Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnat alkaa roikkua, jos ei käytä liivejä!

Vierailija
25.07.2021 |

Uskotteko tähän?

Minä en. Uskon, että rintojen malli ja roikkuvuus on täysin geneettistä, ja että tietyn malliset rinnat suuntautuvat alaspäin vaikka tekisit mitä. Itse en ole käyttänyt liivejä 10 vuoteen kuin satunnaisesti eikä roikkumista ole havaittavissa.

Kommentit (73)

61/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka senkin on keksinyt, ettei rinnat saa roikkua? 🙄😬

Samaa mieltä, toivoisin että kaikilla naisilla olisi hyvin suurikokoiset rinnat, jotka roikkuisivat navassa tai jopa polvissa asti!

Vierailija
62/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka senkin on keksinyt, ettei rinnat saa roikkua? 🙄😬

Joku mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittyykö rintalihas todella siitä että ei käytä liivejä? Miten?

Ei lihas vaan muut tukikudokset.

Vaimolla rinnat alkavat aika ylhäältä, siis jos niitä hyväilee niin tuntuu että se rinta alkaisi solisluulta/olkapää kainalon reunasta, onko tuo se tukikudos?

Rinta alkaa kumpuamaan tuolta aika ylhäältä ja rinnan pinnan/rasvakerroksen alta erottuu selvästi kiinteä rintarauhanenko se on?

Ovat myös ihan hyvän kokoiset, todella kiinteät ja kauniit, vaimo on jo yli 40v.

Haittapuolena sen mielestä ei tunnu yhtään hyvälle jos rinnat heiluu/hyppii, tai jos yhtään tiukemmin ottaa niistä kiinni, mahallaan nukkuminenkin tuntuu sen mielestä pahalta.

Nuorempana monet epäili että sillä on silikonit, iän mukaan ja painon hieman noustua ovat muuttuneet pehmeämmän näköisiksi.

Vierailija
64/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ ja voin kertoa, että eivät ala roikkua mikäli on pystyrintainen ja suht pienirintainen ja elää ilman liivejä 99% elämästään. Hyvin nuorena ja laihana olin AA-kuppia, sitten pitkään A-kuppinen ja lihavina vuosina B-kuppia.

Nyt näen peilistä todella kauniit B-kupin rinnat kun olen tämän ikäinen. Jos pitäisi arvioida laskeutumista ja painovoiman vaikutuksia niin ehkä 1-2 senttiä saattavat olla alempana mutta ei enempää. Muoto on yhä kuin teininä. Lihominen ja laihtuminen varmasti vaikuttavat enemmän. En ole synnyttänyt, joten imetysvaihe on jäänyt välistä. Luulen, että se vaikuttaa myös samalla tavalla kuin lihominen?

Mielestäni hyvä ryhti ja suht ok rintalihakset ovat tärkeämpiä kuin rintaliivit.

Sullahan ei ole asiasta paljon mitään kokemusta. Jo muutenkin pienet rinnat etkä ole synnyttänyt etkä imettänyt.

Miten niin hänellä ei ole kokemusta? Eiköhän hänen kokemuksensa otsikon aiheesta ole ihan yhtä validi kuin kenen tahansa naisen. Kysymys kuului, alkaako rinnat roikkua ilman liivejä, eikä esim. että alkaako isot rinnat roikkua synnytysten jälkeen.

Omani eivät ole alkaneet 40 vuodessa roikkua mihinkään suuntaan. A/B -kuppi, liivejä käytän vain harvoin. Uskoisin, että monet asiat vaikuttavat siihen, alkavatko rinnat roikkua vai ei: rintojen koko ja muoto ja koostumus (rintakudos, rasva, ihon venyvyys), painon muutokset, synnytykset jne. Rintaliivien osuuden arvioisin pieneksi, mutta totuutta ei kai tiedä kukaan.

Vierailija
65/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa roikkua ihan rauhassa. 

Vierailija
66/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaan on tullut tissin kokoiset tummat jäljet ja tissien alla on haavautumat. 

Mutta näillä mennään ja talkkia vain tissien alle. 

Vierailija
67/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan liivien pitäminen jopa edesauttaa rintojen roikkumista. Perusteluna oli, että tällöin rintojen omat lihakset ovat käyttämättä ja sitä kautta heikkenee, edistää siis roikkumista. Minulla on rinnat jotka ovat suurelta osin rauhaskudosta, rasvaa on vähemmän. Rinnat ovat kiinteät ja painavat vaikka ei olekaan kovin isot. (65D) mutta pidän aina rintaliivejä, en pysty olemaan ilman. En tiedä olisiko miten vaikuttanut jos olisin pitänyt vähemmän rintaliivejä mutta hyvin ovat säilyneet näinkin. Tosin, geenit yms vaikuttaa myös.

Vierailija
68/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan liivien pitäminen jopa edesauttaa rintojen roikkumista. Perusteluna oli, että tällöin rintojen omat lihakset ovat käyttämättä ja sitä kautta heikkenee, edistää siis roikkumista. Minulla on rinnat jotka ovat suurelta osin rauhaskudosta, rasvaa on vähemmän. Rinnat ovat kiinteät ja painavat vaikka ei olekaan kovin isot. (65D) mutta pidän aina rintaliivejä, en pysty olemaan ilman. En tiedä olisiko miten vaikuttanut jos olisin pitänyt vähemmän rintaliivejä mutta hyvin ovat säilyneet näinkin. Tosin, geenit yms vaikuttaa myös.

Ei rinnoissa ole mitään omia lihaksia

Vierailija
69/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rinnoissa ole mitään omia lihaksia

Mutta jos rintalihakset kasvavat, näyttää että rinnatkin kasvaisivat.

Vierailija
70/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdekriittisyyttä, kiitos: ” In order for these “preliminary results” to become “definitive”, Rouillon says he needs to recruit a much larger sample of women, and to conduct further research on the subject.”

Rouillon on siis tutkija joka teki _pienen_ otannan rintaliivejä käyttämättömistä naisista, _ilman_ kontrolliryhmää. Eli ei ole varsinainen tutkimus eikä siitä ole koskaan vedetty tieteellisiä johtopäätöksiä.

Vierailija
71/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isorintainen voi viivästyttää tissien roikkumista eri tavoin. Toki riippuu myös kudosrakenteesta ja geeneistä. Älä nuku vatsallaan, pidä aina tiukkoja liivejä (tissin yläosan nahka ei saa päästä venymään), älä ole ylipainoinen (se vaikuttaa rintakudoksen rakenteeseen ja solujen terveyteen), älä litistytä rintojasi mammografiassa, googlaile soluja uudistavat ruoat. Toimii (tai sitten on vaan hyvät geenit).

"Älä litistytä rintojasi mammografiassa" Juuri näin. Kuole ennemmin. Asiat tärkeysjärjestykseen!

Naurattaa :D Oliskin kätevää, jos sais kertalitistyksellä paikkoja pysymään litteinä. Litistäisi vaikka vatsansa tai leukahelttansa. Vähän samanlainen ohje kuin "älä katso kieroon, ettei silmäsi jää siihen asentoon pysyvästi!"

Ei mammografia tietenkään pysty litistämään rintoja pysyvästi, mutta se on niin kova puristusvoima, että se kyllä voi vaurioittaa kudoksia jos huonosti käy. Itsellänikin muuttui isojen rintojen muoto mammografian jälkeen pysyvästi, ja tunsin litistyksen aikana kovaa repivää kipua solisluiden alapuolella.

Mammografia on pienempi paha kuin syöpä (jota itselläni ei ollut - itse asiassa oma mammografiani oli vähän turha, "varmuuden vuoksi" tehty, kun tutkittavana oli patti kainalossa josta siitäkin selvisi ultrassa ettei mitään huolestuttavaa ollut), mutta mammografia ei ole kyllä mitenkään ihanteellinen tutkimusmetodi. Soisi tieteen kehittyessä keksittävän jonkin helpomman tutkimustavan rintarauhasillekin. En usko, että miehetkään olisivat kovin innostuneita, jos heiltä tutkittaisiin kivekset litistämällä ne sentin vahvuisiksi.

Vierailija
72/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foto ois kiva.

Vierailija
73/73 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 60+ ja käyttänyt liivejä vain töissä ja juhlissa. Rinnat on hyvin kiinteät B, ei ole edes poimua alla eli ei roiku eikä riipu:)

4 lasta imetetty kuitenkin