Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieskaveri oli valehdellut ikänsä

Vierailija
03.08.2014 |

Tutustuin netin kautta mieheen, jossain vaihessa pohdinnassa oli parisuhdekin, mutta olemme nykyään harrastuskavereita ja olemme tunteneet useita kuukausia. Miehellä oli nettiprofiilissa ikä, josta päättelin, että mies on minua viisi vuotta vanhempi. Olen aiemminkin tavannut netistä miehiä ja jos jollain ei ole ollut ihan oikeaa ikää profiilissa, hän on kuitenkin tapaamistilanteessa oikaissut tiedon. Mies on esimerkiksi oman tunnistettavuutensa takia halunnut laittaa väärän iän profiiliin.

Olimme joskus jutelleet tuon miehen kanssa, että minkä ikäinen olen (mies ei muistanut ikääni) ja sanoin silloin, että "mähän olen sua viisi vuotta nuorempi", eikä mies oikaissut asiaa. Eilen olimme istumassa iltaa ja yllättäen mies totesi, että viiden vuoden päästä hän onkin XX-ikäinen, jolloin ihmettelin, että etkös ole XX-ikäinen..Emme ole mitään nuoria enää vaan olen yli 30 ja mies yli 40. Mies olikin minua yhdeksän vuotta vanhempi. Itseäni ei olisi haitannut se, että mies on yhdeksän vuotta vanhempi, olen tapaillut kyllä itseäni tuon verran vanhempia. Valehtelu taas haittaa, on, kuin olisi viety matto jalkojen alta.

Mies oli kuitenkin sitä mieltä, että tuo asia on nyt merkityksetön. Itse taas olen hyvin loukkaantunut siitä, että mies ei oikaissut tuota tietoa, vaikka hän olisi voinut tehdä sen monta kertaa jo. Sanoin miehellekin, että tuosta tulee sellainen olo, että mitäs muuta olet valehdellut. Olen surullinen ja loukkaantunut.

Mitä mieltä olette, onko asia mielestänne vähäpätöinen nyt vai olisiko tämä teistäkin loukkaavaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä miehellä on ikäkriisi ja se haluaisi olla nuorempi.

Vierailija
2/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaavaa kyllä ja muutenkin kertoo ihmisen epäluotettavuudesta. en nyt väitä, että tämä koskee kaikkia netissä ikänsä vääristelijöitä, mutta itse tutustuin netissä juuri samankaltaiseen mieheen. halusin kuitenkin tutustua häneen paremmin, koska tyhmänä uskoin hänen selityksen juuri tästä netissä tunnistettavuudesta. noh, eipä kovin kauaa tarvinnut tapaukseen tutustu sen paremmin, osoittautui paatuneeksi valehtelijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelijahan se on.

Vierailija
4/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sit taas muuten tuollainen kiltti mies, ei ole koskaan ollut naimisissa, avoliitossa kylläkin asunut. Olin jossain vaiheessa aidosti miehestä kiinnostunutkin, mutta nyt luottamus meni täysin. Mies on joko tosi laskelmoiva tai sitten todella typerä, oli nyt sitten kumpaa vaan niin ei halua jäädä katselemaan, kumpaa noista ominaisuuksista mies sitten todella on.

Tuntuu nyt, että koko kaveruutemmem on vaan perustunut valheelle.:(

ap

Vierailija
5/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap täysin oikeassa, älä turhaan hukkaa aikaasi ja tunteitasi häneen! 

Vierailija
6/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi itselle edes mieleen valehdella ikää tai mitään muutakaan missään.

En voi sietää valehtelijoita muutenkaan varsinkin kun selittelevät "että pikku juttu".

Luottamus menisi....

Vierailija
7/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just join itse kahvit miehen kanssa, joka väitti pituudekseen 10cm (ainakin) enemmän kuin olikaan. Nippa nappa samanpituinen kuin itse olen. :/

Vierailija
8/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on voinut tehdä sen profiilin vuosia sitten, ei ne kaikki itsestään päivity. Ehkä se on ollut niin kiinnostunut sinusta ettei ole halunnut pelottaa pois julkaisemalla tietoa :/

Vierailija
9/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
10/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans yksi mies teki tuon.. Piti olla 9 vuotta vanhempi, eikä siinä, ihan ok. Rupesin joistain asioista epäilemään. Kun kävi suihkussa, kaivoin ajokortin lompakosta ja mitäs sieltä paljastuikaan! Olikin 14 vuotta mua vanhempi! Huh. Ei ollut hänkään minulle korjannut ja tilaisuuksia oli useita! Vaikutti niin kiltiltä mieheltä..joopa joo.. Paljastui mm yksi lapsi, jota näki kerran kahdessa vuodessa. Enkä ikinä olis uskonut.

Ite oon rehellinen aina ja tietysti sitä odottaa muiltakin.. Sai sitten kenkää.

Vierailija
11/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:12"]

Sehän on voinut tehdä sen profiilin vuosia sitten, ei ne kaikki itsestään päivity. Ehkä se on ollut niin kiinnostunut sinusta ettei ole halunnut pelottaa pois julkaisemalla tietoa :/

[/quote]

Tietenkin, mutta siinä vaiheessa, kun itse kerroin, minkä ikäinen olen, kun aiheesta keskustelimme, hän olisi voinut hyvin kertoa oman ikänsä.

Vierailija
12/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran ihan samoin. Mies väitti jostain syystä olevansa 6v nuorempi kuin mitä oli. Minulle ikäero olisi ollut ihan ok mutta valehtelu ei. Jäi tosi outo fiilis kun asia paljastui (oltiin nähty jo useita kertoja). Suhde kuoli vähitellen kun jutut oli muutenkin niin erikoisia.

Vierailija
13/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän valehtelee, olet ainakin tietoinen siitä. Siirtäisin omaan kategoriaansa tuollaisen. Uusia tuttavuuksia tulee vielä, ehkä jopa se oikea. Ei se ainakaan tuo ole.

Vierailija
14/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin joskus miestä, joka paljastui viisi vuotta nuoremmaksi. Tavatessa minä olin kertonut ikäni ja mies ei korjannut arvaustani omasta iästään. Selvisi, kun näin sattumalta miehen armeijan tuntolevyn. Silloin annoin tuon mennä väärinkäsityksen piikkiin.

Tapaili muuttui ihan suhteeksi. Myöhemmin vaan sama käytös jatkui eli saattoi jättää jotain olennaista kertomatta. Joissakin asioissa myös valehteli suoraan tai jopa kiisti.

Tällä perusteella ainakaan itse en luottaisi ihmiseen, jonka kansaa jo alussa tulee kaikenlaista "sekaannusta".

Vierailija
15/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin myös ajattelin, 15. Että mies sitten just jatkossakin jättää kertomatta jostain asiasta, joka on vaikea tai pelkää että tulee riita. Ei uskalla puhua asioista. Ja ei ehkä suhtaudu asiaan täysin tietoisesti mutta lopputuloksena sit se, että saan jatkossa myös pettyä yhtä paljon.

Ihmettelen myös sitä, että mies ei näe mitään ongelmaa siinä, että kenties olen kertonut kavereillenikin hänestä ja hänen ikänsä mainittu, on mielestäni todella outoa ajatella että hän ei olisi nolannut minua kavereideni silmissä, jos olen kertonut, että "Y on XX-ikäinen" ja sitten mun pitäisi kavereilleni oikaista, että eipäs muuten olekaan..

´-(

ap

Vierailija
16/26 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varmaksihan ei voi tietää, että tapailemasi mies osoittautuisi muutenkin epäluotettavaksi, mutta kummallista valehdella asia, joka taatusti tulee ilmi.

Mulle miehen ikä selvisi parin kuukauden tapailun jälkeen ja olin tuolloin tosi ihastunut. En ollut tapailustani juuri kertonut, joten siltä osin en joutunut kiusalliseen tilanteeseen, että olisi pitänyt selitellä jotain ikäsekaannuksesta.

Toisaalta joskus olo oli hänen kanssaan kuin jonkun koulupojan kanssa, kun oli aika kummallista käytöstä, kun saattoi kiistää jonkin itseensä liittyvän asian, jonka joku toinen oli puhunut toisella tavalla.

Kuitenkin itse piti itseään ja "totuuden muunteluun" liittyvää käytöstään ihan normaalina. Hänen epäluotettavan käytökseen suhteemme päättyikin ja silloinkin yritti viimeiseen asti kiistää tekemisensä, vaikka tosiasiat olivat selvät.

-15-

Vierailija
17/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä, sillä minulla kävi juuri aika vastaavalla tavalla. Mies kertoi olevansa 10 vuotta minua vanhempi ja paljastui juuri, että oikeasti onkin 15 vuotta vanhempi! Kuulemma oli tehnyt näin, koska oli ollut niin kiinnostunut minusta ja pelännyt, etten kiinnostuisi hänestä, jos tietäisin hänen ikänsä. Kuulemma ainoa asia, missä minulle on valehdellut.

Mies on ollut kaikin puolin ihana, ja en muista, milloin olisin ollut näin rakastunut kuin tähän mieheen olen ollut. En tiedä, olisiko tieto oikeasta iästä vaikuttanut tutustumisvaiheessa, vaikea sanoa tässä vaiheessa. Ei tuo ikä sinällään niin kynnyskysymys ole, jos kaikki muuten toimii, mutta valehtelu on paha asia, suhteen kun kuitenkin pitäisi perustua luottamukselle. Tuntuukin vaikealta luottaa enää häneen ja nyt on tiukan mietinnän paikka, mitä tehdä.

Vierailija
18/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:36"]

Tuntuu nyt, että koko kaveruutemmem on vaan perustunut valheelle.:(

ap[/quote]

Nyt on turhaa draamaa. Neljä vuotta sinne tai tänne, ei tuo kenestäkään varsinaista valehtelijaa ei tee. Mies on hyvinkin voinut puhua totta ihan kaikesta muusta, mutta tuo ikäjuttu voi olla hänelle arka paikka. En pitäisi pahana neljän vuoden "kaunistelua".

Itsekään en tykkää puhua iästä, yritän välttää sitä kaikin tavoin. Myönnän, että tuo mies olisi tietenkin voinut korjata ikänsä silloin, kun siitä oli puhe, mutta olisin varmaan itsekin jättänyt korjaamatta. Sikäli tässä kohden ymmärrän miestä.

Kyllä niitä ikäkriisejä miehilläkin on. Jos mies on muutoin kaikin puolin ihana, niin en kyllä tuollaisen asian takia jättäisi!

N 40+ vaiko ehkä sittenkin 45+ ;)

Vierailija
19/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kysyä ikää aikuisilta! Epäasiallinen kysymys, johon saa vastata mitä mieleen tulee.

Vierailija
20/26 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä miehet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi