Jos saisit elää elämäsi uudelleen, käyttäisitkö tilaisuuden?
Voisit siirtyä aikakoneella taaksepäin muttet enää eteenpäin. Kaikki olisi sitten elettävä uudelleen. Siirtyisitkö ja mihin kohtaan elämääsi? Miksi?
Itse siirtyisi varmaan kesään ala- ja yläasteen välissä. Yläasteesta alkaen eläisin ihan eri tavalla, tekisin aivan eri ratkaisuja elämässäni. Panostaisin koulunkäyntiin ja päättäisin uravalinnan, enkä kuvittelisi että kyllä se sitten automaattisesti selkeytyy ajan myötä (ei selkeydy, jos on multipotentiaali ja kiinnostunut valtavasta määrästä eri asioita). Sitoutuisin yhteen harrastukseen jossa tulisin erittäin hyväksi - ehkä tanssiin. Pitäisin tiiviimmin yhteyttä sukulaisiin.
Surullista kyllä, eläisin mieluusti elämäni uudelleen. Jotenkin ykkösvaihteella ollut koko ajan ja tuntuu että muut ovat aina tienneet keitä ovat ja tehneet selkeitä valintoja esim. koulutusten suhteen. Itse taas voisin kuvitella itselleni helposti satakin eri työuraa eri aloilla. Niin paljon kiinnostavia juttuja maailma täynnä.
Kommentit (22)
Menisin takaisin noin yläasteen loppuun sillä ehdolla, että muistaisin kaiken, ja osaisin välttää tekemästä samoja virheitä. Jos joutuisin elämään kaiken uudestaan ilman mahdollisuutta korjata asioita, en ikinä haluaisi joutua kokemaan samaa helvettiä uudestaan.
En. Vaikka olen onnellinen, niin ei tämä niin kivaa ole ollut.