Olen hemmotellut pilalle yhden lapsistani - kysyttävää?
Vastaan muutamaan kysymykseen, ellei lapseni pyydä sillä välin jotain.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:55"]
Äh, mä olen molemmat... vaikka ei tosiaan ollut tarkoitus!
[/quote]
Ei minullakaan, halusin vain olla hyvä äiti, mutta käsitys siitä mitä se käytännössä tarkoittaa, hieman hämärtyi. Parempi kuitenkin hemmottelu kuin heitteillejättö. Ap.
[/quote]
Vähän samaa siis kuin mulla, alkuun oli hyvä olla hyvä äiti, eron jälkeenkin vielä jonkun aikaa sujui hyvin, mutta sitten alkoi tapahtua yhtä ja toista, ja vaan suoritin, etteivät ns erottuisin ydinperheen lapsista...
No, mä tiedän, että tie ei ollut paras, vaikka niin toki pitkään luulin. Ei välinpitämättömyyskään ole hyvä, mutta se kultainen keskitie, sen kun löytäis!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:14"]
Minäkin olen lellinyt esikoiseiseni piloille.
Ei olis kannattanut, 15v -> aivan kamalaa :(
[/quote]
Mikä on erityisen kamalaa? Kysyy ap.
Oletko koskaan ajatellut millaisia eväitä sinä annat lapsellesi pärjätä työelämässä/kaveripiirissä tai millainen puoliso hän tulee olemaan kasvettuaan isoksi? Ovatko muut sisarukset kateellisia tilanteesta? Huomaavatko he eron hemmottelussa ja sen määrässä?
Nyt on viime hetket muuttaa asioita, ennen kuin murrosikä alkaa.
Kommentoiko muut lapset sitä, että yksi on vielä lellitympi?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:44"]
Oletko koskaan ajatellut millaisia eväitä sinä annat lapsellesi pärjätä työelämässä/kaveripiirissä tai millainen puoliso hän tulee olemaan kasvettuaan isoksi? Ovatko muut sisarukset kateellisia tilanteesta? Huomaavatko he eron hemmottelussa ja sen määrässä?
[/quote]
Olen kyllä alkanut ajattelemaan tätä. Ei käy kyllä hänen mahdollista perhettään tulevaisuudessa kateeksi, jos tilanne ei muutu, Kovin itsekeskeisiä piirteitä välillä ilmenee. Muut sisarukset eivät sano mitään ääneen, enkä ole ihan varma ymmärtävätkö, kun ovat nuorempia, mutta pahoin pelkään, että viimeistään aikuisena saattavat olla katkeria. Täytyy yrittää korjata tilanne, ennen kuin on myöhäistä!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Eivät yleensä kommentoi, eivät tosiaan välttämättä ymmärrä kun ovat nuorempia.
Onko esikoinen? Sanoit ettet hyväksy toisen vahingoittamista, entä lelun kädestä ottaminen, etuilu tns. (nuorempana)?Oletko koskaan "epäreilusti" tämän hemmotellun puolella muita lapsiasi vastaan? Oletko jo aloittanut muutoksen kasvatuksessasi, miten?
Minäkin annoin esikoiselle valtavasti huomiota ja yritin tehdä kaikki asiat hauskasti ja ajan kanssa, niin, että konflikteha ei juuri syntynyt. Hän oli ainoa yli 5 vuotta. Hänestä tuli kuitenkin varsin hyväkäytöksinen ja tottelevainen, tosin ei niin hyväkäytöksinrn kuin kuvittelin ennen pikkusisaren syntymää. Itsekäs ei ole kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Eivät yleensä kommentoi, eivät tosiaan välttämättä ymmärrä kun ovat nuorempia.
[/quote]
Väität että lapset eivät huomaa kuinka vanhempi sisar saa kaikkea enemmän tai jotenkin parempaa? Kyllä lapset hyvin herkästi sen huomaavat, vaikka eivät termiä ilmiölle välttämättä osaakaan sanoa.
Turvattomuuden tunne? Ai jos äiti ei tee kaikkea mitä lapsi keksii vaatia?
Onko lapsesi ollut ongelmainen esim. koulussa?
Miltä tuntuu kun pennustasi kasvaa vässykkä luuseri?:) vastattavaa?
Voisitteko avata vähän, minkälaisia asioita teillä tapahtuu, ja mistä olette alkaneet tajuta, missä mennään?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:12"]
Onko tämä testilapsi? 'Katsotaan mitä tapahtuu' vai laittako vahingon kiertämään; Oma elämä meni vituiks, menköön tuonkin?
[/quote]
En ole varma ymmärsinkö pointtisi, mutta ei ollut tarkoitus testata vaan rakastaa.