Jos saisit elää elämäsi uudelleen, käyttäisitkö tilaisuuden?
Voisit siirtyä aikakoneella taaksepäin muttet enää eteenpäin. Kaikki olisi sitten elettävä uudelleen. Siirtyisitkö ja mihin kohtaan elämääsi? Miksi?
Itse siirtyisi varmaan kesään ala- ja yläasteen välissä. Yläasteesta alkaen eläisin ihan eri tavalla, tekisin aivan eri ratkaisuja elämässäni. Panostaisin koulunkäyntiin ja päättäisin uravalinnan, enkä kuvittelisi että kyllä se sitten automaattisesti selkeytyy ajan myötä (ei selkeydy, jos on multipotentiaali ja kiinnostunut valtavasta määrästä eri asioita). Sitoutuisin yhteen harrastukseen jossa tulisin erittäin hyväksi - ehkä tanssiin. Pitäisin tiiviimmin yhteyttä sukulaisiin.
Surullista kyllä, eläisin mieluusti elämäni uudelleen. Jotenkin ykkösvaihteella ollut koko ajan ja tuntuu että muut ovat aina tienneet keitä ovat ja tehneet selkeitä valintoja esim. koulutusten suhteen. Itse taas voisin kuvitella itselleni helposti satakin eri työuraa eri aloilla. Niin paljon kiinnostavia juttuja maailma täynnä.
Kommentit (22)
Palaisin ajassa takaisin 16-vuotiaaksi ja pitäisin huolen että itsemurha ei jäisi yritykseksi.
En, koska pahimpia asioita en pystyisi muuttamaan. Ja mitä tekisinkin eritavalla, voisin menettää nykyisen elämäni hyvät asiat.
Joo ja menisin heti nuorena lääkäriin selvittämään vaivani.
Enn mä jaksaa mietttiä. Jotaiin jos vaikka metamafetamiiinia alkais valmistaa itse ja tieenata jo vihdoiin sitä rahaa.
Vain muutaman asian tekisin toisin, en aloittaisi tupakointia ja kävisin nuorempana enemmän kesätöissä. Muuten en pahemmin kadu elämääni.
Kauppiksen jälkeen jämähdin käymään toisen asteen koulutuksia alemmuuskompleksin takia. Jos voisin valita uudelleen niin opiskelisin ylemmän asteen tutkinnon.
Palaisin lukion jälkeiseen aikaan. Menisin töihin, en opiskelemaan turhaa tutkintoa, muuttaisin heti omilleni ja alkaisin toden teolla työstää mt-ongelmiani. Pitäisin parempaa huolta fyysisestä terveydestäni enkä pilaisi ulkonäköäni välinpitämättömyydellä, olisin avoin ihmissuhteille, pitäisin hauskaa!
No kyllä, jos tietäisin sen mitä tiedän nyt. Palaisin aikaan kun olin 20 ja tekisin kaiken toisin. (Nyt olen 49 ja takana loistava tulevaisuus…)
Valitettavasti en voi laulaa Piafin tavoin, että "Je ne regrette rien" -kadun paljonkin ja muuttaisin ne asiat jos mitenkään vain voisin.
Periaatteessa en palaisi muusta syystä kuin että voisin tavata vielä vanhempani, jotka ovat nyt kuolleet. Olen 46v. Palaisin lapsuuteeni, koka oli onnellinen. Valittamista ei olenykyiselläänkään.
Palaisin takaisin lokakuuhun 2005, enkä jänistäisi mahdollisuutta matkustaa Pohjois-Koreaan valtion piikkiin.
Palaisin myös marraskuuhun 2016 ja löisin 2K€ vetoa kertoimella 5,2 Donald Trumpin vaalivoiton puolesta välittämättä 1% rahansiirtokomissiosta.
Olisin ikionnellinen jos pääsisin takaisin menneeseen. Voisin matkustaa vaikka vuoteen 2004 kun aloitin ammattikoulun, noina vuosina todella tunsin olevani elossa. Olen niin kiitollinen siitä että sain elää tuon ajan.
Vaikka voisin tehdä monia asioita paremmin, viisaammin, jättää vääriä valintoja tekemättä jne., ja sen takia houkuttaisi tarttua tilaisuuteen, en kuitenkaan jaksaisi enää elää tähänastista elämääni uudestaan. Joten varmaan kieltäytyisin.
Pelkäisin myös, että manipuloidessani menneisyyttä tämänhetkisestä näkökulmastani paremmaksi tulisin tietämättäni aiheuttaneeksi jotain muuta vahinkoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Palaisin onnelliseen lapsuuteeni, äidin syliin. Itkettää...
Ehkä, jos saisin myös pitää sen järjen mikä minulla nyt on. Voisin hyvinkin palata ensimmäiseen lukiosyksyyn, ja tehdä monta asiaa toisin. Jättäisin rakastumatta epätoivoisesti yhteen jääkylmään tyttöön ja sen sijaan pitäisin hauskaa muiden kanssa, työstäisin minuun yläasteella kohdistuneen henkisen väkivallan jäljet vuosia aiemmin kuin oikeasti tein, en aloittaisi tupakointia uudestaan. Myös opiskeluajan käyttäisin järkevämmin jos uudestaan voisin. Muuten voisin hyvinkin tehdä samat koulutusvalinnat yms. No, onneksi tässä ollaan ihan hyvissä kantimissa näinkin.
En taitaisi jaksaa. Olkoot näin.
Pääasia, että löysin Jeesuksen. Ilman häntä ei kukaan voi pelastua.
Houkutteleva ajatus, mutta en ole varma olisiko elämäni parempaa sillä vaihtoehtoisellakaan aikajanalla. Jotain muuta olisi voinut tapahtua ja lopputulos olisi ollut sama tai huonompi. Kiusaaminen kotona ja koulussa sekä alkoholinkäyttö ovat olleet elämäni isoimmat ongelmakohdat. Ilman alkoa voisin olla yhtä yksin, mutta ilman niitä monia kokemuksia, joita alkon myötä tuli. Kiusaamista olisi voinut olla joka tapauksessa, jollen voisi vanhempiani vaihtaa.
Voisin ehkä elää syntymästä 25-vuotiaaksi asti, mutta sen jälkeisiä tapahtumia en haluaisi kokea uudelleen.