Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko työpaikkakiusaaja???

Vierailija
04.08.2014 |

Uusi työntekijämme sai noin 1-2kk jälkeen potkut (muista syistä) naisista (n. 20hlö) koostuvasta työyhteisöstä. Oli siinä yhteydessä kertonut pomolle, että häntä on kiusattu töissä. Mainitsi minut "pääkiusaajakseen".

Meinasin lentää perseelleni kun kuulin tämän, sen verran yllättynyt olin. Meillä on aika suuri vaihtuvuus työpaikalla ja työkiireiden vuoksi en ennätä heti alkaa hieromaan tuttavuutta uusien työntekijöiden kanssa. Olen ollut erittäin kiireinen työssäni ja en kerennyt tälle naiselle puhumaan muutamia lauseita enempää parin kuukauden aikana, jos nyt kahvitauolle samaan aikaan satuttiin. Hän ei myöskään koittanut lähestyä minua yhtään tämän enempää. En ole koskaan puhunut tästä työntekijästä mitään "paskaa" kenellekään, en edes tunne koko ihmistä. Olen ihan peruskohtelias ja asiallinen työkavereilleni, eli en keksi mitään muuta mahdollisuutta tälle kuin sen, että en ole hänen kanssa tuttavuutta kerennyt tekemään.

Mitä tästä pitäisi oikein ajatella?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Esimies kertoi tämän, mutta ei uskonut itse tähän kiusaamiseeni. Tämä "kiusattu" ei ollut avannut asiaa sen enempää.

Olen miettinyt pääni puhki, että mistä tämä voi johtua. Muistan kaksi tapausta, missä huomautin kännykän käytöstä työajalla (osasyy miksi ko henkilö sai potkut) ja kerran sanoin facebookissa notkumista, ettei kuulu tänne. Muuten en ole hänen työntekoonsa/käytökseensä puuttunut yhtään mitenkään. En silloinkaan torunut tai huutanut, vaan sanoin vaan, että täällä ei ole tapana tehdä tuollaista. En keksi mitään muuta. Pohdiskelen, että olenko ollut kahvihuoneessa jotenkin tyly hänelle, mutta yleensä syödessäni lueskelen lehteä enkä pahemmin juttele kenenkään kanssa...

Vierailija
2/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että kuitenki kiusasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä päätti heittää paskaa tuulettimeen saatuaan kenkää?

Vierailija
4/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt sikäli vaikea kysymys, että harva kiusaaja itse tajuaa olevansa kiusaaja. He ovat mielestään peruskohteliaita, suoria ja rehellisiä, kiireisiä ja työteliäitä. Muiden näkökulmasta ovat ivallisia tai kylmiä, pimittävät tietoa tai haukkuvat muita.

Vierailija
5/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli se ongelma, että useatkin ihmiset tulkitsevat käytökseni ja puheeni "vittuiluksi", vaikka kommunikoin ihan hyvällä tuulella ja ystävällisesti. Olen päätynyt siihen tulokseen, että luonnollisen äänensävyni ja puhetapani vain kuulostavat ilkeiltä, vaikken mitään sellaista ikinä tarkoitakaan. Samalla tavalla, kun joidenkuiden oletetaan aina olevan vihaisia tai nyrpeitä, koska heidän perusilmeensä vain on sellainen.

Vierailija
6/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasi lisää, että eihän se ongelma ole minnekään kadonnut, vaikka epähuomiossa kirjoitinkin että minulla _oli_ tuollainen ongelma. Ongelma on siis edelleen, ja on ilmeisesti pysyäkseen.

Vierailija
7/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuossa on kaksi eri vaihtoehtokategoriaa. Ehkä hän oli tulkinnut sinut tylyksi, kun et jutustellut niitä näitä. Tai oli kuullut jostain sinun panetelleen häntä, vaikkei se ollutkaan totta. Tai oli tulkinnut jotain tapahtumia väärin. Tai oli mielenterveydeltään horjuva. Nämä siis häneen liittyviä seikkoja.

Tai sitten on niin, kuten tässä ketjussa av-mammamaiseen tapaan oletetaan, eli että sinä aloituksen tekijänä olet kiero valehtelija, ja oikeasti olet sitä naista kiusannut.

Niin tai näin, se, että pomo sinulle mainitsi tuosta noin on aika jännää. Kysypä, miten tuo työntekijä oli perustellut väitteensä. Ja jos ei ollut perustellut, miksi esimies ei ollut sitä tarkemmin kysynyt, miksi oli jättänyt asian tuolla lailla sikseen ja sitten silti katsonut tarpeelliseksi kiusata sinua asialla?

Joko kiusaamisväitteet otetaan todesta ja selvitetään kunnolla tai sitten ne jätetään sikseen, eikä heitellä epämääräisesti tuolla lailla toisten naamalle.

terveisin esimies

Vierailija
8/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis minulla ei ole koskaan ollut töissä mitään riitoja/kränää kenenkään kanssa. Siellä on pari läheisempää ihmistä ja muut on tuttavia vaan.

Vierailija
9/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oot ihan törkee työpaikkakiusaaja. Kannattais pyytää anteeks!!!

Vierailija
10/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän annat tietoa. Joko asia on noin kuin sanot tai sitten olet kiusaaja ja pimität jotain olennaista.

Ehkä tyo työntekijä oli niitä joiden elämässä ei ole ollut mitään vastoinkäymisiä niin pienetkin asiat sitten tuntuu isoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän