Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks mua tytötellään vaikka olen 29 vuotias?

Vierailija
24.07.2021 |

olen saanut kuulla tätä monelta suunnalta, jopa lääkäriltä

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, 65v, sanoo aina menevänsä poikien kanssa pelaamaan kun menee pelaamaan jalkapalloa 60+ kavereidensa kanssa. Pohtiikohan ne kaverit useinkin av:lla, miksi heitä pojitellaan tuolla tavoin :D

Vierailija
42/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua saa sanoa tytöksi, neidiksi, rouvaksi, naiseksi, mutta akaksi tai ämmäksi kutsumista en hyväksy. Puhumattakaan hutsuksi tms.

Akka ja ämmä ei ole ok mutta ukko ja äijä ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni, 65v, sanoo aina menevänsä poikien kanssa pelaamaan kun menee pelaamaan jalkapalloa 60+ kavereidensa kanssa. Pohtiikohan ne kaverit useinkin av:lla, miksi heitä pojitellaan tuolla tavoin :D

Eri asia kavereiden kesken

Vierailija
44/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään muotoa eri asia. Pojittelu on pojittelua teki sen kuka tahansa. 

Vierailija
45/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttely on usein vallan käyttämistä. Itse huomautan tytöttelijöille etten ole tyttö vaan nainen. Riippuu toki tilanteesta missä tytöttelyä tapahtuu.

Vierailija
46/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oliko se eri asia sittenkin siinä, että mies pojittelee? Useinhan se on vain tytöttely mikä koetaan loukkaavana ja pojittelu ihan normaalina, jopa hyväntahtoisena. 

Vierailija
47/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kohteliaisuutena.

mies53v

Vierailija
48/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöttely on usein vallan käyttämistä. Itse huomautan tytöttelijöille etten ole tyttö vaan nainen. Riippuu toki tilanteesta missä tytöttelyä tapahtuu.

Onko se vain vallankäyttöä, jos on mies? MItä jos joku mummo sanoo kaupassa " voisitko tyttö ojentaa tuon?"

Vierailija
49/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaisin tuohon, että "eipä kyllä käytöksestä huomaa sitä naiseutta". Vain keskenkasvuisille kakaroille on ongelma, jos joku sanoo tyttö, eikä nainen. 

Vierailija
50/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se kohteliaisuutena.

mies53v

Miksi kuvittelet että kaikki naiset haluaisitvat että heitä tytötellään?

Vierailija
51/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mummonikin aina käyttää valtaa kuin H'tler konsanaan sanoessaan minulle "voi tyttökulta" tms. 

Vierailija
52/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tädit ja sedät haluavat jollain tapaa vähätellä epävarmuuksissaan. Kyllä sen viimeistään äänensävystä tunnistaa missä hengessä oli sanottu. 

Aika epäammattimaista käytöstä kyllä jos potilaskertomuksessa käytetty termiä tyttö naisen sijaan. Minulla on lukenut nainen siitä saakka kun olen ollut täysi-ikäinen. Töissä ei pitäisi antaa asenteiden näkyä potilaskirjoituksissa, etenkin kun ikä on lääkärin tiedossa.

Vierailija
53/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti juuri tuon epävarmuutesi takia sinua tytötellään. Itsevarma nainen ei tuollaiselle korvaansa lotkauta, saati ala itkeä, että "enpäs ole tyttö, vaan ihan jo iso nainen". 

Vierailija
54/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en viitsi heittää bensaa liekkeihin (se tytöttelijä nimenomaan toivoo, että loukkaantuisit ja ryhtyisit puolustelemaan itseäsi). Olen kuin en kuulisikaan sanaa tyttö. Ei jaksa pikkupojat kauaa leikkiä "kiusataan tyttöjä"-leikkiä, kun eivät saa haluamaansa lopputulosta. 

Vierailija
55/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti juuri tuon epävarmuutesi takia sinua tytötellään. Itsevarma nainen ei tuollaiselle korvaansa lotkauta, saati ala itkeä, että "enpäs ole tyttö, vaan ihan jo iso nainen". 

Itsevarmat ihmiset eivät tytöttele tai pojittele aikuisia ihmisiä. Poikkeuksena vanhukset tai jos puhutaan monikossa tytöistä tai pojista. Kysymysten kysyminen tai ilmiöiden ihmettely ei ole automaattisesti epävarmuutta.

Vierailija
56/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen yhteydessä lääkäri tytöttelee? Otapa tyttö paita pois? Kuulostaa häirinnältä.

Luki potilaskertomuksessa... :D t. ap

Potilaskertomukseen kirjoitettu "29-vuotias tyttö"? Kieltämättä särähtää korvaan..

Vierailija
57/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nätti niin luultavasti kokevat itsensä rupsahtaneiksi ja haluavat vähätellä. :D

Vierailija
58/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,olen lauta :( senkö takia?

t.ap

Vierailija
59/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ennemmin kutsua vanhaksi eukoksi?

Nuori nainen ois kiva, :D t. ap

Et ole nuori, vaan jo lähestymässä keski-ikää. 

Mä oon 29 ja tiedostan että olen melkein keski-ikäinen. Mun 32v mies taas kokee edelleen olevansa nuori. Ihmettelee esim miksi hänelle on tullut vatsaa vaikka syö kuten ennen. Pääsinpä huomauttamaan, että keski-iässä aineenvaihdunta hidastuu pikkuhiljaa.

Aiot elää 60v asti? Keski-ikä on kun olet 40v, jos elät n.80-vuotiaaksi. Eihän sitä tiedä koska kuolee mutta jos eliniänajanodotetta miettii. Ja itse olen sinua vanhempi, ja tuntuu kuin olisin ihan nuori vielä. Tai siis en mä jaksa bilettää enää ja harrastukset ihan mummoja ja perheenkin voisin jo perustaa mutta silleen muuten on nuori olo, ei ollenkaan mikään nuivahtanut kaikki jo koettu-olo.

Vierailija
60/72 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi käydä jos on tyttömäinen, hoikka, lapseton sinkku esim.