Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu " oudot tuntemukset" ,kun maitoa alkaa herumaan.

26.08.2006 |

Onko jotain hormoonallista vai johtuuko matalasta hb:stä tai korkeasta verenpaineesta...vai onko " korvien välissä" . Mulla tulee äkkiä omituinen olo ja siitä tiedän ,että maito alkaa nousemaan rintoihin. Sitten,kun heruminen käynnistyy alkaa heikotus, lievä oksetus,ahdistus,silmissä sumenee ja tuntuu,kuin vaipuisi johonkin horrokseen.Tätä kestää onneksi vain alta minuutin mutta on tosi epämielyttävä tunne. Sitten ,kun imetys on kunnolla käynnissä on taas norm.olo.

En muista ,että mulla olisi ollut tällaista kuopuksen kannssa. Vauva nyt 11vko ja tuntemukset pysynyt samana imetyksen alusta lähtien. Vettä juon riittämiin ja olen norm. painoinen eikä mulla ole perus sairauksia.

Onko tää ihan normaalia? Onko kellään muulla vastaavaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin imetyksen ekat viikot oli tosi voimakkaita tuntemuksia. Olen lukenut että tällaiset johtuvat oksitosiinihormonin erittymisestä imetyksen aikana. Oksitosiinihan saa aikaan maidon herumisen. Mulla tuntui päässä kihelmöintiä, näkökenttä oli jotenkin kummallinen, päätä särki ja todella kova väsymys joka tuntui juuri " horrokseen vaipumiselta" niin kuin kuvasit. Olo oli kuin olisi ottanut jotain huumetta! :-) Minullakin tuntemukset olivat voimakkaimmat maidon alkaessa herua, mutta joskus olotila kesti läpi imetyksen. Luulen että nyt elimistö on tottunut imetykseen ja siksi ei ole enää niin paljon noita tuntemuksia. Ja käsittääkseni ei siis ole mitään kummallista, vaan ihan oksitosiinista johtuvaa. Toiset vaan on sille herkempiä kuin toiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla