Helpot tarjoilut lapsen sukulaissynttäreille
Lapsi täyttää 3 ja pidämme synttärit lähisuvulle. Edellisvuosina olen ollut ihan burnoutin partaalla näistä synttäreistä: askarrellut, leiponut kaiken itse, tarjonnut ihan liikaa eri lajeja, jotka jäävät sitten syömättä ja heitetään taas vuoden päästä pakastimesta roskiin.
Yritin googlailla helppoja, mutta tyylikkäitä suolaisia ja makeita, mutta kappas - päädyin jälleen Stepfordin naiset -tyyppisiin superäitiblogeihin, jossa cake pops on se maailman helpoin tarjottava. No ei ole minulle.
Hakusessa siis ohjeita helpoista herkuista. Pelin henkenä less is more, eli ihan pari lajia, mutta hyvistä raaka-aineista. Suurin osa vieraista aikuisia, eli aikuiseen makuun, ei sitä lihapulla-viinirypäle-juusto -siiliä.
Yhden kakun tilaan leipomosta, mutta vinkkejä oikeasti helposta lasten kakusta otetaan vastaan. Olen valmis vähän vääntämään mutkia suoriksi, joten kaikkea ei ehkä tarvitsisi tehdä alusta loppuun.
Lisäksi hyvä resepti muffinseille. Voisi olla jotenkin pientä twistiä, ei ehkä sitä perussuklaata.
Marjapiirakan ajattelin törkeästi tehdä valmispohjasta ja pakastemarjoita. Ampukaa vaan.
Entäs suolaiset? En missään nimessä halua voileipäkakkua, minipizzoja tai nakkikääröjä. Jotain muuta helppoa? Rieskarullat on jo käytetty kahtena viimeisenä vuonna, eli ehkä jotain muuta. Yksi laji kasvista ja yksi lihaa.
Ajatuksena on panostaa kauniiseen kattaukseen ja koristeluun (tosin mitään omia askarteluja en tee).
Joku helppo leikki niille parille lapsivieraalle?
Muut laiskuriäidit, paljastakaa salaisuutenne!
Kommentit (3)
Näyttävät voileivät ja ruokaisa salaatti. Ýksinkertaista, helppoa ja kelpaa kaikille.
No kuule, voisitko olla ylidramatisoimasta ns. Laiskuuttasi? Jos lähdetään siitä, että laiskan pöydässä on pari mutakakkua pakastealtaasta, karjalanpiirakoita (saarioinen) ja karnevaalikeksit, niin sun pöytäs kuulostaa oikein kivalta.
Valkosuklaa-mustikka muffinssit on tosi hyviä! Vaikka noin muuten rn muffinseja koskaan syö, mutta noista vakuutuin.