Kun lukio nyt syksyllä alkaa, aion hankkia 10.0 keskiarvon
Kommentit (70)
Onneksi olkoon. Nähdään terapeutilla...
Tuo vaatii jotain muutakin, kuin opiskelua. Sun pitää miellyttää jokaista opettajaa. Melkoinen saavutus semmoinen : )
Diagnoosi: 19-20-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle loppuunkuluneena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Nähdään terapeutilla...
Onitelut.Hyvä olet motivoitunut koulun aloitus.
Tsemppiä!
Myista myös relata välillä
Ja jos ei tule aina kymppejä, niin suo se itsellesi.
Tuskin kukaan pystyy tohon vaikka kuinka yrittäisi.
Siskoni oli kouluikäisenä perfektionisti: jos tuli 10- kokeesta, hän oli itkun partaalla. Sama suorittaminen jatkuu edelleen. Välillä ollaan terapeutin juttusilla. Minä olin korkeintaan keskitasoa ja rohkenen väittää eläneeni onnellisemman elämän kuin hän.
Bjurströmillä oli tasan kympin keskiarvo lukiosta.
Mikäs sinun päättötodistuksesi ka oli nyt?
Vierailija kirjoitti:
Bjurströmillä oli tasan kympin keskiarvo lukiosta.
Miellyttäjä tarpeen tullen. Naminami vaan.
Vierailija kirjoitti:
9.4. Ap
Miksi?
Pojallani oli 9lk loppuessa lukuaineiden keskiarvo tasan 10, kaikkien aineiden 9,8.
Kävi Ressun lukion ja sai lakin viimejoulukuussa, ja ka oli 9,4. Nyt aloittaa yliopiston.
Hänellä ei ollut mainitsemasi kaltaista etukäteispäätöstä, hoiti vain hommansa kuten ennen lukiotakin, MUTTA ei pakkokiilto silmissä kiiluen eikä pänttäämällä säännönmukaisesti hulluna, silloin olisin puuttunut asiaan, koska se ei ole psyykeelle hyväksi eikä tervettä.
Omalle pojalleni opiskelu ollut aina suht helppoa, mikään ei ole ollut ns vaikeata, mutta on hän myös käyttänyt joihinkin tehtäviin aikaa ja nähnyt hieman normienemmän vaivaakin, viilannut ja tarkistanut ja käynyt läpi tiheämmällä kannalla, eikä koskaan ns juosten kusten-mentaliteettia, ei sovi hänen persoonaansa. Hän on älykäs, monilla mittareilla, sitä ei käy kieltäminen, mielestäni on oltavakin jos koulu ja opiskelu sujunut kuten hällä, suht vaivatta ja ilman apuja, ei siihen pelkkä pänttääminen tai ulkoa opettelu riitä, se on ollut luontaista hänelle ja se yksi lähtökohta hyville arvosanoille, pitkäjänteisyyden ja kärsivällisyyden lisäksi.
Tsemppiä ap lukioon, ole myös armollinen itsellesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9.4. Ap
Lukuaineistako joilla hait lukioon vai kaikista aineista?
Ainakaan et ns huippulukioihin ole hakenut/päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni oli kouluikäisenä perfektionisti: jos tuli 10- kokeesta, hän oli itkun partaalla. Sama suorittaminen jatkuu edelleen. Välillä ollaan terapeutin juttusilla. Minä olin korkeintaan keskitasoa ja rohkenen väittää eläneeni onnellisemman elämän kuin hän.
Happamia, sanoi kettu...
Mulla oli. En kyllä joutunut näkemään vaivaa sen eteen, riitti kun kuunteli tunneilla ja teki läksyt. Jos olisin joutunut opiskelemaan "ihan simona" niin tuskin olisin vaivautunut.
Kovin suurta älykkyyttä ei osoita se, että asioita jaetaan vauva.fi-sivustolla. Luen mukaan itseni.
Mulla oli lukiosta 5.9 ja olen hyvin onnellinen. Olen nyt poliisina ja siinä hommassa näkee koko yhteiskunnan kirjon, myös ne dippainssitperheet, joissa viinaa menee ja akkaa mäiskitään.
Hyvä, että sulla on motivaatio kohdillaan. Pidä kuitenkin mielessä, että lukio on vain ohikiitävä 3-vuotinen välivaihe sun elämässä. Katso mielummin tavoitteiden asetannassa vähän pidemmälle.
Itse keskittyisin lukiossa niihin aineisiin, joista on hyötyä tulevaisuuden suunnitelmieni kannalta, ja antaisin muiden mennä omalla painollaan.
Olen nyt jo keski-ikäinen, L:iäkin löytyy YO-papereista, mutta eipä niistä ole kukaan mitään kysynyt ikinä sen jälkeen, kun pääsin haluamalleni alalle yliopistoon. Siellä ja ekoissa työpaikoissani rakensin pohjan uralleni.
Onko etunimesi Simo?