Ohjeita soseiden tekoon
Miten teette soseet vauvalle? Pari kuukautta ollaan nyt syöty pelkästään pilttejä, mutta ajattelin alkaa tekemään itse ainakin osan ruuista. Voisi tulla vähän halvemmaksikin kuin nuo piltit... :)
Siispä neuvoja lihasoseiden ja kasvissoseiden tekoon kaipailen. Niin ja vauva 6 kk.
Täällä on varmaan aiemminkin ollut keskustelua asiasta mutta en löytänyt niitä ketjuja.
Kommentit (31)
Poika on " jo" 7 kk ja soseita on alotettu kk sitten. Kasvissoseita oon tehny ite, mutta lihasoseita en vielä. Pojan suurta herkkua on bataatti ja sitähän ei valmissoseissa oo joten silläkin tulee noita soseita ite tehtyä. Ja onhan ne paremman makuisia!! :)
Uusia oheita kokeilen mielelläni joten jos Jellona viitsisi minulle myös laittaa sähköpostiin ohjeita??
Kiitos hirmuisesti etukäteen!!!
Scorppis ja poju 7 kk
ohjeet kun muistas laittaaa sen osoitteen myös... ;)
eli hiippis81@hotmail.com
Scorppis jälleen
Liittyisin ohjeiden toivossa jono jatkoksi jos vielä vierailet tässä keskustelussa..
jaanase@paju.oulu.fi
Hei, saisinko minäkin ohjeet? Osoite on pallero82@gmail.com
Tuhannesti kiittäen Pallero ja poika 6,5 kk
Joku tuossa aikaisemmin kommentoi ettei jauhelihaa suositella annettavaksi vauvoille. Enpä ole moista ennen kuullut ja selasin juuri pari päivää kaverin neuvolasta esikoiselleen saamaa ohjetta imeväisikäisen ruokailuista ja siinä nimenomaan suositeltiin jauhelihan syöttämistä. Tod.näk. sen takia että on helppo sauvasekottimella saada todella hienoksi jauheeksi. Itse olen kyllä aina syöttänyt vain mahdollisimman vähärasvaista jauhelihaa.
Jos Jellona vaikka kävisi saitilla =)
minäkin. Poika 6kk ja alkaa mielikuvitus loppua soseiden suunnittelussa eli kiitollisena ottaisin vastaan reseptejä osoitteella harsovaippa@yahoo.com Kiitos etukäteen!
Vieläkö Jellona viitsisi laittaa soseohjeita. Suurkiitos jo etukäteen! elina.tuikka@lestipuu.fi
..vieläkö meillekkin jaksaisit/viitsisit soseohjeet laittaa?! Tyttömme 5:ktta juuri aloittelemassa liha-ym. pohjaisten soseiden syönnin...
osoite: riitta.anttolainen@phnet.fi
Olisiko tänne vielä saanut roukaohjeita susanna.pirkola@regionline.fi
Ja kysymys vielä
Milloin voisi alkaa syöttää vähän isompi rakeista ruokaa? Pitääkö odottaa että hampit on tullut, vai voiko esim. vihannes soseeseen jättää pehmeitä paakkuja????
Susanna ja Hannes 6kk