Mieskaveri oli valehdellut ikänsä
Tutustuin netin kautta mieheen, jossain vaihessa pohdinnassa oli parisuhdekin, mutta olemme nykyään harrastuskavereita ja olemme tunteneet useita kuukausia. Miehellä oli nettiprofiilissa ikä, josta päättelin, että mies on minua viisi vuotta vanhempi. Olen aiemminkin tavannut netistä miehiä ja jos jollain ei ole ollut ihan oikeaa ikää profiilissa, hän on kuitenkin tapaamistilanteessa oikaissut tiedon. Mies on esimerkiksi oman tunnistettavuutensa takia halunnut laittaa väärän iän profiiliin.
Olimme joskus jutelleet tuon miehen kanssa, että minkä ikäinen olen (mies ei muistanut ikääni) ja sanoin silloin, että "mähän olen sua viisi vuotta nuorempi", eikä mies oikaissut asiaa. Eilen olimme istumassa iltaa ja yllättäen mies totesi, että viiden vuoden päästä hän onkin XX-ikäinen, jolloin ihmettelin, että etkös ole XX-ikäinen..Emme ole mitään nuoria enää vaan olen yli 30 ja mies yli 40. Mies olikin minua yhdeksän vuotta vanhempi. Itseäni ei olisi haitannut se, että mies on yhdeksän vuotta vanhempi, olen tapaillut kyllä itseäni tuon verran vanhempia. Valehtelu taas haittaa, on, kuin olisi viety matto jalkojen alta.
Mies oli kuitenkin sitä mieltä, että tuo asia on nyt merkityksetön. Itse taas olen hyvin loukkaantunut siitä, että mies ei oikaissut tuota tietoa, vaikka hän olisi voinut tehdä sen monta kertaa jo. Sanoin miehellekin, että tuosta tulee sellainen olo, että mitäs muuta olet valehdellut. Olen surullinen ja loukkaantunut.
Mitä mieltä olette, onko asia mielestänne vähäpätöinen nyt vai olisiko tämä teistäkin loukkaavaa?
Kommentit (26)
Huh, noita miehiä... Eräs huijasi ikäänsä nuoremmaksi useilla vuosilla, ihan vaan sen takia, kun on niin nuorekkaan näköinen. Jepjep, ja pituuttakin samalla pyöristettiin ylöspäin kymmenellä sentillä, ja kehokin oli "yllättäen" urheilullinen, vaikka vatsa olikin todella iso tynnyri. (Näistä kaikista totuuden vääristelemisistä huolimatta aloitin suhteen hänen kanssaan, koska mies oli tietysti sangen hurmaava. :D)
Toinen mies huijasi ikänsä, ja pituutensa. Varmasti ikää sen takia vuodella alaspäin, kun monesti naisten haku päättyy X- ikään nettideiteillä, ja pituushan nyt tietysti "pitää" olla vähintään 175 cm... :p
älä ota siltä enää sen kusista munaa suuhusi
Tottakai se on miehestä merkityksetön juttu, kun hän narahti valheesta. XD
No mitäs noista tosiaan jos vähän vaan valehtelee ikänsä, sukupuolensa, rikosrekisterinsä tai parisuhdestatuksensa, pikkujuttujahan ne vaan on ja muut ovat vaan nipoja koska ovat rehellisiä ja odottavat samaa muiltakin 😉
Minulla sama tilanne. Olen seurustellut puolivuotta mieheni kanssa ja hän luulee että olen täyttämässä 21 vaikka täytän vasta 20. Nähtiin ekan kerran ennen uuttavuotta ja oltiin juomassa ja hänen kaverinsa kysyi minkä ikäinen olen. Ennen kuin ehdin edes vastata niin poikaystäväni sanoi "etkös sä ole 22?" johon vastasin hätiköiden että kyllä, koska muut olivat siinä tilassa mua vanhempia ja olisin saanut varmasti kuulla kuittailua miten nuori olen. Ennen kuin alettiin seurustelemaan menin käymään poikaystäväni kotona jossa oli myös hänen kämppis. Teimme ruokaa ja otimme vähän kuplivaa. Kämppis kysyi minkä ikäinen olen johon vastasin että -94, johon poikaystäväni reagoi " etkös sä ollutkaan vanhempi?" Sanoin takaisin että sanoin jo Kuopiossa että ole -94 mutta olit varmaan sen verran humalassa ettet vaan muista. Poikaystäväni vastasi vaan nauraen että tulipa kunnon lastenraiskaaja olo vaikka hän on vasta 25 ja minä 20(täyttämässä) Tähän asti hän luulee että olen 20 vuotias. Nyt minun on pakko vaan kertoa asiat miten ne on. Nimittäin toissapäivänä tehtiin asuntohakemusta ja oli kohta -henkilötunnus- jonka kohtaan laitoin tietenkin 94 lopun. Tuli teksti ettei tuollaista henkilötunnusta ole olemassa ja yritä uudelleen. PELKÄÄN ETTÄ HÄN HALUAA EROTA KUN KUULEE :( PUOLIVUOTISPÄIVÄ OLISI LAUANTAINA..