Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön: minkä alan työtön olet?

Vierailija
04.08.2014 |

Mitä opiskelit, jotta pääsit työttömäksi?

Haluatko jatkossakin olla työtön?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sen virheen, että koulutin itseni lähihoitajaksi, töitä kyllä riittää.. huoh.

Vierailija
22/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman töitä olen kyllä. Mutta kutsun sitä uudelleenorientoitumiseksi, downsiftaamiseksi, perheeseen keskittymiseksi. Jotain aion opiskella ja hämästyttävää kyllä, työkkäristä soitettiin ja haluttiin arvioida opiskeluni. Ensimmäiset lähipäivät on lokakuussa, joten arviointi siirtyy siihen.

Hakemuksia en ole kevään jälkeen lähettänyt. Ehkä tästä helteiden jälkeen, kun vain olisi jotain sopivaa. Olen ollut monessa mukana, akateeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä medianomi tekee työkseen? Entä kulttuurituottaja? 

Vierailija
24/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön! Minkä alan työtön olet JO?

Olen kokonaisvaltaisesti työtön! Ensijainen alani, jota olen opiskellut on ihmisenä oleminen. Toissijaisesti naisena oleminen. Kolmas sija: miehen partnerina oleminen. Neljäs sija: lasten äitinä oleminen. Lastenkasvatus hoituu sillä, että itse on kehistystasonsa ihminen eli sen osaa ilman kouluttautumista ja ihmislapset ovat kuin apinoita - he apinoivat ja imevät itseensä ympäristönsä, esimerkiksi niissä puhuttavan kielen ilman minkäänlaisia kieliopintoja.

Olen kyllä havainnut, että täällä on myös niitä, jotka kouluttautuvat johonkin ihmisammattiin kamalasti kouluja käymällä ja opettelemalla lastensa kasvatusta sun muuta. Mutta Raamatussakin kait vihjataan, että maailmasta tulevat katoamaan kaikki "ammatit"... siis mitä ne semmoiset katoavat ammatit oikein olisivat? Minun koulutukseni säilyy läpi kriisien... Mä oon mikä oon enkä muuksi voi tulla... olen sellainen ihminen kuitenkin, että tulevaisuuden maailma sorteeraa minut ja muut kaltaiseni pois ihmiskunnasta... muistakaa nyt vaan kaikki jonkun Darwinin teoriat... elämään sopimattomimmat yksilöt karsiutuvat pois ihan "automaattisesti" huonompien ja elämään vähemmän soveltuvien ominaisuuksiensa vuoksi...

Että tämä tästä... Se siis oli niin että olen työtön alalla IHMINEN... olen yhteiskunnan pohjasakkaa, olen White Trashiä, roskaporukkaa, jota ei tarvita mihinkään... ja rasitan maan ruokahuoltoa kun minutkin pitää syöttää... Pikainen kuolemani olisi Suolimaalle edullista, sillä olisi yksi suu vähemmän ruokittavana...

Varmaan kuolen pian...

Vierailija
25/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, automaatio. Ei enää "hands on" -insinööriosaamista, koska oltu eriasteisissa johtotehtävissä 20 v. tuotannosta yleisjohtoon, logistiikasta myyntiin. Titteleitä ollut vuosien varrella asiantuntijatehtävistä erilaisiin *****päällikköön, ******johtajaan ja myös toimtusjohtajaan saakka.

Opiskeltu läpi elämän johtamista, markkinointia yms. työn ohessa yliopistotasolla ja paljon muuta kurssitusta päälle.

Työpaikkoja,  joissa CV otettaisiin vakavasti, on auki tosi vähän ja kaikista tulee, jos ylipäätään tulee, palautetta "valitettavasti ette nyt tällä kertaa 178 hakijan joukosta..."

Jos työkokemus on piirunkin pielessä => ei onnaa ja joku toinen osuvammalla kokemuksella valitaan tai pääsee ylipäätään haastatteluihin.

Jos toimialakokemus ei osu => ei onnaa. Tarkoittaa käytännössä sitä, että jos olisit tehnyt työsi hitsattujen metalllirakenteiden ympäristössä, koneistetuissa tai ohultlevy-ympäristöissä voisit ihan yhtä hyvin hakea lähihoitajan papereilla, puhumattakaan, että sinua edes harkittaisiin esim. laivanrakennusalan paikkoihin.

Alanvaihtaminen onkin suuri vitsi, mikäli et halua vaihtaa suoraan perustehtäviin pudottautuen läpi kaikkien organisaatiokerrosten tasolle, jossa koulutuksen jälkeen vastavalmistuneena 5-kymppisenä ilman päivänkään alan työkokemusta kilpailet nuorten kanssa samoista pätkätöistä.

Haluatko jatkossakin olla työtön?

Typerä kysymys.

Vierailija
26/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em nyt tiedä lukeudunko työttömäksi,mutta olen sairaanhoitaja länsi-Suomesta. Valmistunut 2008 ja siitä lähtein tehnyt satunnaista keikkaa. Välillä on vuosikin töitä määräaikaisena toisensa perään,joko täyttä tai 50% listaa. Tämän vuoden olen tehnyt 1-2 työvuoroa\kk. Ei kyllä rahoiksi lyö,onneksi viime vuosina on ollut vähän enemmän työtä niin ansiosidonnaista saa edes 900€\kk nettona. Tällä sitten elätetään kolme lasta,kun mies on työtön insinööri,joka on viimiset 9v tehnyt satunnaisia ei-oman-alan hanttihommia. Sossuun ei onneksi ole tarvinnut vielä ahdistuen turvautua,vaan nitkutellaan ja toivotaan parempaa huomista..

Vierailija
27/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen sairaanhoitaja. Lukion jälkeen menin ammattikorkeaan ihan vain ja ainoastaan hyvän työtilanteen takia (piti ensin lukea lähäriksi,mutta huonompi työnäkymä). Nyt valmistumisen jälkeen kävikin niin että sh:ta on liikaa ja lh:sta on pula. Mies on työtön it-alan insinööri. Olen valmistunut v 2009 ja teen satunnaisia keikkoja. Viime vuoden olin erikoissairaanhoidossa määräaikaisena ja kovasti luvattiin,että kun alan oman koulutuksen käyn,tulen jatkossa saamaan töitä mistä tahansa osastolta. Noh,tämä vuosi menty keikkalaisena. Hyvänä kuuna tulee 5-6 vuoroa,pahimpina -kuten viime kuu- ei ainottakaan. Että se niistä hyvistä työnäkymistä tältä alalta.

Vierailija
28/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 jatkaa. Ja ei en aio lopun elämääni elää sohvaperunana. Tekisin vuoron kuin vuoron,kun sellainen vain tarjottaisiin.

Vierailija
29/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen. En saanut lakkia. Jäi ruotsista kiinni. Kolme vuotta työttömänä. En pääse kouluun eikä työkkäristä saa apua.

Vierailija
30/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:02"]Olen koulutukseltani filosofian maisteri humanistiselta alalta. Työkokemusta on 10 vuoden ajalta, mutta tällä alalla vakituista työpaikkaa on huippuvaikea saada. Nyt loppui viimeisin pätkä, eikä uutta ole löytynyt. Ajattelin parantaa työllistymismahdollisuuksia lisäkoulutuksella, mutta työkkäri ei sitä varmasti hyväksy. Onneksi on ansiosidonnainen melkein 2000 euroa kuussa. Kyllä sillä 500 päivää passivoituu... Toki tsekkaan joka päivä työpaikkailmoitukset. Ei ole tälläkään hetkellä mitään koko Suomessa, jota voisin tällä kouluksella ja kokemuksella hakea.

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:17"]Lukiolainen. En saanut lakkia. Jäi ruotsista kiinni. Kolme vuotta työttömänä. En pääse kouluun eikä työkkäristä saa apua.

[/quote]

Yo-kirjoita uusiksi se ruotsi.

Vierailija
31/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:02"]Olen koulutukseltani filosofian maisteri humanistiselta alalta. Työkokemusta on 10 vuoden ajalta, mutta tällä alalla vakituista työpaikkaa on huippuvaikea saada. Nyt loppui viimeisin pätkä, eikä uutta ole löytynyt. Ajattelin parantaa työllistymismahdollisuuksia lisäkoulutuksella, mutta työkkäri ei sitä varmasti hyväksy. Onneksi on ansiosidonnainen melkein 2000 euroa kuussa. Kyllä sillä 500 päivää passivoituu... Toki tsekkaan joka päivä työpaikkailmoitukset. Ei ole tälläkään hetkellä mitään koko Suomessa, jota voisin tällä kouluksella ja kokemuksella hakea.

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:17"]Lukiolainen. En saanut lakkia. Jäi ruotsista kiinni. Kolme vuotta työttömänä. En pääse kouluun eikä työkkäristä saa apua.

[/quote]

Yo-kirjoita uusiksi se ruotsi.

[/quote] yritetty on jo kahdesti. Kun ei ole päätä niin ei ole. Jos matikka olisi ollut kirjoituksissa vähän parempi,olisi se kait kompensoinut ruotsia.. Ei ole varaa monta kertaa pelleillä kirjoituksissa ja ruotsi ei mene päähän sitten millään.

Vierailija
32/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemisti

Vierailija
33/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ruotsi ole pakollinen, joten miten voi siitä jäädä lakki kiinni?

Vierailija
34/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:45"]

Onko työttömät jo heränneet... Taas koko päivä aikaa juoda kalijaa :-P

[/quote]

Alkoholistit juo koko päivän kaljaa, ja jotkut alkoholistit on työttömiä, mutta kaikki työttömät eivät ole alkolisteja. Hyvin pieni määrä työttömistä on alkoholisteja, tosin varmasti vähän isompi prosenttiosuus kuin työllisistä. Alkoholistihan ei töihin edes pysty, joten alkoholistin ei pitäisi edes olla työkkärin listoilla, ei kukaan alkoholistia ota töihin vaikka pystyisi töihinkin.

Miksi sinä käyt täällä puhumassa tuollaista paskaa? Oletko vaan tyhmä, vai onko niin, että sulle on itsestäänselvyys, että jos jää työttömäksi, pitää heti alkaa vetää kaljaa päivät pitkät? Lapset jätetään heitteille, kotitöitä ei tehdä ja kaikki harrastukset lopetetaan? Kuinka monen työssäkäyvä puoliso tuollaisen hyväksyisi?

Vierailija
35/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]

Lisäyksenä vielä. Ajattele realitaloutta, eikö olisi parempi, että mahdollisimman suuri osuus osallistui hyvinvoinnin tuottamiseen. Nykytilanteessa sinä teet työt ja samalla elätät muut, jotka loisivat siivelläsi. Jos sinun palkkasi olisi pienempi, se ei olisi sinulta pois, sillä veroprosenttiasi voitaisiin pienentää koska enää ei tarvitsisi elättää sitä määrää työttömiä. Oikeasti se olisi sinulle lisää, se olisi kaikille lisää, sillä suurempi määrä työssä loisi enemmän hyvinvointia, joka johtaisi hintatason laskuun, ostovoimasi paraanemiseen ja ennenkaikkea Suomen kilpailukykyyn.

[/quote]

Tämä kiteytti hyvin koko jutun. Politikkojen täytyisi ensisijaisesti puuttua tähän.

Vierailija
36/64 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen media-assistentti, enkä todellakaan halua olla työtön.

Vierailija
37/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:34"]

No sun kahden ihmisen virma ei varmaan tarvikkaan enempää, haluaisit siis orjan itsellesi?

Ai niin mut sullahan on! Harjoittelijoita joille ei tartte maksaa mitään, ja ne voi ohjata tekemään ihan mitä vaan paskahommia mitkä ei sua kiinnosta :D

[/quote]

Eipä tässä voi sanoa muuta kuin, että nauti korkeista veroistasi ja siitä että teet työttömienkin työt.

Samaa mieltä olen noista harjoittelijoista. Vaikka itse hyötyisin niistä en kannata niitä.

Vierailija
38/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:34"]

No sun kahden ihmisen virma ei varmaan tarvikkaan enempää, haluaisit siis orjan itsellesi?

Ai niin mut sullahan on! Harjoittelijoita joille ei tartte maksaa mitään, ja ne voi ohjata tekemään ihan mitä vaan paskahommia mitkä ei sua kiinnosta :D

[/quote]

Eipä tässä voi sanoa muuta kuin, että nauti korkeista veroistasi ja siitä että teet työttömienkin työt.

Samaa mieltä olen noista harjoittelijoista. Vaikka itse hyötyisin niistä en kannata niitä.

[/quote]

Lisäyksenä vielä. Ajattele realitaloutta, eikö olisi parempi, että mahdollisimman suuri osuus osallistui hyvinvoinnin tuottamiseen. Nykytilanteessa sinä teet työt ja samalla elätät muut, jotka loisivat siivelläsi. Jos sinun palkkasi olisi pienempi, se ei olisi sinulta pois, sillä veroprosenttiasi voitaisiin pienentää koska enää ei tarvitsisi elättää sitä määrää työttömiä. Oikeasti se olisi sinulle lisää, se olisi kaikille lisää, sillä suurempi määrä työssä loisi enemmän hyvinvointia, joka johtaisi hintatason laskuun, ostovoimasi paraanemiseen ja ennenkaikkea Suomen kilpailukykyyn.

Vierailija
39/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:18"]

Suurin syy tyättömyyteen on laiskat paskat. Kotona vedetään viinaa ja tupakkaa, ja sit valitetaan kuinka ei oo rahaa ruakaan.

Vitun juntit!

[/quote]

Ei. Syy on se, että ammattiliitot ovat nostaneet palkkatason niin korkealle(ohessa muun), että työllistäminen ei kannata. 

T:Yksityisyrittäjä.

[/quote]

Tiedäthän, että Suomen hintataso on varsin korkea? En tiedä, minkä alan yrittäjä olet ja mistä palkkatasoista nyt puhutaan, mutta se normaali työntekijä haluaisi palkallaan saada katon päänsä päälle ja ruokaa syödäkseen. Ilman, että työnteon lisäksi joutuisi itkemään sossutädin edessä.

Itse olen ollut siis työttömänä, mutta onneksi löysin nyt työpaikan jossa palkka on inhimillinen, oman alan ulkopuolelta mutta tosiaan tulen toimeen. En usko, että kaikki työttömät isuvat nokka pystyssä kotona miettien "saisin töitä mutta en lähde koska en tienaa tuhansia kuussa". Kunhan saisi paikan jonka palkalla saa edes perusasiat...

Vierailija
40/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän te, joiden mielestä kaikki työttömät on laiskoja paskoja, selitätte meidät entiset työttömät, jotka olemme työelämässä? Meitä on kymmeniätuhansia vakityössäkin ja myös yrittäjinäkin. Kukaan ei koskaan tähän vastaa, eikö itsetunto kestä sitä, että työtön saa töitä? Työelämässäkin on sitä paitsi pilvin pimein laiskoja paskoja, joiden suurin saavutus on nostaa palkkaa. 

Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo, itse olin työtön insinööri, mutta sain töitä käytyäni kaupallisen alan kursseja (Hiukan muunnellen, koska en halua tunnistettavan, mutta pääpiirteittäin näin).