Oon alkanut inhoamaan juopunutta miestäni
Ja hön on sitä löhes joka ilta. Erityisesti jos meillä on vieraita. Se typerä puhe itsestään yhtenään ja typerä ilme. Hävettää.
Olen sanonut, että hän lopettaisi ainakin tiukkojen juomien ottamisen jotta saisin edes joskus täysjärkistä iltaseuraa. Ei jätä, koska tykkää nautiskella lasillisen. Se ei ole väärin, kaikki nauttivat hänen mielestään. Hän on siitä jopa ylpeä. Krapulaa hänellä ei ole koskaan, se ei siis ole mahdollisuus parannukseen.
Kommentit (45)
Miehesi on alkoholisti. Nuo puolustuspuheet on pelkkää sanahelinää, hän ei pystyisi lopettamaan vaikka haluaisi. Minä sanoisin että joko mies lähtee hoitoon tai minä lähden suhteesta.
Mutta tykkäät miehen suuren palkan tarjoamasta elintasosta .
Ymmärrän todella, oon pahoillani. Tuossa ei taida olla mitään tehtävissä jos ylpeä vielä
Olen käytettävissä raittiiseen intohimosivusuhteeseen.
M
Hän ei ole alkoholisti omasta mielestään. Pystyy olemaan ottamatta jos pakko. Mutta joka ilta ottaa jos mshdollista. Keskimäärin yhden litran viiniä. Vkl siihen päälle puolikas kossu ja saunakaljoja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tykkäät miehen suuren palkan tarjoamasta elintasosta .
Suurin osa puliukoista on anteliaita rahamiehiä.
Onko väkivaltainen? Yleensä nuo ovat, koska järki ja ymmärrys pois
Isäni oli tuollainen paska.
Alkoholin sietokyky oli todella kummallinen ilmiö. Pystyi juomaan koko yön sammumatta. Joskus häipyi viikkokausiksi.
Äipuoli ei voinut lähteä, koska oli useita lapsia, pieni palkka ja tietysti vanhanaikainen kasvatus (naisen pitää sietää) - oma isänsäkin oli alkkis.
Sinuna, ap, lähtisin oli lapsia tai ei, koska miehesi ei ole paranemassa. Tulevaisuutesi oman kokemukseni mukaan: katselet miehen pahenevaa alkoholismia, joka aiheuttaa vielä paljon ikävämpää ja ällöttävämpää nähtävää kuin tuo, mitä olet tähän mennessä kokenut.
Jos on lapsia, älä pane heitä katsomaan tuota joka päivä.
Tyypillistä alkoholistin valetta. Hae itsellesi ja miehellesi apua terveydenhuollosta, yksinäsi et pärjää. Vika ei ole sinussa, vaan miehesi on sairas.
Jos teillä on lapsia ja jäät tohon oot paska äiti. Jos ei oo ja jäät niin oot vaan paska tyyppi. Jos jätät sen alkoholistin ni voit saada ihan hyvänkin elämän.
Vierailija kirjoitti:
Onko väkivaltainen? Yleensä nuo ovat, koska järki ja ymmärrys pois
Kyllä on, jos sanoisin jotain erimielistä. Jos sanoo koiraa kissaksi, siitä ei pidä olla eri mieltä. Munankuorilla kävellään.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä alkoholistin valetta. Hae itsellesi ja miehellesi apua terveydenhuollosta, yksinäsi et pärjää. Vika ei ole sinussa, vaan miehesi on sairas.
Ei alkoholisti lopeta ennen kun itse haluaa. Muiden avunhaku on täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole alkoholisti omasta mielestään. Pystyy olemaan ottamatta jos pakko. Mutta joka ilta ottaa jos mshdollista. Keskimäärin yhden litran viiniä. Vkl siihen päälle puolikas kossu ja saunakaljoja.
Tuohan on valtava määrä. Viikon riskiannosten määrä menee rikki niin että paukkuu.
Oi joi, kun sä oot vasta pitkän tien alussa, kun et ymmärrä alkoholismista mitään. Tulee olemaan kivikkoinen polku. Luehan www.paihdelinkki.fi/kotikanava.
Oon elänyt tuota. Ukko oli myös päivisin räjähdysherkkä. Lopulta sairastuin, enkä yhtään nyt jälkeenpäin sitä ihmettele.
Hänellä oli myöd ryyppykavereita jotka ottivst kun tapasivat. Ukko luuli, että he juovat samalla lsilla muutkin päivät kuten hän. Ei, he ottivat vain noissa ryyppyilloissa.
Joka ilta muutama lasillinen tekee vain hyvää sydämelle, sanoi hän. Ei ainakaan vaimon eikä lasten…
Mä muistan ton inhon. Onneksi pääsin eroon. Nykyäänkin tunnistan tosi herkästi tuon känni-ilmeen, sellaisen, mikä alkoholisteilla on. Kaikki känniset ei häiritse, mutta jotenkin herkistyin alkoholismin tunnistamiselle. Ja tämä ei katso sukupuolta, voisin nyt luetella ystävistäni ja työkavereistani ne, jotka jo ovat tai joilla on vaara alkoholisoitua, siis jos olen nähnyt heidät humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lapsia ja jäät tohon oot paska äiti. Jos ei oo ja jäät niin oot vaan paska tyyppi. Jos jätät sen alkoholistin ni voit saada ihan hyvänkin elämän.
Tää on mielenkiintoinen asenne. Miksi on paska tyyppi, jos jää alkoholistin kanssa suhteeseen, vaikkei olisi lapsia mukana?
Älä sinäkään ota enää, niin pysyy näppäimet paremmin hallussa.
Hän ei tule koskaan myöntämään olevansa alkoholisti sitä on turha kuvitella. Itse joudut sen päättelemään.
Alkoholistin eksänä sanoisin, että miehesi on jo ihan selkeästi alkoholismin puolella. Tiedoksi että tuosta ei raitistuta ellei itse myönnä, ja hakeudu hoitoon ja pysy siinä. Sen sijaan tilanne vuosien myötä vain pahenee, saat alkaa myös tilata ambulanssia tai kuskata ensiapuun. Milloin on telottu itseä tai milloin sydänoireita. Myös äreys ja ilkeys alkaa pahentua, unet huonota, haisee yhä pahemmalle ja haluaa vain krapuloissa. Humalassa haukkuu.
Kun kuulet sanat "juon siksi että olet niin kamala ämmä enkä kestä olla kanssasi selvin päin" tiedät että on aika lähteä. Me on kaikki kuultu tuo. Oikeasti hän juo koska ei voi olla juomatta.
Ei krnenkään tarvi tuota kestää