Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ei suostu että asuntooni laitettaisiin sälekaihtimet

Vierailija
25.07.2021 |

On lukenut jostain että jos vuokra-asunnossa ei ole kaihtimia niin silloin vuokranantajan ei tarvitse antaa vuokrahyvitystä vaikka asunnossa oli 50 asteen lämpötila sillä sillon asukas itse ei ole voinut tehdä kaikkea asunnon viilentämiseksi mikä kuulema antaa vuokranantajalle vastuunvapautuksen. Nyt käyttää tätä perusteluna ja syyn siihen miksi asuntoon jossa asun vuokralla ei voida mitään sälekaihtimia asentaa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se on siltä pois? On kyllä stupid

Vierailija
2/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anna lupaa asentaa vai ei asenna? eli kuka olisi kaihtimien maksaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne voidaan asentaa, jos sinä maksat ne kaihtimet. Voit ottaa ne mukaasi lähtiessäsi. Suosittelen hankkimaan kaihtimet, jos on kuumuus ongelmia.

Vierailija
4/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän ei anna lupaa asentaa kaihtimia, niin silloin hän ei voi vedota siihen että vuokralainen ei ole asentanut kaihtimia asunnon pitämiseksi viileänä....

Vierailija
5/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että niiden asennus on ilmaista? Miksi et itse laita valoa läpäisemättömiä verhoja? Ne kiinni koko päivän kun aurinko paistaa, niin vastaa kyllä sälekaihtimia.. Ja olen kahden asunnon vuokranantaja joissa molemmissa on kaihtimet.

Vierailija
6/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä taitaa ainakin kaupungeissa olla vuokralaisten markkinat, joten ala katselemaan uutta asuntoa tuo lämpeneminen silmällä pitäen. Tämä voi hyvin toistua tulevina vuosina.

Vierailija
7/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että niiden asennus on ilmaista? Miksi et itse laita valoa läpäisemättömiä verhoja? Ne kiinni koko päivän kun aurinko paistaa, niin vastaa kyllä sälekaihtimia.. Ja olen kahden asunnon vuokranantaja joissa molemmissa on kaihtimet.

Turha alapeikutella, tuo on aivan totta.

-eri-

Vierailija
8/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys pölvästi tuo aloittaja.

Ei edes itse käsitä, mitä urpoilee.

Lues ap uudelleen, mitä oikein kirjoittelet?

Vierailija
9/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois,hyvin yksinkertaista.koko ajan rakenetaan kaikialle Lumo vuokra asuntoja.Joten asunon löydät. Miksi et ole liitynyt vuokralaisten keskusliitton? Saisit sieltä heti kysymykseesi  oikean vastaus.

Vierailija
10/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantajan ole pakko mitään sälekaihtimia asennuttaa. Etkö ole laittanut pimennysverhoa tms? Jos et, niin vuokranantaja on oikeassa, et ole tehnyt kaikkea tarvittavaa.

Vierailija
11/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan antaa, mutta niin pihi ettei halua niitä ja niideb asennusta maksaa itse? Eikä ne nyt niin älyttömästi maksa suhteessa niiden hyötyihin.

Talvella saa halvemmalla jos hinta nyppii. Maksaa ne hyvät pimennysverhotkin.

Vierailija
12/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säle kirjoitti:

Kai ne voidaan asentaa, jos sinä maksat ne kaihtimet. Voit ottaa ne mukaasi lähtiessäsi. Suosittelen hankkimaan kaihtimet, jos on kuumuus ongelmia.

Kannattaa muistaa, että kun ottaa kaihtimet mukaansa, niin yleensä myös joutuu vaihtamaan sisimmän ikkunan uuteen, koska siinä vanhassa on kaihtimien jäljiltä reikiä.

Vierailija
13/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan antaa, mutta niin pihi ettei halua niitä ja niideb asennusta maksaa itse? Eikä ne nyt niin älyttömästi maksa suhteessa niiden hyötyihin.

Talvella saa halvemmalla jos hinta nyppii. Maksaa ne hyvät pimennysverhotkin.

Asukas pyysi kaihtimia, minä asennutin ja irtisanoin asukkaan, Seuraavalta saattoi sitten laskuttaa ne kaihtimet vuokrassa.

Vierailija
14/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sälekaihtimen osto ja asennus kuuluu asukkaan vastuulle, sillä sälekaihtimet lasketaan nimittäin ihan nomaaleiksi verhoiksi enkä ole kuulut että vuokranantajan kuuluu ostaa verhot ja muut kalusteet asuntoon. Mutta kaihtinten asennusta ei voi tehdä omin nokkineen vaan siihen tarvitaan vuokranantajan lupa.

Ap

Vierailija
15/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolloo vaan trollille joka yrittää paskaa provoa.. Sälekaihtimet kuuluu vakio varustukseen jotka asennetaan kaikkiin taloihin jo valmiiksi rakennusvaiheessa. Sellaista kerrostaloa jossa sälekaihtimia ei ole ei ole koskaan rakennettu, paitsi AP:n pään sisällä.

Vierailija
16/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin AP:n vuokranantaja niin irtisanoisin tuollaiset pienestä asioista valittajat ja nilisijät saman tien.

Vierailija
17/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, minkälaiset ikkunat ovat, minkä kokoiset ja kuinka paljon niitä on? Sälekaihtimet ovat kyllä niin kamala riesa, että itse en huolisi sellaisia maksustakaan. Ne ovat hankalat, rumat ja eivät auta tässä ongelmassa yhtään niin paljon, että ongelma olisi ratkaistu.

Normaalilla tuulettamisella, eli ikkunat ja ovet auki silloin kun ulkona on viileämpää kuin sisällä toimii. Meillä saatiin tällä tavoin sisäilma viikon viileämpien ilmojen aikana +20 asteeseen. Aurinkoisissa ikkunoissa oli auringonpaisteella pimentävä rullaverho, joka on ideaali myös aurinkoon.

Vierailija
18/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollolloo vaan trollille joka yrittää paskaa provoa.. Sälekaihtimet kuuluu vakio varustukseen jotka asennetaan kaikkiin taloihin jo valmiiksi rakennusvaiheessa. Sellaista kerrostaloa jossa sälekaihtimia ei ole ei ole koskaan rakennettu, paitsi AP:n pään sisällä.

Täh? Ei ole, ei todellakaan ole vakiovarusteena mitään sälekaihtimia! :D Itse en ole ainakaan asunut yhdessäkään sellaisessa talossa.

Vierailija
19/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säle kirjoitti:

Ei niitä saa ottaa mukaan,ne jää sinne.

Vierailija
20/60 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sälekaihtimen osto ja asennus kuuluu asukkaan vastuulle, sillä sälekaihtimet lasketaan nimittäin ihan nomaaleiksi verhoiksi enkä ole kuulut että vuokranantajan kuuluu ostaa verhot ja muut kalusteet asuntoon. Mutta kaihtinten asennusta ei voi tehdä omin nokkineen vaan siihen tarvitaan vuokranantajan lupa.

Ap

Eli vaihtoehtoina on pois muuttaminen tai valittamisen lopettaminen ja järkeä siihen "tuulettamiseen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä