Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lukio nyt syksyllä alkaa, aion hankkia 10.0 keskiarvon

Vierailija
25.07.2021 |

Tulen opiskelemaan ihan simona.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta vain, jos tykkäät. Huomaa, että tukea et saa läheskään kaikilta. Ja poliisille terveisiä, että näkemäsi maailma ei ole normaali, vaan näet ne pahimmat hetket. Iso osa koulutetuista pärjää ihan mukavasti.

Keskity niihin, joilta tukea saat. Pidä yksi lepopäivä viikossa. Pidä pää rentona. Älä murru, jos black news eli 7 joskus tulee.

Moni ei ole koskaan mitään koettanut ihan tosissaan, eikä ymmärrä sinua.

Minä olen ja menin ekalla kerralla lääkikseen 1980 kieppeillä. Luin kuin eläin ja sitten lepäsin lopun kesän. Kannatti koettaa, vaikka epäröin aluksi.

Tsempillä. Ja rennosti.

Vierailija
62/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun lukion päästötodistuksen keskiarvo oli 9.0. Kirjoitin kolme L ja kolme M eli ei lähelläkään maksimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Pojallani oli 9lk loppuessa lukuaineiden keskiarvo tasan 10, kaikkien aineiden 9,8.

Kävi Ressun lukion ja sai lakin viimejoulukuussa, ja ka oli 9,4. Nyt aloittaa yliopiston.

Hänellä ei ollut mainitsemasi kaltaista etukäteispäätöstä, hoiti vain hommansa kuten ennen lukiotakin, MUTTA ei pakkokiilto silmissä kiiluen eikä pänttäämällä säännönmukaisesti hulluna, silloin olisin puuttunut asiaan, koska se ei ole psyykeelle hyväksi eikä tervettä.

Omalle pojalleni opiskelu ollut aina suht helppoa, mikään ei ole ollut ns vaikeata, mutta on hän myös käyttänyt joihinkin tehtäviin aikaa ja nähnyt hieman normienemmän vaivaakin, viilannut ja tarkistanut ja käynyt läpi tiheämmällä kannalla, eikä koskaan ns juosten kusten-mentaliteettia, ei sovi hänen persoonaansa. Hän on älykäs, monilla mittareilla, sitä ei käy kieltäminen, mielestäni on oltavakin jos koulu ja opiskelu sujunut kuten hällä, suht vaivatta ja ilman apuja, ei siihen pelkkä pänttääminen tai ulkoa opettelu riitä, se on ollut luontaista hänelle ja se yksi lähtökohta hyville arvosanoille, pitkäjänteisyyden ja kärsivällisyyden lisäksi.

Tsemppiä ap lukioon, ole myös armollinen itsellesi!

Mikset kerro itsestäsi mitään? Mikä oli oma keskiarvosi?

??

En nyt ihan ymmärrä miksi minun olisi pitänyt itsestäni kirjoittaa, kun ap on nykynuori jolla lukio edessä ja kotoani löytyy sellainen, siis nykynuori, jolla lukio juuri päättyi. Ei siis liity lainkaan minuun eikä omaan opiskeluuni 90-luvulla.

Vierailija
64/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan pystyy tohon vaikka kuinka yrittäisi.

Mä tunnen yhden tuollaisen. Lukion päästötodistus ka 10, 6 L:ää (siihen aikaan ei voinut enempää aineita edes kirjoittaa).

Marcoko se siellä kirjoittelee?

Ei, oon Tanja. Kuin?

Vierailija
65/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä on tavoitetta kerrakseen.

Vierailija
66/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ei ole kurssiarvosanojen keskiarvolla mitään merkitystä, vain ylioppilaskoe merkitsee.

Vierailija
67/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa ei ole kurssiarvosanojen keskiarvolla mitään merkitystä, vain ylioppilaskoe merkitsee.

Eli kaikkien aineiden keskiarvo voi olla 5.0, mutta silti voi kirjoittaa esim. 6 L:ää.

Vierailija
68/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtäsin 6,7 mutta sainkin 7,3.

Vierailija
69/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lukiosta 5.9 ja olen hyvin onnellinen. Olen nyt poliisina ja siinä hommassa näkee koko yhteiskunnan kirjon, myös ne dippainssitperheet, joissa viinaa menee ja akkaa mäiskitään.

Alkoholismi menee läpi koko yhteiskunnan myös poliisien perheet.

Vierailija
70/70 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikkien aineiden keskiarvo voi olla 5.0, mutta silti voi kirjoittaa esim. 6 L:ää.

Toki kovin epätodennäköistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan