Onko Cheek "Keisarin uudet vaatteet"?
Aivan järkyttävän huonoa musiikkia, mutta jotkut vaan innoissaan fanittaa. Onko kyseessä siis jonkinlainen Keisarin uudet vaatteet -tyyppinen kuvio, että kaikki kyllä kuulevat, minkälaista kakkaa ko. "artisti" suoltaa, mutta kertovat pitävänsä, koska luulevat, että muutkin pitävät siitä...
Kommentit (51)
Ihan oikeasti, kuunnelkaa englanninkielisten maailmanlaajuisten hittien sanoja, aika vähän niissäkään mitään järkeä on, eihän se ole edes niiden tarkoitus, korkeintaan tarttuva kertosäe, muuten on ihan sama mitä siinä höpistään.
6
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:50"]
Ihan oikeasti, kuunnelkaa englanninkielisten maailmanlaajuisten hittien sanoja, aika vähän niissäkään mitään järkeä on, eihän se ole edes niiden tarkoitus, korkeintaan tarttuva kertosäe, muuten on ihan sama mitä siinä höpistään.
6
[/quote]
Joo, mut niissä on sitten hyvä sävel / laulu / tms. Cheekin tapauksessa ei ole niitäkään.
Vittu mitä paskaa..
Painoin ohituskaistaa, niin et taas kortti meni
silti poliisi komeesta autosta vaan onnitteli
jouduin kirjottaa nimmarin ja viiden tonnin shekin
jatkoin festareille, korkkasin bollingerin
perin pelimiehen perinnön kiitos faijalle siitä
anna mulle Kuuraketti, tää maailma ei riitä
jo junnuna kun oltiin Lahdessa kännää
joka ilta riivas octopussy - kaheksan ämmää
herrasmieshenkeen otan tästä kaiken irti
teen syntii, mut toivon että löydän joskus naisen silti
särkenyt sydämeni, puran sen kynälleni
manageri sano, että pilalle mies hyvä meni
tarviin toimintaa, herkästi valmiin koipimaan
kun kaunokaiset vilkuttaa, niin kuinka muuten voisinkaan
elän makeeta elämää, päällä parempaa seppälää
mut on vaikee muusta kun musast rakentaa kestävää
[/quote]
Kuule, teepä ite parempaa! Mun mielestä tuossa on selvästi kertomus, jota monessa muussa "hitissä" ei ole. Ei kaikki nämä "hittinikkarit" keksi kuin pari lausetta joissa ei ole päätä ei häntää, ja niitä hoetaan sitten menemään.
Onko tämä sitten parempi?
Jätä valkoiset helmesi kaulaan,
laita päälle sun mekkosi uus.
Meidän toiveidemme ja tekojemme takana
jossain on tulevaisuus.
Ja mä tahdon sun kanssasi sinne,
mutta mennään ensin kaupunkiin.
Mun taskut täynnä on velkaa,
mutta huomenna tiedät,
että tänään tanssittiin.
Ja paremmat päivät,
paremmat päivät,
paremmat päivät alkaneet on.
Alakerrassa Maire ja Ismo
jäi parvekkeelle suutelemaan.
Ne juhlii vuosien jälkeen
uudesti syntynyttä rakkauttaan.
Seinän takana on upea Liisa,
rokkipojat peilaa kampaustaan.
Sen on vaikee ollu noista
kuppiloista löytää vertaistaan.
Ja paremmat päivät,
paremmat päivät,
Mul on povarissa väkevä nuoruus,
kengissä tomua hautausmaan.
Mä oon koittanu tehä niinku pitää,
elinkautisen ja enemmän.
Katu helteessä hehkuu ja huokaa,
ja niin mäkin kun mä katson sua.
Sun hymys lupaa mulle työtä ja juhlaa
ja mä haluun sille antautua.
Ja paremmat päivät,
paremmat päivät,
Paremmat päivät,
paremmat päivät,
Paremmat päivät,
paremmat päivät,
Paremmat päivät,
paremmat päivät,
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"]Paskaa musiikkia ja aikuisen makuun jopa nolot ja myötähäpeää herättävät sanoitukset. Mutta komea poika ja sen vuoksi teinitytöt tarvitsee Jaren julisteita seinilleen.
[/quote]
Poika? Varhaiskeski-ikäinen mies.
[/quote]
Aikaisinpa alkaa keski-ikä nykyään!
Ihan sama kuin amerikkalaisten versio eminemistä joka on "kovia" kokenut wt-mies jolla myös suhdeongelmia ja Bitch nimittelybiisejä, kuulee hyvin miten paljon naisia arvostaa noissa lyriikoissaan! niin ja yhdellä musiikkivideolla eminem esitti mustasukkaista naisestaan ja riehui talossa, naista näytteli videolla megan fox. Ei vaan aikuinen ihminen jaksa kuunnella tuollaista lapsellista uhoamista! oli kyse sitten minkä tahansamaan "kovia kokeneesta" räppäristä!
Menestyisikö Cheek jos se näyttäisi esim Tuomas Kyröltä? Ehkäpä ei. Entä menestyisikö Tuomas Kyrö jos se kirjoittelisi yhtä idioottimaisia ja infantiilisia tekstejä? Ehkäpä ei.
Pitää olla komea voidakseen laulaa paskaa. Toisaalta ei tarvitse olla komea jos osaa kirjoittaa.
Makunsa kullakin. Minä tykkään, jopa sanoituksista. Tykkään myös Pitbullin kappaleista eri artistien kanssa, vaikka ne sanoitukset ei hirveen hyviä ole.
Tykkään myös iskelmistä, vaikka ne sanoitukset vasta korneja on. Ja tykkään myös (kehtaako ees tunnustaa) Lauri Tähkästä.
Mitä se kellekään kuuluu, antaa ihmisten tykätä mistä tykkää!
Cheekkiä pitää kuunnella kunnon bassoilla eikä ikinä, ei siis ikinä livenä. Tykkään.
Miten muuten, te jotka ette hänen musiikista tykkää, kuunteletteko muuta rappia? Mä en oikeastaan yhtään ymmärrä musiikin ympärillä olevaa "uskottavuuskulttuuria", pukeutumista jne. Miten ihmeessä nuo asiat välillä saa musiikkia suuremman roolin? Eikö jokainen kuuntele mitä haluaa eikä silloin esittäjän ulkonäöllä tms ole mitään merkitystä?
Yksikin perhe osti Stadikan keikalle liput kaikille, 4 kpl, ja hintaa teki melkein kolmattasatta. Siis tästä joku viittii maksaa, nähdä vaivaa päästä sinne paikalle ja joutua vielä kuunteleen noita idiotismin huippennuksen sanoituksia.
Kyllä taas kerran pitää vain todeta, että ihmiset ovat hulluja ja järjettömiä luontokappaleita.
Koko happaning tämän markkinapellen ympärillä on bullshittiä ja jengi maksaa.
Sitten itketään ja ulistaan jonkun elintarvikkeen 10 sentin korotusta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:05"]
Ihan sama kuin amerikkalaisten versio eminemistä joka on "kovia" kokenut wt-mies jolla myös suhdeongelmia ja Bitch nimittelybiisejä, kuulee hyvin miten paljon naisia arvostaa noissa lyriikoissaan! niin ja yhdellä musiikkivideolla eminem esitti mustasukkaista naisestaan ja riehui talossa, naista näytteli videolla megan fox. Ei vaan aikuinen ihminen jaksa kuunnella tuollaista lapsellista uhoamista! oli kyse sitten minkä tahansamaan "kovia kokeneesta" räppäristä!
[/quote]
Mutta, hyvä ihminen, se kuuluu sen musiikin alan tyyliin, asenne pitää olla kova, ei kukkasista voi räpätä! Eminemin biisit on usein erittäin hyviä, vaikka monesti onkin sitä vihaa, mutta monet on tosi koskettavia silti, hän osaa ilmaista tunteita, vaikkakin paljon negatiivisia. Se että vertaa Cheekiin, on jo sitten siinä mielessä aika kaukaa haettu, koska hänellä taas on usein tosi positiivisia ja kannustavia sanoituksia, eikä naisiin kohdistuvaa vihaa niinkään, vaikkakin naisia pidetään seksiobjekteina sivulauseissa. Menevän elämäntavan korostaminen kuuluu siihen genreen, sitä ei voi välttää, ajetaan hienoilla autoilla, juodaan kallista alkoholijuomaa, kylvetään rahaa menemään kun sitä on kerran saatu, mutta kovalla työllä saatu. Räppiin kuuluu rankat huvit, mutta suomiräppi on aika erilaista kuin alkuperäinen.
6
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:11"]
Menestyisikö Cheek jos se näyttäisi esim Tuomas Kyröltä? Ehkäpä ei. Entä menestyisikö Tuomas Kyrö jos se kirjoittelisi yhtä idioottimaisia ja infantiilisia tekstejä? Ehkäpä ei.
Pitää olla komea voidakseen laulaa paskaa. Toisaalta ei tarvitse olla komea jos osaa kirjoittaa.
[/quote]
Jos Tuomas Kyrö olisi räppäri, niin varmasti hänenkin olisi "pakko" muuttaa ulkonäköään valitsemaansa genreen sopivaksi. Kyllä Jare Tiihonenkin voisi osata kirjoittaa muutakin, se vaan ei olisi sitten räppiä.
6
En Cheekin musiikkiin osaa ottaa kantaa, kun en musiikista ylipäätään ole järin kiinnostunut. Sen olen kuitenkin pannut merkille, että artistit, jotka menestyvät myös taloudellisesti, kuten vaikkapa juuri Cheek tai Danny, saavat ihastuksen ohella osakseen myös runsaasti vihastusta. Kun artisti vain pysyttelee läpi elämänsä köyhänä, saa elellä rauhassa "syvällisenä" taiteilijana.
Räppärin ei tarvitse olla komea menestyäkseen. Paskan räppärin täytyy olla.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:19"]
Minä en ensin tykännyt artistista, vaikutti ihan typerältä, mutta kummasti jotkut hitit jäi soimaan päähän, ja kun hän oli siinä eräässä ohjelmassa, niin aloin tykkäämään ihmisenäkin, kunnioitan jopa. Ja musiikki on pääsääntöisesti ihan hyvää, on ihan ok sanat, jopa sanomaakin, ja tarttuvat melodiat, eli en löydä mitään valituksen aihetta. Tykkään myös esim. Eminemistä
T: kohta 40 täyttävä aikuisen tyttären äiti :)
[/quote]
Täällä kans nelikymppinen fanittaja. Eminemistä tykkään ihan hirmuisesti samoin esim. Lil Waynestä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:50"]
6
[/quote]
Joo, mut niissä on sitten hyvä sävel / laulu / tms. Cheekin tapauksessa ei ole niitäkään.
[/quote]
No on niissä joskus - yleensä tyydytään vaan siihen perseenketkutukseen musavideolla ja mitä vähemmän on vaatetta niin sitä enemmän se myy. Mikään ei muuta sitä lopputulemaa, että toi kaikki on silti paskaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:15"]
Aivan järkyttävän huonoa musiikkia, mutta jotkut vaan innoissaan fanittaa. Onko kyseessä siis jonkinlainen Keisarin uudet vaatteet -tyyppinen kuvio, että kaikki kyllä kuulevat, minkälaista kakkaa ko. "artisti" suoltaa, mutta kertovat pitävänsä, koska luulevat, että muutkin pitävät siitä...
[/quote]
Valitettavasti ei. Osa ihmisistä on vain niin vajaita, että aidosti pitävät Cheekin tuotannosta... paska ja kärpäset ja silleen...
Mmmm,entäs Tää tauko, pitääkö kaupungilla leijuvat huhut paikkaansa????
6
[/quote]
Springsteen on ainakin laulanut hyvillä sanoituksilla nuorten miesten elämästä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:34"]
Räppärin ei tarvitse olla komea menestyäkseen. Paskan räppärin täytyy olla.
[/quote]
Tämä.
Vittu mitä paskaa..
Painoin ohituskaistaa, niin et taas kortti meni
silti poliisi komeesta autosta vaan onnitteli
jouduin kirjottaa nimmarin ja viiden tonnin shekin
jatkoin festareille, korkkasin bollingerin
perin pelimiehen perinnön kiitos faijalle siitä
anna mulle Kuuraketti, tää maailma ei riitä
jo junnuna kun oltiin Lahdessa kännää
joka ilta riivas octopussy - kaheksan ämmää
herrasmieshenkeen otan tästä kaiken irti