Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lukio nyt syksyllä alkaa, aion hankkia 10.0 keskiarvon

Vierailija
25.07.2021 |

Tulen opiskelemaan ihan simona.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etunimesi Simo?

Vierailija
2/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Nähdään terapeutilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatii jotain muutakin, kuin opiskelua. Sun pitää miellyttää jokaista opettajaa. Melkoinen saavutus semmoinen : )

Vierailija
4/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älliä pukkaa, vai?

Vierailija
5/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: 19-20-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle loppuunkuluneena ihmisenä.

Vierailija
6/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Nähdään terapeutilla...

Onitelut.Hyvä olet motivoitunut koulun aloitus.

Vierailija
7/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Myista myös relata välillä

Ja jos ei tule aina kymppejä, niin suo se itsellesi.

Vierailija
8/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan pystyy tohon vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
9/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli kouluikäisenä perfektionisti: jos tuli 10- kokeesta, hän oli itkun partaalla. Sama suorittaminen jatkuu edelleen. Välillä ollaan terapeutin juttusilla. Minä olin korkeintaan keskitasoa ja rohkenen väittää eläneeni onnellisemman elämän kuin hän.

Vierailija
10/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bjurströmillä oli tasan kympin keskiarvo lukiosta.

Vierailija
11/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sinun päättötodistuksesi ka oli nyt?

Vierailija
12/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bjurströmillä oli tasan kympin keskiarvo lukiosta.

Miellyttäjä tarpeen tullen. Naminami vaan.

Vierailija
13/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9.4. Ap

Vierailija
14/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Pojallani oli 9lk loppuessa lukuaineiden keskiarvo tasan 10, kaikkien aineiden 9,8.

Kävi Ressun lukion ja sai lakin viimejoulukuussa, ja ka oli 9,4. Nyt aloittaa yliopiston.

Hänellä ei ollut mainitsemasi kaltaista etukäteispäätöstä, hoiti vain hommansa kuten ennen lukiotakin, MUTTA ei pakkokiilto silmissä kiiluen eikä pänttäämällä säännönmukaisesti hulluna, silloin olisin puuttunut asiaan, koska se ei ole psyykeelle hyväksi eikä tervettä.

Omalle pojalleni opiskelu ollut aina suht helppoa, mikään ei ole ollut ns vaikeata, mutta on hän myös käyttänyt joihinkin tehtäviin aikaa ja nähnyt hieman normienemmän vaivaakin, viilannut ja tarkistanut ja käynyt läpi tiheämmällä kannalla, eikä koskaan ns juosten kusten-mentaliteettia, ei sovi hänen persoonaansa. Hän on älykäs, monilla mittareilla, sitä ei käy kieltäminen, mielestäni on oltavakin jos koulu ja opiskelu sujunut kuten hällä, suht vaivatta ja ilman apuja, ei siihen pelkkä pänttääminen tai ulkoa opettelu riitä, se on ollut luontaista hänelle ja se yksi lähtökohta hyville arvosanoille, pitkäjänteisyyden ja kärsivällisyyden lisäksi.

Tsemppiä ap lukioon, ole myös armollinen itsellesi!

Vierailija
15/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9.4. Ap

Lukuaineistako joilla hait lukioon vai kaikista aineista?

Ainakaan et ns huippulukioihin ole hakenut/päässyt.

Vierailija
16/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni oli kouluikäisenä perfektionisti: jos tuli 10- kokeesta, hän oli itkun partaalla. Sama suorittaminen jatkuu edelleen. Välillä ollaan terapeutin juttusilla. Minä olin korkeintaan keskitasoa ja rohkenen väittää eläneeni onnellisemman elämän kuin hän.

Happamia, sanoi kettu...

Vierailija
17/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. En kyllä joutunut näkemään vaivaa sen eteen, riitti kun kuunteli tunneilla ja teki läksyt. Jos olisin joutunut opiskelemaan "ihan simona" niin tuskin olisin vaivautunut.

Vierailija
18/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin suurta älykkyyttä ei osoita se, että asioita jaetaan vauva.fi-sivustolla. Luen mukaan itseni.

Vierailija
19/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lukiosta 5.9 ja olen hyvin onnellinen. Olen nyt poliisina ja siinä hommassa näkee koko yhteiskunnan kirjon, myös ne dippainssitperheet, joissa viinaa menee ja akkaa mäiskitään.

Vierailija
20/70 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sulla on motivaatio kohdillaan. Pidä kuitenkin mielessä, että lukio on vain ohikiitävä 3-vuotinen välivaihe sun elämässä. Katso mielummin tavoitteiden asetannassa vähän pidemmälle.

Itse keskittyisin lukiossa niihin aineisiin, joista on hyötyä tulevaisuuden suunnitelmieni kannalta, ja antaisin muiden mennä omalla painollaan.

Olen nyt jo keski-ikäinen, L:iäkin löytyy YO-papereista, mutta eipä niistä ole kukaan mitään kysynyt ikinä sen jälkeen, kun pääsin haluamalleni alalle yliopistoon. Siellä ja ekoissa työpaikoissani rakensin pohjan uralleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä