Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaukaisin tyyppi jota stalkkaat somessa?

Vierailija
03.08.2014 |

Minulla:

-opettajan vaimo (harvoin)

-yhden yliopistossa pääainettani sivuaineena lukevan sisko (kulmakarvat on niin kummalliset että pakko palata aina)

-10 vuotta sitten samalla luokalla olleen tyypin ex-vaimo

-lukioaikaisen poikakaverini nykyinen vaimo

Ihan vaan mielenkiinnosta, onko muut yhyä kyyliä? Ei mua varsinaisesti nuo ihmiset kiinnosta, mutta somessa on niin helppoa tylsyyksissään klikkailla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:17"]

Täytyy tunnustaa, että pidän ihmisiä, jotka eivät "stalkkaa somessa" vähäisen rajoittuneina ja mielikuvituksettomina. Somen idea kun nimenomaan on, että siellä seuraillaan muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Olisin hippasen outoa mennä Facebookiin ja istuskella siellä sitten omassa profiilissaan tai vain kavereiden kuulumisia katsellen. Miten niitä uusia kavereita edes löytää ellei haku-toiminnolla? Näiden "stalkkaamieni" profiileista olen löytänyt mm. kirja-, elokuva tai musiikkivinkkejä sekä uutta tietoa, mielenkiintoisia harrastuksenkohteita. Oma maailma avartuu kummasti kuin seuraa ympäröivää maailmaa, suosittelen. Vakituisesti stalkkaan:

- exän kaunista exää, joka on lisäksi älykäs ja jakaa yhteisiä kiinnostuksenkohteita kanssani, virtuaalinen roolimallini tietämättään

- exän nyksää, vaikuttaa ihanalta ihmiseltä ja odottelen milloin ymmärtää tehneensä virheen

- vanhaa ihastustani (n. 5 vuotta sitten), brittiläistä, jolla on pettämätön musiikkimaku

- australialaista julkkista, ihan vain seuratakseni osin elämää siellä suunnalla

- jne. jne.

[/quote]

Buahahaa. Miten naivia selittelyä! Juu Somessahan sitä samalla aseteella ollaan kuin AV:llakin, tunnusta vain tosiasiat, ihmiset stalkkaavat uteliaisuudestaan, juoruilunhalusta, arvostelunhalusta, hyvin meneville ollaan kateellisia, ja köyhiä ja kipeitä säälitellään ja halveksitaan. Kyllä tämä av on opettanut että miten pahantahtoisia ihmiset ovat, ja kateellisia.

Vierailija
22/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:17"]Täytyy tunnustaa, että pidän ihmisiä, jotka eivät "stalkkaa somessa" vähäisen rajoittuneina ja mielikuvituksettomina. Somen idea kun nimenomaan on, että siellä seuraillaan muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Olisin hippasen outoa mennä Facebookiin ja istuskella siellä sitten omassa profiilissaan tai vain kavereiden kuulumisia katsellen. Miten niitä uusia kavereita edes löytää ellei haku-toiminnolla? Näiden "stalkkaamieni" profiileista olen löytänyt mm. kirja-, elokuva tai musiikkivinkkejä sekä uutta tietoa, mielenkiintoisia harrastuksenkohteita. Oma maailma avartuu kummasti kuin seuraa ympäröivää maailmaa, suosittelen. Vakituisesti stalkkaan:

- exän kaunista exää, joka on lisäksi älykäs ja jakaa yhteisiä kiinnostuksenkohteita kanssani, virtuaalinen roolimallini tietämättään

- exän nyksää, vaikuttaa ihanalta ihmiseltä ja odottelen milloin ymmärtää tehneensä virheen

- vanhaa ihastustani (n. 5 vuotta sitten), brittiläistä, jolla on pettämätön musiikkimaku

- australialaista julkkista, ihan vain seuratakseni osin elämää siellä suunnalla

- jne. jne.

[/quote]

Stalkkaaminen on sairasta käytöstä. Tietoa saa muutenkin ja fanittaminen on ihan eri asia

[/quote]Mikä somen idea sitten on, kerropa minulle? Mitä esim. Facebookissa on tarkoitus tehdä ja miksi sinun mielestä FB:ssa kerrotaan itsestään ja harrastuksistaan? Jotta jokainen voi ihailla omaa profiiliaan? Käytin sanaa stalkkaaminen ironisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolavaunun myyjän etsin facesta :) Mielenkiintoinen elämä... Tänään hän teki kanasalaattia ruoaksi.

Vierailija
24/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:26"]

Ravintolavaunun myyjän etsin facesta :) Mielenkiintoinen elämä... Tänään hän teki kanasalaattia ruoaksi.

[/quote]Tuohan kertoo vain sinun korvienvälistäsi. Näet maailman sillä kapasiteetilla ja sellaisena kuin mihin aivosi yltävät. 

Vierailija
25/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin ex varmaan 20 vuoden takaa. Se oli niin käsittämätön luuseri joten olen koukussa sen teeskenneltyyn elämään. En ole edes ainut joka häntä kyylää ;)

Vanha tuttu joka on todella kaunis nainen. Jostain syystä hän pettyy aina parisuhteissaan joten katselen joskus mielenkiinnosta että onko hänen onnensa kääntynyt. Nyt näyttää huonolta.

Vierailija
26/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, onko stalkkaamista jos kyseinen ihminen on kavereissani? Onko jotain eroa jos käyn kurkkimassa kaverin seinää vai jotain julkista profiilia? Kyllä minä välillä seuraan serkkuni elämää suuresti ihmetellen.

Minusta ne eivät ole omituisia, jotka lukevat päivityksiä vaan ne, jotka niitä kirjoittavat. Itse henkilökohtaisesti en ruotisi julkisesti esim. avioeroa mutta meitä tunnetusti on moneen junaan...

Vierailija
27/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en stalkkaa, mutta minulla on Brasiliassa itseäni pari vuotta vanhempi stalkkerinainen. On kuulemma tulossa tapaamaan minua heti, kun saa rahat kokoon. Mikäs siinä, itse en koskaan ole tälle sanonut yhtään mitään. Koskaan. Stalkkaa faceani ja blogiani ja sisarukseni kautta tietää minusta ehkä liikaakiin.

t. teini

Vierailija
28/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon stalkannut pari vuotta miestä joka asuu maapallon toisella puolella. Oltais täydellisiä toisillemme mutta ei se tiedä et oon olemassa.

Vierailija
29/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata, että elokuvakriitikko Helsingistä ja kirjailija Hämeenlinnasta sekä Hki:stä, mutta enhän minä niitä stalkkaa. Kanssakäyminen on molemminpuolista ja aktiivista, kun olemme tulleet tutuiksi Facen kautta. En stalkkaa ketään. Eniten kiinnostaa omat päivitykset ja se mitä niihin vastataan. Iha puhtaasti.

Vierailija
30/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeesti? Mä en stalkkaa ketään, enkä haluais että muakaan stalkattais. Siksi profiilissa en jaakaan mitään teidänlaisille, kaverit ovat sitten erikseen. 

Vierailija
31/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selailen useinkin esimerkiksi samaan keskusteluun osallistuneiden profiileja, tietyt esifb-ajan tutut käyn myös välillä tsekkaamassa, esimerkiksi muutamankin exäni perheen jäsenen profiilin, tuntuisi oudolta pyytää kaveriksikaan. Tapaamani ihmiset pyrin usein etsimään facebookista ja kiinnostavat muissa yhteyksissä esiin tulevat ihmiset, esimerkiksi tutkijat, journalistit jne.

Miksi ihmeessä tämä mun "stalkkaus" olisi sen häiriintyneempää kuin vaikka työnantajan, joka tutustuu työnhakijan some-sivuihin (erittäin yleistä).

Jos ajatus tuntemattomasta tutustumassa julkisiin tietoihisi ahdistaa, niin piilota toki Se profiilisi.

Vierailija
32/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan erään entisen ystäväni exän nykyistä. Paljon draamaa ja kaikki julkisesti.

Seuraan myös isäni ex-vaimoa samasta syystä kuin edellistä.

Lisäksi silloin tällöin mieleen muistuu joku ihminen menneisyydestä ja saatan yrittää etsiä häntä.

Vierailija
33/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:17"]

^mitä häiriintynyttä uteliaisuudessa on? Jos käy parin viikon välein tsekkaamassa esim. parisuhdetilanteen ja onko profiilikuva vaihtunut, niin miten tuo on muka häiriintynyttä käyttäytmistä..

[/quote]Jos miehesi tekisi samaa, mitä sanoisit? Stalkkaisitte yhdessä? Omituinen ihminen.

[/quote]

Aivan varmasti mieheni tekee samaa, entäs sitten? En ole mieheni äiti enkä omista häntä, hän tekee internetin ihmemaaassa mitä huvittaa. Miten mies liittyy tähän? :)

[/quote]Olette kipeitä.

Vierailija
34/34 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkasin yhtä tosi hullua tyyppiä, joka oli mun kanssani ihan vähän aikaa samassa työpaikassa. Tai siis stalkkasin. Tyypistä oli ennen Google täynnnä hakuosumia, kun se seikkaili netissä, mutta nyt se on jollain konstilla saanut kaikki todisteet pyyhittyä. Muutamassa kuukaudessa ihan kaikki. Niitä osumia oli siis tuhansia. Ei ole pelkkä Google-tietosuojapyyntö, vaan ne kaikki toistenkin ihmisten siitä kirjoittamat jutut on nyt hävinnyt eri paikoista. Sen on täytynyt nähdä ihan valtava vaiva asiassa.