Hoitaja loppu työssään, neuvoja?
Heippa!
Tilanteeni on nyt siis tämä. Valmistuin lähihoitajaksi v. 2011 ja siitä asti olen tehnyt lähihoitajan töitä. Läpi olen käynnyt, vanhustyön, vammais, mielenterveys ja päiväkodin. Kokeilin siis kaikkia paikkoja ja kerta kaikkiaan ala oli ihan väärä. Enimmäkseen olen vanhusten parissa töissä ja niin myös tällä hetkellä. Työ on hirvittävää ja psyykkeeni ei enää kestä. Joka päivä vituttaa herätä kun tietää mikä urakka on edessä. Jokainen tunti on kidutusta. En jaksa enää yhtään fyysisesti enkä myös henkisesti. Olen kohta itse hoidossa jos vielä jatkan. Enää en edes jaksa hymyillä kenellekkään. Ikää on 22-vuotta ja tuntuu että koko elämäniloni on mennyt.
Voinko irtisanoutua ja saada sitten jotain tukea? Ja mistä tukea saisi? Olen katsonut mollin sivuila muun alan töitä ja lähetellyt jatkuvasti hakemuksia mm. kaupan kassalle mutta en ole vielä päässyt haastatteluihin. Voisinko esim. työkkärin kautta päästä opiskelemaan vaikka yrittäjyyttä koska sellainen kiinnostaisi.
Auttakaa te fiksummat, olen pulassa ja jumissa elämäni kanssa. En edes tiedä minne minun pitäisi ottaa yhteyttä?
Kommentit (27)
Itse olin samassa tilanteessa, ja sain peräti viikon saikkua työterveydestä. Kun ihminen on loppu, viikko ei riitä mihinkään. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
22 vuotias ja valmistunut 2011. Hmmm...
Oisko 2021 kuiten mutta jos on nuori niin kouluttautumaan vaan johonkin muuhun.
Kouluttaudu sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi niin pääset hoitamaan potilaita eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
22 vuotias ja valmistunut 2011. Hmmm...
Ketjun aloitus on vuodelta 2014.
Mitään työtä ei ole pakko tehdä jos ei jaksa. Otat vaan loparit, olen ottanut loparit neljästä eri työstä. Pari kertaa pomo oli niin ääliö etten kestänyt.
Kelasta saa tukia paitsi ne voi antaa karenssin. Kannattaa säästää rahaa jotta pärjää 3-4 kuukautta ilman tukia Itse olen niin tehnyt. Minä kyllä opiskelin myös ja kävin merkonomi opintoja. Vuoden jälkeen tykkäristä tuli ilmoitus että tuki loppuu jos jatkan opiskelua. No siihen jäi ne opiskelut. Sitten meni puoli vuotta ja työkkäristä soitettiin ja kysyivät haluanko opiskella. Huusin sille ekalle että mitä vittua sekoilet. Yritin opiskella mutta tuet olis loppunut jos jatkan. Haukuin sen akan lyttyyn. En opiskele enää mitään vaan olen työtön.