Miksi huomauttelet jalkakäytäväpyöräilijöille tai -skuuttaajille?
Saatko siitä hyvän mielen? Päiväsi pelastuu?
Kommentit (4)
Koska minua ärsyttää jalankulkijoiden vaarantaminen.
Pyöräilijöille ja skuuttajille on omat tiensä. Ei ole yhtään hyvää syytä tulla jalkakäytävälle ajelemaan.
Huomautin pari päivää sitten ihan ystävällisesti nuorelle naiselle. Sanoin, että tuossa ajoradan toisella puolella olisi pyörätie, tässä on jalkakäytävä. Tyttö pysähtyi ihan onnettoman näköisenä ja kysyi "Mistä sen tietää, missä on pyörätie?".
Voi hyvänen aika kun kävi sääliksi ja kaduin että menin sanomaan. Mutta kerroin sitten ihan ystävällisesti, että pyörätie on aina merkitty liikennemerkillä sen alkaessa, ja jos pyöränkuvaa ei merkissä ole vaan vain kävelijöiden kuva, niin tie ei ole silloin pyörätie.
Olen ollut siinä luulossa että koulussa opetetaan liikennesäännöt, mutta ei kai sitten.
Ja miksi huomautin, ehkä siksi että osaan sanoa nätimmin kuin jotkut jotka räyhäävät niin että arempi laskee allensa. Tai on tullut vaan tavaksi sanoa, vaikka ei ehkä pitäisi. En tiedä. Olisi kiva kuulla pyöräilijöiden tai lautailijoiden mielipiteitä, onko se sanominen kamalampaa kuin liikennesääntöjen rikkominen.
Olen aika harteikas ja tänään kävi seuraavasti: En edes rekisteröinyt että vastaan tulee jalkakaytavalla pyöräilijä,tein jonkun tahattoman liikkeen,fillaroitsija alkoi väistämään,tippui ajoraradalle,etuhaarukka linkkuun,tyyppi turvalleen asvalttiin.Ei ensimmäinen kerta!
Ite siirryin suoraan taklausgeimiin - just ap sunkaltaisten hyypiöiden takia.