Lapsuuden herkku, tein ja olipa todella ihanaa
Lapsena olin mummolassa maalla, heillä oli kanoja. Munia sai hakea ja syödä. Vatkasin kananmunan ja sokerin vaahdoksi ja siihen vehnäjauhoja.
Ostin orgaanisia "kasvisruokavaliolla ??!" olleiden kanojen munia ja tein äsken, NAM!
Kommentit (15)
Ai, sokerikakun taikinaa käytännössä. :D En oo kuullutkaan tuollaisesta herkusta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:16"]
Söit siis sokerikakkutaikinaa.
[/quote]
Periaatteessa näin söin, mutta reilusti, en vaan kaapinut kulhoa puhtaaksi..
ap.
Kakkutaikina oli myös minun herkkua lapsena, mutta nyt en ehkä pystyisi syömään sellaista määrää.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:36"]
Kakkutaikina oli myös minun herkkua lapsena, mutta nyt en ehkä pystyisi syömään sellaista määrää.
[/quote]
No tein tuon 2 munasta ja oli se tosi paljon, ei tarvii kyllä enää muuta ruokaa. 10 ekaa rkl oli parhaita, sitten menikin aika makean oloiseksi.
ap.
Mä söin niin, että rikoin kaksi munaa ja vähän suolaa sekaan. Jauhoa päälle, eikä missään nimessä saanut sekoittaa tai se meni pilalle!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:16"]Luulin että penkkivelliä. :)
[/quote]
Mitä tämä on?
Eikös penkkivelli ole kaurahiutaleita ja maitoa ja ehkä sokeria päälle. Eli kaurapuuroa ilman kypsennystä.
Lapsena sanoin syödessäni tiikerikakkutaikinan jämiä, että tätä sitten isona syön niin paljon kuin haluan. Aika monesti teenkin puolikkaan taikinan ja vedän siltään. Sama piparkakkutaikinassa, en muista milloin olisin paistanut sitä. Kiva olla aikuinen.
Mun herkkua oli lapsena perunamuusi mustikkasopan kanssa :)
Taikinat oli herkkua minullekin lapsena. Kakuista ja kekseistä en oikeastaan niin välittänytkään, mutta se taikina! Onneksi äiti antoi "puhdistaa" leipomavälineet.
En kyllä tiedä yhtään taikinaa, mitä voisin syödä maistiaista enempää.. Tosin voi-/torttutaikinasta voin ottaa isomman palan :)
Mulle varmaan sopisi raakaravinto. Rakastan raakaa maustettua jauhelihaa ja tartarpihvi on hyvää, kunnon pihvin syön periaatteessa raakana, kasvikset ja vihannekset herkkua raakana jne. Kaikki taikinat maistuu kanssa.
Luulin että penkkivelliä. :)