Minä kuljen mahdollisimman ison osan vuodesta paljain jaloin.
Keväällä heti kun suinkin on tarpeeksi lämmin jätän kengät ja sukat pois jaloista ja kulken paljain jaloin kaikkilla ulkona, myös julkisilla paikoilla. Jatkan tätä syksyllä niin pitkään kuin suinkin taekenen. Uskon sen olevan hyväksi jalkojen terveydelle ja näin säästän sekä sukka että kenkäkuluissa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olisi jänskää kuulla, mikä juttu innosti olemaan paljasjalkainen täysillä. Itse yksinkertaisesti vaan tykkään kulkea kesät ajojaloin. Se tuntuu mukavalta.
innostus täysillä alkoi kuumana päivänä. Oli lenkkarit jalassa ja jalat hikoilivat aivan järjettömästi. Päätin ottaa lenkkarit ja sukat pois ja jatkaa matkaa avojaloin. Niinpä matka tuntuikin mukavalle kun ei ollut kuuma enään jaloille ja jalka sai olla vapaana. Se oli ihana tunne. Ja erinlaiset pinnat olivat mukavia. Asfaltti,ruoho,sora,metsä polut.Silloin päätin miksi pitäisi käyttää kenkiä ? Jos tykkään kulkea ilman kenkiä. Ihmiset näkevät kadulla sinut ehkä 15 sekunnin ajan. Pitäisikö muka sen takia käyttää kenkiä. Jos joku pahoittaa mielen.no ei haluan mennä omaa polkua rohkeasti.
Haluaisin kävellä usein/paljon, koska paljain jaloin kävely tekisi hyvää jalalle :)
Mulla kuitenkin on levottomat jalat, jotka suuttuu helposti, kun ne saa kylmää. Se sätkiminen vie sitten yöunet. Kesällä kyllä tilaisuuden tullen on ihana kävellä mökillä ulkona 😊 Yhdistän siksi paljain jaloin kulkemisen juuri kesään ja lämpimiin iltoihin, myös saunomiseen. Talvella hieron paljon jalkoja juuri saunassa.
Lenkkarit jalassa hiostavaa ja ahdistaa mutta paljain jaloin mukavaa kulkea!
Paljain jaloin käveleminen on yksi kesän parhaita juttuja. Tuntuu yksinkertaisesti vaan hyvältä.
Olisi jänskää kuulla, mikä juttu innosti olemaan paljasjalkainen täysillä. Itse yksinkertaisesti vaan tykkään kulkea kesät ajojaloin. Se tuntuu mukavalta.