Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brassi sokerointi kotona

Vierailija
04.08.2014 |

Hei.

Onko kukaan nainen/tyttö tehnyt brassia eli alapään sokerointia kotona? Jos olette miten olette sen tehneet? Onnistuiko? Mitä tuotetta käytitte? Sunsugaring ainakin myy tuota sokerimassaa. Kertokaa vinkkejä. Kiitos kaikille.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsella valoimpulssihoitojen hintoja. Välillä on hyviä tarjouksia. Sitä vaan että aivan uskomattomalta tuntuu edelleen ettei karvaa enää kasva kun ennen sai sheivata joka päivä jos halus olla sileä.

Vierailija
22/33 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän sitä easy sweatiä. En todellakaan viitsi säätää ja keittää massaa otse. Lämmitän purkin. Otan tarvitsemani kokoisen palan jota venyttelen käsissä ohjeen mukaisesti.

Käytän myös talkkia. Massa vastakarvaan, veto myötäkarvaan. Teen homman noin 3 viikon välein ja massa riittää ainakin 10 käsittelyyn. Jolloin kerran hinnaksi tulee 1,5. Sokeroin vain brassialueen, muualle tuli yrittäessä isoja mustelmua, joten ei kannata.

Miten saat siitä massasta sellaista millä lähtee karvat? Pitääkö sitä vaan vatkata kädessä tarpeeksi kauan? Pieni klöntti onnistuu helposti muttei vähänkään isompi. Tuntuu jäykältä toffeelta. Tai kuin isoja klönttejä yleensä otatte? Jos vaikka sääriä sokeroitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vertailleet easy sweetiä ja sun sugaringiä keskenään? Videolla sun sugaring näytti suoraan purkista toimivalta ja omat kokemukset easy sweetistä on, että saa lämmittämisen jälkeen veivata käsissä ikuisuuden, jotta tarttuu edes jollain lailla. Sitten kohta onkin todella tarttuva ja limainen purkka.

Vierailija
24/33 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunsugarin massat ovat siirappimaisia, en suosittele. Otin yhteyttä aspaan, kehoittivat mikrossa lämmittää massaa, kyllä koostumus sillä parantuisi. Ei parantunut....

2 purkkia, toinen Avattu ja avaamatonkin oli samanlaista siirappia, valui vain sormien lävitse. Säilytetty asianmukaisessa paikassa,huoneenlämmössä kaapissa.

Palautus täytyi maksaa itse, eivätkä hyvitä tuotteita, ellei valmistuksessa ole ollut virhettä.

Vierailija
25/33 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsella valoimpulssihoitojen hintoja. Välillä on hyviä tarjouksia. Sitä vaan että aivan uskomattomalta tuntuu edelleen ettei karvaa enää kasva kun ennen sai sheivata joka päivä jos halus olla sileä.

Olen käynyt 7 kertaa adena valoimpulssihoidossa suositusten mukaan, eli hoitojen välissä 6-8 viikkoa. Brassi, kainalot ja rinnat hoidettiin joka kerta. Vielä vaan puskee karvaa. Tosin on huomattavasti hennompaa ja harvempaa, mutta täälläpä olen nyt katsomassa kotisokerointiohjeita... 150 maksoi kerta, eli 1050 euroa sijoitin yhteensä valoimpulssiin.

Vierailija
26/33 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi karvainen nainen, joka tekee sokerivahansa itse. Tykkään olla sileä, ja kun sokeroinnin tekee säännöllisesti (itse teen kuukautisten jälkeen) niin homma helpottuu joka kerralla.

Teen vahan tällä ohjeella: http://pigletta.blogspot.com/2013/07/arabic-sugar-wax.html?m=1

Oma rutiini on tämä: samalla kun vaha jäähtyy, pesen alapään ja laitan arrowjuurijauhetta iholle (kun talkkia ei ole muuten käytössä). Kun on valmista, pesen vahan jämät suihkussa ja laitan iholle vielä aloe veraa.

Vierailija
27/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokeillut molempia noita sokerointituotteita eli tota Easy Sweet ja Sun Sugaring sokereita. Harjottelua kyllä vaati toi sokerointi, mutta oon nyt käyttäny sunsugaring sokeria muutaman kuukauden ja hyvin on alkanu sujumaan. Otan brassin, kainalot ja sääret.

Vierailija
28/33 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just brassin easy sweetillä. Homma hoituu näin; purkki kuumaan veteen, että sokerimassa notkistuu. Ihon desinfiointi ja talkkaus. Kun massa on notkeaa, sitä sellainen sopiva klöntti käteen ja venyttelee vähän sormien välissä. Massa levitetään karva kasvusuunnan vastaisesti ja nykäistään myötäkarvaan. Sokeroinnin jälkeen pesulle ja hieman kosteusvoidetta sen jälkeen.

Vierailija
29/33 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tämä miehen anaalikarvoihin?

Vierailija
30/33 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai puhutaan brassivahauksesta, Brasiliassa nimittäin käytetään kunnon kuumavahaa. Sokeroinnillakin saa hyvän tuloksen, ja olen itsetehtyä sokerimassaakin käyttänyt. Kiireessä vaha on kyllä kätevämpi. Suomeen sitä ei tietenkään tuoda, joten pitää tilata ulkomailta. Suomessa tunnetaan vain feikkivaha, jota käytetään kangas- tai paperiliuskojen kanssa, ja sehän tuskin toimii kenelläkään.

Kunnon kuumavaha tulee valmiiksi pienessä kattilassa, ja se on nopea lämmittää. Kun vahan ei anna jämähtää iholle eikä levitä sitä liian kuumana, se toimii kuten sokeri, eli voi levittää myötäkarvaan ja kiskaista pois vastakarvaan. Yleensähän väitetään, että vaha levitetään vastakarvaan ja kiskaistaan myötäkarvaan, mutta kaikki riippuu koostumuksesta, eli lämmöstä. Käytän itse vahaa sokerin tapaan ja on se helpompi kiirekäytössä kuin sokeri. Sokerimassa on halvempaa, koska sen voi tehdä itse, ja jämät on helpompi poistaa iholta. Mutta sen lämpiäminen käsittelyssä kestää kauemmin ja rasittaa enemmän sormia, ja toisaalta helleilmalla se voi muuttua yhtäkkiä kesken käsittelyn liian lötköksi. On se keittäminenkin oma riesansa.

Vierailija
31/33 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saa tehtyä helposti ja nopeasti sokerimassan, kun laittaa sokeriin vain sen verran vettä+sitruunamehua, että sokeri kastuu kauttaaltaan. Sitten vain mikroon ja 30sekunnin välein kurkistus ja sekoitus. Kun massa näyttää kullankellertävältä, otan pois jäähtymään ja käytän vielä lämpimänä. Toimii aina, eikä tarvi kattilan kanssa keitellä puolta tuntia.

Vierailija
32/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse, käyttänyt aiemmin easysweetin sokeria, jonka koin hankalaksi. Nyt käytän sunsugaringin sokeria (hard) ja se on kyllä tosi hyvä mulle kun en ole mikään ammattilainen. Aloittaessa heti hyvä koostumus, sitten se kyllä pehmenee ja mulla vielä sokeria menee aika paljon kun teen kainalot+brassin. Mutta vaikka sitä sokeria menisi koko purkki kerralla niin se on halvempaa kuin hoitolassa. Tärkeimmät apuvälineet brassin tekemisessä on peili ja hyvä valo. Kesällä myös tuuletin. Suosittelen käyttämään pyyhkeitä suojana ja tekemään operaation jossain muualla kuin kylpyhuoneessa, siellä tulee nopeasti hiki. Asentona hyvä on esim. jakkaralla kyykyssä tai sängyllä jonkun aiemmin mainitsema puoli-istuva asento. Takaa sitten seisaaltaan toinen jalka jossain korokkeella. Ja ehdottomasti hanskoilla helpompi tehdä kuin ilman. Ja parasta on, että itse tehtynä sattuu paljon vähemmän! Mulla sattuu aina vaikka olisi kuinka hyvä sokeroija, mutta silti pystyn tehdä itselle. Ja joskus teen myös osissa niin että jatkan seuraavana päivänä jos hermot menee ja tulee tuskanhiki.

33/33 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse brassin kotona. Tein itse myös sokerointimassan. Massan teko oli helppoa.

, kopioi tuo edeltävä linkki, siinä on yksi monista ohjeista sokerimassan valmistamiseksi. Sitä tulee n. 500g, joten jää seuraavaankin kertaan. Massan voi varovasti lämmittää mikrossa, jos pääsee tymäköitymään, kovettunut on viisainta heittää pois. Valmistaminen on helppoa ja halpaa. Sitruunan voi korvata kaupastasaatavalla sitruuna mehulla, sillä pikkupullossa myytävällä oikealla sitruuna mehulla. Joku käyttää limeäkin.

Itse brassin tekeminen on työläämpää. Onnistuu varmasti aika helposti, jos on sutjakasti kunnossa, mutta itse olen aika pullukka, silloin on hieman vaikeampi ulottua. Alapää pitää pestä ja kuivata huolellisesti ja käyttää talkkia tai perunajauhoja, jotta iho pysyy kuivana. Jos iho on kostea, sokerimassa vain pyörii iholla.

Brassia tehdessä minun oli ainakin helpointa seisoa ja haaroväliin mennessä nostin toisen jalan tuolille, että pääsin hyvin myös ihopoimuihin ja peppuvakoon.

Ihan kaikkia karvoja en varmaan ole koskaan saanut pois, mutta käsin koettelemassa tuntuu aika karvattomuutta.

Massa ei pahemmin tartu sormiin alun jälkeen. Aluksi tuntuu, että tehtävä on toivoton, mutta pian massa alkaa toimia pallerona, kun sitä vähän vaivaa.

Olen joskus kokeillut alapäähän myös kuumavahaa, mutta se sattui huomattavasti enemmän. Sokerointi on hellävaraisempi.

Kun massan tekee itse on kokeileminen niin halpaa, että voin lämpimästi suositella.

Brassin käytettyä vahaa en laittaisi talteen jatkokäyttöä varten, mutta vähänkäytetty säärikarvavahaa voi käyttää vielä myöhemminkin. Kun vaha alkaa olla hyvin tahmeaa eikä enää oikein tartu muualle kuin sormiin, se on loppuun käytetty, seassa on liikaa karvoja.