Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset, apua. Hätä?

Vierailija
04.08.2014 |

Syystä jota en ymmärrä, mun terve koira ei ole koskaan juonut juurikaan vettä. Ei millään ilveellä. Nyt kun on kuuma, annan sille vettä pitkin päivää sekoitettuna tilkkaan piimää, se kyllä uppoaa. Lisäksi olen turvottanut nappulat veteen, joten saa siinäkin nestettä. Koira on aika nahkea näin kuumalla kun on paksu turkki. Läähättänyt ei ole kovasti ja syö ja tekee tarpeensa normaalisti. Yleensä reippaillaan monta tuntia päivässä, mutta nyt helteellä ollaan tehty vain ihan pieniä lenkkejä, joiden jälkeen olen joko suihkutellut koiran tai viilentänyt märällä pyyhkeellä. Nyt kun lähdettiin iltapissalle huomasin että nahka roikkuu ja koira on ihan flegmaattinen. Aloitin elektrolyyttiveden juottamisen, ensin ruutalla suuhun, sitten luovutin ja sekoitin veteen tipan piimää niin juo sen itse. Harmittaa että vaikka miten koitan pitää huolta, se näköjään pääsee kuivumaan. Huominen päivä sen pitäisi pärjätä kotona yksin kun olen töissä, mutta kun se höhlä ei juo. Voin tietysti laittaa vaikka kymmenen litraa vettä saaviin ja sinne piimätipan, sitten se juo sen kerralla ja sen jälkeen ei mitään. Olen huolissani. Onko jollain vinkkejä tilanteeseen? Mitä pitäisi tarkkailla? Koska lääkäriin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen koira ja minkälainen turkki? Kannatan koirien trimmaamista kevyempään turkkiin kesäksi.

Vie trimmaajalle jos et itse osaa, ja koira kiittää...

Vierailija
22/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii sen veden maustaminen. Teen esim jääkaappiin 2l limsapulloon veden ja laitan joukkoon lillumaan esim. leikkeleenpalasen. Sitten maustunut vesi meneekin hujauksessa alas koiralta. Sitten vain tarjoilen sitä pitkin päivää. 

Meillä on samanlainen koira, ei vain juo, ei millään. Vettä on tarjolla useammassa paikassa, vedet vaihdetaan jatkuvasti, mutta ei se vaan juo. 

Meille lääkäri neuvoi seuraamaan kuivuutta virtsan väristä ja sitten nostamalla niskasta "ylimääräistä nahkaa" ja kuivalla koiralla nahka ei "palaudu" paikalleen yhtä nopeasti. Vaikea selittää.

Mutta jos on kovin kuiva, niin veisin nesteytykseen lääkäriin. Minkä väristä se virtsa on ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:26"]

Minkä rotuinen koira ja minkälainen turkki? Kannatan koirien trimmaamista kevyempään turkkiin kesäksi.

Vie trimmaajalle jos et itse osaa, ja koira kiittää...

[/quote]

Ei ole trimmattavaa rotua. Labbis.

Vierailija
24/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto on elektrolyyttivesi?

T. Koiran omistaja, puli

Vierailija
25/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:28"]

Meillä toimii sen veden maustaminen. Teen esim jääkaappiin 2l limsapulloon veden ja laitan joukkoon lillumaan esim. leikkeleenpalasen. Sitten maustunut vesi meneekin hujauksessa alas koiralta. Sitten vain tarjoilen sitä pitkin päivää. 

Meillä on samanlainen koira, ei vain juo, ei millään. Vettä on tarjolla useammassa paikassa, vedet vaihdetaan jatkuvasti, mutta ei se vaan juo. 

Meille lääkäri neuvoi seuraamaan kuivuutta virtsan väristä ja sitten nostamalla niskasta "ylimääräistä nahkaa" ja kuivalla koiralla nahka ei "palaudu" paikalleen yhtä nopeasti. Vaikea selittää.

Mutta jos on kovin kuiva, niin veisin nesteytykseen lääkäriin. Minkä väristä se virtsa on ollut?

[/quote]

Hei hyvä toi nakkivesivinkki :) Ehkä alankin sitten tekemään puolitoista litraa nakkivettä joka ilta. Täytyy sanoa ettei ole hajuakaan pissan väristä, nurtsille kun lorottaa, eipä sitä oikein siitä näe. Juuri tuolla jo aiemmin oppimalla nahkatempulla huomasinkin, että nyt on kyllä kuiva elukka. Nahka on kuin viisi numeroa liian iso takki. Ap

Vierailija
26/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:29"]

Mikä hitto on elektrolyyttivesi?

T. Koiran omistaja, puli

[/quote]

http://www.itsehoitoapteekki.fi/Tuotteet1/elainlaakkeet/Aptus-Nutrisal/

Vierailija
27/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö... Jos se on terve, no anna sen olla koira. Jätä vettä kuppiin. Ei sitä tarvi paapoo.

Vierailija
28/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juota se aamulla ennen töihin lähtöä, katso, että sisällä on paljon varjoa sillä aikaa kun olette poissa (tai jos on vaikka ilmastostointi joka viilentäisi). Verhot ikkunoiden eteen. Kyllä se pärjää sen kahdeksan tuntia juomatta, jos pääsee lepäilemään varjossa ja on aamulla tankannut. 

Vierailija
29/29 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi-piimää vain, jos se kerran maistuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä