Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän tuen puute ?

Vierailija
04.08.2014 |

Mulla on ajoittain, vaikeina elämänvaiheina sellainen olo, että poikaystäväni ei tue mua, vaan hetkittäin jopa hylkää mut täysin. Se on ihan kamalaa ja tuskallista, miten rakastava, lämmin, älykäs ja välitön ihminen menee joskus ihan kylmäksi mua kohtaan ja alkaa ajatella vain itseään/ ei osaa olla empaattinen.

Entinen poikaystäväni on aiheuttanut välillä stressiä suhteeseemme. Eksäni mm. uhkasi kertoa yhden tosi arkaluontoisen asian minusta koko yhteiselle tuttavapiirillemme, ja olin ihan shokissa. Poikaystäväni järkyttyi myös, mutta hän totesi: "en halua mitään ongelmia itselleni." Vaikka se asia oli sellainen että minä siitä olisin joutunut kärsimään ja häpeämään eikä niinkään poikaystäväni. Ja sitten poikaystäväni murjotti mulle kuin eksäni uhkaus olisi mun syy. 

Toinen esimerkki on kun tajusin että mulla on HPV. Poikaystäväni naljailee siitä aika usein.. Se tuntuu kamalalta ja pahalta. Jos olisin tiennyt että mulla on se ennen parisuhdetta poikaystäväni kanssa, olisin kyllä kertonut sen, mutta sain tietää sen vasta muutama viikko sitten. Tuntuu ettei poikaystävä edes halua enää koskea alapäätäni edes käsillään, ja tunnen oloni likaantuneeksi ja ei-halutuksi. 

Jos sanon, että musta tuntuu pahalta, niin se on poikaystäväni mielestä vaan itsesääliä joka ei johda mihinkään. Kai mä tavallaan kierinkin itsesäälissä, kun kaipaisin tukea ja turvaa ja joskus sitä ei tule yhtään kun minulla olisi vaikeaa. 

Sellainen ajatuskin mulla kyllä on, että ehkä se johtuu siitä, että mun elämässä tosiaan tapahtuu paljon kaikkea. Sekä hyviä ja hienoja että upeita juttuja, että myös kyseenalaisia ja vaikeita asioita tapahtuu. Elämäni on rikasta ja joskus se on yhtä juhlaa ja joskus taas tapahtuu dramaattisia ja epämiellyttäviä asioita. Ehkä elämä mun rinnalla on todella haastavaa, ehkä jopa liian haastavaa?

Olen ymmärtänyt että miehet ja niiden kykenemättömyys antamaan tukea naiselleen on aika yleinen ilmiö. Ei mulla ole varsinaisesti mitään kysyttävää. Ehkä miehet on vaan Marsista ja naiset Venuksesta. Oli pakko vaan avautua. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä empaattisiakin miehiä. Ehkä sun mies ei välitä susta tarpeeksi. Miksi hän on alkanut seurustella kanssasi? Onhan hpv hänelläkin, ehkä itseään ärsytti saada sinulta sellainen. Tosin mistä tiedät, ettei se ole nykyiseltäsi itseltään tarttunut?

Vierailija
2/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen sitä mieltä, että poikaystäväsi ei rakasta sua. Ei miehet noin normaalisti käyttäydy. Hänen kuuluisi seisoa sun rinnalla eikä hävetä ja kiukutella sun ex:n juttuja. Hänen myös kuuluisi puolustaa sua, laittaa ex jopa ruotuun (ei väkivaltaisesti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetko sinä miestä?

Vierailija
4/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas ihmetellyt sitä, että mihin ihmiset tarvii toisten tukea? Käytännön asioissa sen joskus ymmärrän, mutta itse en ainakaan ole koskaan aikuisiässä tarvinnut tai kokenut hyötyväni ns. henkisestä tuesta. Ehkä se johtuu siitä, että elin sinkkuna lähes nelikymppiseksi, joten olen oppinut pärjäämään ilman tukihenkilöitä. Ja kun sen olen oppinut, en mitenkään kaipaa toiselta tukea nytkään kun mies siinä olisi. 

Vierailija
5/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:20"]

On niitä empaattisiakin miehiä. Ehkä sun mies ei välitä susta tarpeeksi. Miksi hän on alkanut seurustella kanssasi? Onhan hpv hänelläkin, ehkä itseään ärsytti saada sinulta sellainen. Tosin mistä tiedät, ettei se ole nykyiseltäsi itseltään tarttunut?

[/quote]

Hän on alkanut seurustella kanssani, koska olen kuulemma helmi: olen kaunis, älykäs, sanavalmis, humoristinen ja huolehtivainen. Nuo siis hänen perusteitaan sille miksi haluaa olla kanssani. 

Sen verran kuitenkin tiedän että se HPV on multa tarttunut, eli poikaystävällä vain yksi nainen ennen minua ja poikaystäväni oli tämän naisen ensimmäinen. Ei ole voinut siis tarttua tältä naiselta poikaystävääni, vaan on tullut todennäköisesti jo entiseltä poikaystävältäni ja olen sitä tietämättäni kantanut. :( Ja uskon että varmasti häntä ärsyttää että sai sen multa. 

ap

Vierailija
6/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas kuuluu tukea puolisoa. Mitä hittoa se sellainen on olevinaan, että joku saa kiusata sun rakasta ja sä vain kiukuttelet siitä? Tai rakas sairastuu ja sua inhottaa se? Ei kuulosta kovin kivalta ihmiseltä eikä parisuhteelta.

Vierailija
7/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen sitä mieltä, että poikaystäväsi ei rakasta sua. Ei miehet noin normaalisti käyttäydy. Hänen kuuluisi seisoa sun rinnalla eikä hävetä ja kiukutella sun ex:n juttuja. Hänen myös kuuluisi puolustaa sua, laittaa ex jopa ruotuun (ei väkivaltaisesti).

[/quote]

Toivoisiin itsekin jotain tuon suuntaista, mutta jotenkin toisaalta luulen ja ajattelen, että sellaiset miehet jotka noin tekisivät kenenkään naisen puolesta, ovat vaan fantasiaa eivätkä todellisuutta. Sellaista miestä ei ole itselläni ollut ainakaan koskaan. 

ap

Vierailija
8/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:21"]

Tuetko sinä miestä?

[/quote]

Tuen ehdottomasti. Laitan ruokaa ja teen paljon kotitöitä ja huolehdin, kyselen ja kannustan työelämässä ja liikuntaharrastuksessa. Jos mies murjottaa (vaikkapa tuota eksän juttua) olen jopa lohduttanut häntä.. Vaikka olisin itse kaivannut vähintään yhtä paljon lohtua tuolloin....

ap

Vierailija
9/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:23"]

Mä olen taas ihmetellyt sitä, että mihin ihmiset tarvii toisten tukea? Käytännön asioissa sen joskus ymmärrän, mutta itse en ainakaan ole koskaan aikuisiässä tarvinnut tai kokenut hyötyväni ns. henkisestä tuesta. Ehkä se johtuu siitä, että elin sinkkuna lähes nelikymppiseksi, joten olen oppinut pärjäämään ilman tukihenkilöitä. Ja kun sen olen oppinut, en mitenkään kaipaa toiselta tukea nytkään kun mies siinä olisi. 

[/quote]

Olen itsekin tämän seurustelun aikana alkanut miettiä, että voisi olla melkein helpompaa elää ilman poikaystävää. Annan hänelle todella paljon elämästäni ja olen tekemässä suuria uhrauksia että voisimme olla yhdessä, mutta olen epävarma. Ja tukea tarvitsen minä ainakin. Onneksi minulla on paras ystävä, jolle voin puhua kaikesta. Joskus tarvitaan toista aikuista ihmistä, jonka kanssa puhua tunteista, tilanteista ja laatia parempia toimintasuunnitelmia jos tulee ongelmia jommallekummalle.

ap

Vierailija
10/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:23"]

[/quote]

Olen itsekin tämän seurustelun aikana alkanut miettiä, että voisi olla melkein helpompaa elää ilman poikaystävää. Annan hänelle todella paljon elämästäni ja olen tekemässä suuria uhrauksia että voisimme olla yhdessä, mutta olen epävarma. Ja tukea tarvitsen minä ainakin. Onneksi minulla on paras ystävä, jolle voin puhua kaikesta. Joskus tarvitaan toista aikuista ihmistä, jonka kanssa puhua tunteista, tilanteista ja laatia parempia toimintasuunnitelmia jos tulee ongelmia jommallekummalle.

ap

Vierailija
11/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:27"]

Mun mielestä taas kuuluu tukea puolisoa. Mitä hittoa se sellainen on olevinaan, että joku saa kiusata sun rakasta ja sä vain kiukuttelet siitä? Tai rakas sairastuu ja sua inhottaa se? Ei kuulosta kovin kivalta ihmiseltä eikä parisuhteelta.

[/quote]

Musta on tuntunut todella pahalta tää asia tosiaan. Meidän suhteessa on muuten tosi paljon mahtavia ja onnellisia hetkiä, mutta tuntuu, että jos tulee jokin isompi vastoinkäyminen, saan sinnitellä yksin eteen päin tai poikaystäväni tukee mua jotenkin minimaalisesti ja teennäisesti. Jos taas mulla menee hyvin ja tapahtuu hienoa asioita, hän on todella fiiliksissä ja erittäin ylpeä musta. Mutta kun aina ei voi olla vain upeaa ja kivaa tämä elämä..

ap

Vierailija
12/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole kovin hyvä idea aloittaa seurustelusuhdetta silloin, jos exän kanssa on vielä jotain ongelmia käymättä läpi ja/tai jos on henkisesti vielä niin epävarma omasta itsestään, elämästään ja kyvyistään, että tarvitsee siihen toisen tukea. Eli ensin kuuppa kuntoon vaikka psykoterapeutin luona ja vasta sen jälkeen parisuhteeseen. Toki suhteessa tuetaan toista silloin, kun jotain kamalaa vastoinkäymistä tapahtuu (tulee potkut, läheinen kuolee tms), mutta vaikka olisi millainen tapahtumarikas elämä, niin ei tukea jatkuvasti tarvita milloin mihinkin. Poikaystäväsi siis saattaa olla ihan vaan kyllästynyt kaikkeen draamaan elämässäsi ja toivoisi, että alkaisit käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Vierailija
13/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte aika nuorilta, ja mies taitaa pohjimmiltaan olla aika itsekäs ja minäkeskeinen. Vaihtaisin miestä. 

Vierailija
14/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:21"]

Tuetko sinä miestä?

[/quote]

Tuen ehdottomasti. Laitan ruokaa ja teen paljon kotitöitä ja huolehdin, kyselen ja kannustan työelämässä ja liikuntaharrastuksessa. Jos mies murjottaa (vaikkapa tuota eksän juttua) olen jopa lohduttanut häntä.. Vaikka olisin itse kaivannut vähintään yhtä paljon lohtua tuolloin....

ap

[/quote]

Vaikuttaisi siltä, että teillä ei ole tasa-arvoinen suhde.

Miehesi hyväksyy sinut silloin, kun hänen mielestään kelpaat hänelle, hänen kriteereillään. Mies ei siis hyväksy sinua sellaisena kuin olet.

Hän ei taida sinusta ja tunteistasi paljoakaan välittää. Rakastamisesta puhumattakaan.

Vierailija
15/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nuorelta ja lapselliselta kuulostaa toi sun "mies". Etsi joku kypsempi. Kyllä jotkut miehetkin aikuistuessaan kasvaa myös henkisesti, pikkuhiljaa.

Vierailija
16/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:26"]

[/quote]

Hän on alkanut seurustella kanssani, koska olen kuulemma helmi: olen kaunis, älykäs, sanavalmis, humoristinen ja huolehtivainen. Nuo siis hänen perusteitaan sille miksi haluaa olla kanssani. 

Sen verran kuitenkin tiedän että se HPV on multa tarttunut, eli poikaystävällä vain yksi nainen ennen minua ja poikaystäväni oli tämän naisen ensimmäinen. Ei ole voinut siis tarttua tältä naiselta poikaystävääni, vaan on tullut todennäköisesti jo entiseltä poikaystävältäni ja olen sitä tietämättäni kantanut. :( Ja uskon että varmasti häntä ärsyttää että sai sen multa. 

ap

[/quote]

Ensinnäkin kuulostaa, että ootte tosi nuoria. Tavallaan sinä tuossa huomionhakuisuudessasi ja miehesi ihme kiukuttelussa. Esim. tuo HPV-juttu. Miten tuo nyt voi olla mikään juttu kenellekään, kun:

Virusinfektio on hyvin yleinen: kahdeksan ihmistä kymmenestä saa sen elinaikanaan. Joka kolmannella hiukan yli 20-vuotiaalla naisella on tälläkin hetkellä HPV-tartunta.

HPV tarttuu iho- ja sukupuolikontaktissa. Sukupuolielinten HPV-infektioita ei pysty täysin estämään kondomin käytölläkään, koska virus tarttuu myös ympäröivältä iholta.

HPV-infektiolle ei ole erityistä hoitoa. Valtaosa infektioista paranee itsestään vuoden kuluessa ja noin 90 prosenttia kahden vuoden kuluessa. 

Vierailija
17/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tuollaisia miehiä. Omalla tavallaan hän voi tykätä, rakastaakin, mutta ei ehkä pysty parempaan. Sellaisen kanssa voi hyvin elää, mutta en tekisi lapsia. Kun yön pimeinä tunteina haluat imetysten välissä empatiaa tai seuraavana aamuna spontaania apua, "mene kulta nukkumaan, hoidan vauvaa tämän aamun"' tuo mies eisitä tule antamaan. 

Vierailija
18/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:20"]

[/quote]

Neitsyelläkin voi olla HPV, sen kun voi saada muuallakin kuin seksissä

ap

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi