Työpaikkoja on tällä hetkellä tarjolla ennätysmäärä!
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/0abeb811-9b3a-4171-828e-bf9f85fd8a12
Nyt ei voi vedota siihen, ettei töitä olisi! Töitä ON!
Nyt työtön reippaasti työnhakuun ja TÖIHIN!
Kommentit (65)
Ja ihmiset makaavat laiskana kotona! Miksei enää velvoitetyöllistetä? Kaikki kynnelle kykenevät on vain pistettävä töihin. Työstä ihminen elää, jos elää muutenkin niin ei tietenkään tee työtä, hoi!
Kyllä mm. korotettu ansiosidonnaisen suojaosa takaa sen, että tämä maa nousee taas muita hitaammin taantumasta.
Työtä ja tekemistähän kyllä aina löytyy, mutta palkanmaksusta on se ongelma, työllä pitäisi tulla toimeen ja jos siitä ei makseta toimeentuloon riittävää palkkaa, ei se ole tekemisen arvoista, jollei nyt sitten satu olemaan paremman tekemisen puutetta...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän yhden työpaikan jo omaavana hakea toista, ettei vain nuoret, lapsia tehneet joutuisi koskaan, ikinä itse maksamaan elämistään.
Tarkoitatko, että nuori ihminen, jolla on lapsi / lapsia, ei tule koskaan menemään töihin tai perustamaan yritystä? Mihin tämä tieto perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset makaavat laiskana kotona! Miksei enää velvoitetyöllistetä? Kaikki kynnelle kykenevät on vain pistettävä töihin. Työstä ihminen elää, jos elää muutenkin niin ei tietenkään tee työtä, hoi!
Palkat verorahoista ei ole oikeita työpaikkoja.
Todella kurjaa luettavaa osa kommenteista. Monta työtöntä, jotka etsivät ahkerasti töitä, mutta eivät silti työllisty, vaikka kuinka tyytyisi tes-palkkaan.
Tämä maa tulee hajoamaan tällaisen roska-ajattelun alle. Ei ihme, että ihmiset voi nykyään niin huonosti.
Paikkoja on kyllä auki mutta kunnon palkan maksuun ei ole haluja.
Vierailija kirjoitti:
Eläähän se mikäli maksetaan. Olen hakenut työpaikkoja koko Suomesta. Ainoana kriteerinä se, että palkka riittää elämiseen. Itse asiassa vuokraan, lainoihin ja pakollisiin, kuten sähköön ja puhelimeen. Ruokaan olen varannut 200 e per kuukausi tuossa ehdossa. Mitään ylimääräistä ei jäisi. Minulla on kolmas tutkinto kohta valmis ja olen akateeminen. Olen hakenut jopa niin, että 2 pienipalkkaista työtä kävisivät yhteen ja ne riittäisivät kattamaan kustannukset. Voin kertoa, että kirjallisen hakemuksen jälkeen ei tapahdu mitään. Olen hakenut useita paikkoja viikossa ja kaikkiaan lähettänyt 90 hakemusta. Olen muutamaan paikkaan soittanut ja kaikissa sama vastaus: Pekka Irmeli on tehnyt meillä tuolla toisia hommia 10 vuotta, niin Pekka Irmeli tuntee talon järjestelmät, tavat jne. Pääsee sloittamaan heti, eikä tarvitse perehdyttää.
No kiitti systeemi. Miksi nämä meidän Pekka Irmeli -paikat on pakko laittaa jakoon kun niihin jokatapauksessa otetaan Pekka Irmeli kun se on ainoa joka pystyy tuntemaan talon järjestelmät jo valmiiksi. Noita paikkoja EI pitäisi saada laittaa edes auki. Vain sellaiset paikat pitäisi laittaa auki, johon oikeasti halutaan tekijä talon ulkopuolelta, eikä häntä etukäteen tunneta.
Koulutodistuksissani ei ole vikaa ja työtodistuksissa palaute on hyvää. Ei pitäisi johtua siitä. Persoonaani ei edes kysellä, koska yhteyttä ei oteta.
Että työpaikkoja voi entisille työntekijöille olla, mutta työpaikkojen määrä ei ole lisääntynyt. Entinen määräaikainen vain loppuu ja sama työntekijä siirretään seuraavaan pestiin. Ketään ei siihen edelliseen hommaan tarvita tilalle, ei aukea paikkaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kotona muulloinkin työt silloin kun samaan aikaan hoidat lapsesti vai teetkö sitä vain korona-ailaan? Vai eikö sinulla ole lapsia? Aika monen vanhemman oma työssäkäynti nimittäin mahdollistuu niin, että verorahoista palkkansa saavat hoitavat tai opettavat heidän lapsiaan kun he itse ovat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kotona muulloinkin työt silloin kun samaan aikaan hoidat lapsesti vai teetkö sitä vain korona-ailaan? Vai eikö sinulla ole lapsia? Aika monen vanhemman oma työssäkäynti nimittäin mahdollistuu niin, että verorahoista palkkansa saavat hoitavat tai opettavat heidän lapsiaan kun he itse ovat töissä.
Tukityöllistäminen turhiin hommiin tuo valtiolle vain rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, et tarkoittanut kaikkia, jotka saavat palkkansa verorahoista. Niitähän riittää kunnissa ja valtiolla.
Valitettavasti fysiikka estää tietyt työt ja kyse ei ole asiasta johon voisi itse vaikuttaa. Olisin mielelläni esim. siivooja, jos vain iho kestäisi sellaisen. Usein nämä paikat myös jakautuvat tietyille alueille ja keski-iän ylittänyt ei ole enää niin halukas nomadielämään.
Ja tosiaan, palkkaus pitää olla sellainen, että normaaleilla työtunneilla saa leivän pöytään. Miksi edes on olemassa "muutama tunti viikossa" -töitä? En ymmärrä. Miksi niiden useiden pätkätyöläisten tilalle ei palkata muutamaa vakkaria normaalipalkalla? Epäilen syyksi sitä, että tämä nykyinen tapa tulee edullisemmaksi yrittäjille ja työntekijä on orjakansalainen, joka voi kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, et tarkoittanut kaikkia, jotka saavat palkkansa verorahoista. Niitähän riittää kunnissa ja valtiolla.
Ysärilamassa löylynlyömät ehdottelivat päättömiä työllistämisideoita, eri juttu ettei sellaisista voi maksaa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei palkkaa yli 50v työtöntä, mikäli ei ole jotain todella hyvää erikoisosaamista, kuten lääkäri tms.
Höpsis, vaihdoin 55 vuotiaana vakkaripaikasta toiseen. Olisin luultavasti saanut toisenkin hakemani paikan.
T.Vaka-ope
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti fysiikka estää tietyt työt ja kyse ei ole asiasta johon voisi itse vaikuttaa. Olisin mielelläni esim. siivooja, jos vain iho kestäisi sellaisen. Usein nämä paikat myös jakautuvat tietyille alueille ja keski-iän ylittänyt ei ole enää niin halukas nomadielämään.
Ja tosiaan, palkkaus pitää olla sellainen, että normaaleilla työtunneilla saa leivän pöytään. Miksi edes on olemassa "muutama tunti viikossa" -töitä? En ymmärrä. Miksi niiden useiden pätkätyöläisten tilalle ei palkata muutamaa vakkaria normaalipalkalla? Epäilen syyksi sitä, että tämä nykyinen tapa tulee edullisemmaksi yrittäjille ja työntekijä on orjakansalainen, joka voi kärsiä.
Muistaakseni firma säästää sivukuluissa useilla osa-aikaisilla verrattuna kokoaikaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja julkisella sektorilla vieläpä on kaikkein hövelimmät palkankorotukset, ikälisiäkin tulee nopeasti palkkaan mukaan, yksityisellä sektorilla saat raataa saatana 10 vuotta ennen ensimmäisiä mitättömiä palvelusvuosilisiä, jotka sitten otetaan pois verotuksessa ja palkan bonus/tuotantopalkkion perusteita muuttamalla, eli yksityisellä sektorilla et koskaan pääse tuloissa eteenpäin! Kaikki elinkustannukset vaan kallistuu koko ajan eksponentiaalisella vauhdilla, joten itseasiassa vain köyhdyt koko ajan yhä enemmän ja enemmän vaikka raataisit ylitöissä, viikonloput ja yöt, silti saat koko ajan yhä vähemmän käteen!
Tämä meno ei tule päättymään hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä nuoria toksisia maassapötköttöjiä työttöminä.
Tällainen helmi löytyi: Viikossa kaksi 6 tunnin työvuoroa. Ennen töiden aloittamista olisi kuitenkin toivottavaa tehdä "muutama tutustumisvuoro". Ilman palkkaako siis parin viikon vuorot vai mitä tämä taas tarkoittaa?
Vieläkö virkamiehillä on mahdollisuus viettää 8 viikkoa lomaa? Muistaakseni lomarahatkin voi vaihtaa lomaksi ja lomaa onkin 10 viikkoa. Kyllä on rankkaa😂
Ja monet työpaikat on monessa vuokrafirmassa auki. Sama työ.