Te joilla on mökki
...Onko kyseessä suvun mökki vai itse ostettu? Vieläkö nykyihmisillä, esim. nuorilla aikuisilla on varaa ostaa oma mökki oman kodin rinnalle?
Kommentit (54)
Hieman alle 30v ja oma vaatimaton mökki. Asun tosin vuokralla muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oma". Virallisesti appivanhempien, mutta me siitä huolehditaan ja appivanhemmat käy muutaman kerran kesässä.
Onko miehelläsi sisaruksia? Jos on, niin perinnönjaossa ei huomioida teidän tekemäänne työtä mökin hyväksi sitten mitenkään.
Yksi sisarus, joka ei ole kiinnostunut mökistä ja saa perintöosuutensa muussa muodossa. Nämä on keskusteltu yhdessä jo aikaa sitten.
Oma mökki yhdessä puolison kanssa. Hinta oli yli 260 000 euroa. Ei ole perintöjä. Lainalla ja säästöillä ostettiin. Yhteenlasketut kuukausi bruttotulot 19 000 euroa/kk +vuosibonukset+ matkakorvaukset.
Ostin muuttotappio kesäkaupungista kt-kaksion 35t:lla. Ulkoilumahdollisuudet ovat mahtavat maisemineen ja kesällä on kiva liikkua kun turisteja on runsaasti. Talvella onkin sitten kuollutta. On talveksi uimahalli, hiihto, retkiluistelumahdollisuudet. Ei paarmoja, lahoa ulkohuussia, katkeilevia sähköjä, hidasta nettiä eikä luojan kiitos nurmikkoa leikattavana.
Oma mökki ja lainalla ostettu. Halpa oli kyllä, mutta ranta ok ja etäisyys kotoa siedettävä.
Oma, itse ostettu mökki. Ostin kun oli 32v. Ostin säästöillä suoraan vaikka paljon maksoi. Nyt on oma rantamökki ison järven rannalla. Ei ole näitä "pappa betalar" mökkejä tiedossa lähiaikoina ja jos onkin, niin ovat yhteiskäytössä jne eikä sellaiset kiinnosta.
Oma tupa, oma lupa.
Puolison kanssa yhteinen mökki. Ostettiin muutama vuosi sitten 30 vuotiaina. Se on meidän ”harrastus”, mikä vie kaikki rahat… se on kuitenkin oma eikä mikään sukurasite.
Pääkaupunkiseudulla asun. Ostin mökin 20 min. matkan päästä kodista. Ei tarvinnut ottaa lainaa. Mökki on lähinnä ulkoilua ja uimista varten.
Oma mökki se olla pitää. Ja mieluiten Saimaan rannalta hyvällä länsitontilla ja rantasaunalla.
Me ostettiin mökki ennen asuntoa. Oltiin 27- ja 28-vuotiaita. Olin raskaana silloin. Vasta siitä parin vuoden päästä alettiin miettiä omaa asuntoa. Oli pakko rakentaa, kun rakennuslupa oli menossa pois mökkirannalta. Onneksi tehtiin niin päin, lapset sai leikkiä kaiket kesät omalla mökillä. Me ei koskaan olla tykätty matkustelemisesta tai festareilla käymisestä yms.
Peritty äidiltä, joka peri omilta vanhemmiltaan. Olen tehnyt remontteja mökkiin jo kymmenillä tuhansilla, mutta jos pitäisi vastaava ostaa täysin omalla rahalla, ei olisi kyllä varaa.
Vierailija kirjoitti:
Peritty äidiltä, joka peri omilta vanhemmiltaan. Olen tehnyt remontteja mökkiin jo kymmenillä tuhansilla, mutta jos pitäisi vastaava ostaa täysin omalla rahalla, ei olisi kyllä varaa.
Unohtui vielä samoa, että toivon voivani jättää mökin perinnöksi lapsilleni, jos vaan kelpaa heille.
Meillä mökki on rakennettu samalle puretun tilalle, missä mieheni perheen mökki oli hänen lapsuudessaan. Tämä on lohkottu isovanhempiensa maista.
tämän mökin hinta oli noin 30 000 euroa, mutta tietysti tällaiselle paikalle olisi kallista rakentaa jos ei olisi ollut kaikkea tätä valmiina ( iso rantatontti, metsää, tieverkko jne)