mikä noita ampiaisia nyt vaivaa kun haahuilevat joukoittain
ja hirveä määrä,koko kesänä en yhteenkään ampiaiseen ole törmännyt ja eilen tapoin jo neljä!
Kommentit (45)
Vastaus ap:n kysymykseen: elokuu.
Loppukesällä ampiaiset pimahtavat ja alkavat suorastaan vainota ihmisiä. Joka kesä tullut todettua tämä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:18"]No huh, täällä verrataan ampiaista ja ihmistä. Molemmat voi tappaa jos tielle osuu. Sairasta toi vertaaminen. Ja kyllä tapan kyyn jos tielle osuu ja jos nyt joku " tappoväline" sattuu kädessä olemaan. Av- mamman jätän rauhaan eikä tappaminen edes tulisi mieleeni. Ampiaisen tapan jos sisälle tulee. Samoin kärpäsen.
[/quote]
Mikähän tässä ketjussa on oikeasti sairasta? Mun mielestä ihmisten älytön tappamisen halu. Etenkin juuri tuommoinen välinpitämätön asenne elävään eläimeen, käärmeiden listiminen ihan vain huvikseen vaikka sellaista on helppo väistää ja ihminen pääsee kyllä karkuun. Kyseessä on asennevamma. Toivottavasti ette siirrä lapsillenne samaa. Kunnioitus elävää olentoa kohtaan on normaalia.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]No ruokapöydässä pyörivät ja yksi perheenjäsen saa anafylaktisen shokin pistosta.
Ap
[/quote]
Tapatko käärmeenkin jos se sattuu tiellesi, ettei se purisi? Ne ampparit voi myös napata lasiin ja viedä pihalle.
[/quote]
Tapan todellakin! -ohis
[/quote] jos sä kävelet mun eteen, tapan sut, vitun sekasikiö..
[/quote]
Palsta-mammuli kiukustui! :D
[/quote] hahhah, en oo mamma, nuorempi ja kauniimpi ku sä, vitun sotanorsu
[/quote]
O.o
En ole edellinen kirjoittaja mutta hienoa läppää sulla :D Tiesitkö että kauneus lähtee myös sisältä :D
[/quote] ei oo läppää vitun äpärä
Niitä on viime aikoina tullut sisän öisin, kun pidän parvekkeen ovea auki ja näpyttelen tietokoneella. Valo siis houkuttaa ne sisään. Menevät kattolamppuun pörräämään ja ovat todellakin niin vaikeassa paikassa, ettei niitä saa mihinkään lasiin. Ei kiva muutenkaan yritää läiskiä niitä lehdellä ikkunaan klo 02 yöllä... ja nukkumaan ei oikein voi mennä ennen kuin saan ne asunnosta ulos.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:18"]No huh, täällä verrataan ampiaista ja ihmistä. Molemmat voi tappaa jos tielle osuu. Sairasta toi vertaaminen. Ja kyllä tapan kyyn jos tielle osuu ja jos nyt joku " tappoväline" sattuu kädessä olemaan. Av- mamman jätän rauhaan eikä tappaminen edes tulisi mieleeni. Ampiaisen tapan jos sisälle tulee. Samoin kärpäsen.
[/quote]
Mikähän tässä ketjussa on oikeasti sairasta? Mun mielestä ihmisten älytön tappamisen halu. Etenkin juuri tuommoinen välinpitämätön asenne elävään eläimeen, käärmeiden listiminen ihan vain huvikseen vaikka sellaista on helppo väistää ja ihminen pääsee kyllä karkuun. Kyseessä on asennevamma. Toivottavasti ette siirrä lapsillenne samaa. Kunnioitus elävää olentoa kohtaan on normaalia.
[/quote] niin just!!!
Julkaistu: 3.8.2014 9:47
Pörräävä ampiainen aiheutti kahden auton kolarin Kosti Tl:ssä Varsinais-Suomessa.
Poliisin mukaan Härkätiellä autoa ajaneen miehen ajo häiriintyi auton sisällä pörränneen ampiaisen vuoksi.
Mies oli menettänyt auton hallinnan. Tästä seurasi nokkakolari vastaan tulleen henkilöauton kanssa. Tätä autoa puolestaan ajoi turkulainen nainen, ja tässä autossa ei tiettävästi ollut ampiaismatkustajaa.
Autot vaurioituivat pahoin, kuljettajat loukkaantuivat onneksi vain lievästi.
Heidän kuljetettiin ambulanssilla Turun yliopistolliseen keskussairaalaan jatkohoitoa saamaan. Alkoholilla ei ole poliisin mukaan osuutta asiaan ja ampiaisen kohtalo kolarissa jäi mysteeriksi.
Pistääkö ne oikeesti nyt herkemmin? Vai pörräävät vaan?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:30"] Julkaistu: 3.8.2014 9:47
Pörräävä ampiainen aiheutti kahden auton kolarin Kosti Tl:ssä Varsinais-Suomessa.
Poliisin mukaan Härkätiellä autoa ajaneen miehen ajo häiriintyi auton sisällä pörränneen ampiaisen vuoksi.
Mies oli menettänyt auton hallinnan. Tästä seurasi nokkakolari vastaan tulleen henkilöauton kanssa. Tätä autoa puolestaan ajoi turkulainen nainen, ja tässä autossa ei tiettävästi ollut ampiaismatkustajaa.
Autot vaurioituivat pahoin, kuljettajat loukkaantuivat onneksi vain lievästi.
Heidän kuljetettiin ambulanssilla Turun yliopistolliseen keskussairaalaan jatkohoitoa saamaan. Alkoholilla ei ole poliisin mukaan osuutta asiaan ja ampiaisen kohtalo kolarissa jäi mysteeriksi.
[/quote]
On siinäkin mies. Menettää hermonsa ja ajokykynsä jonkun yksittäisen ampiaisen vuoksi? Jos on esim. allerginen, niin miksi hitossa ei pysäyttänyt autoa tienreunaan?
Tämä alkaa muistuttaa sitä "Kumman pelaistaisit tulipalosta, oman koiran vai naapurin lapsen" vauhkoamisketjua. Taitaa olla samat häiriin tyneet taas liikkellä julistamassa eläimen elämän arvokkuutta...huoh.
Tässä ketjussa on sairas toi sotanorsu, sekasikiö,äpärät kommentoija. Uhkaa tappaa ihmisen jos tulee vastaan. Ja vertaa ampiaista ja käärmettä ihmiseen. Vedä nyt syvään henkeä ja rauhoitu! Samalla voit käydä tsekkaamassa kuinka pitkältä ajalta sun lääkkeet on ottamatta.
Muutkin huomannu saman! Itse ihmetellyt kun mökillä mäntymetsässä helkkaristi amppareita. Ikinä ennen eivät ole tunkeneet niin terassille ja mökkiin! Tapan jos en saa ohjattua ulos. Olen allerginen ja en ala leikkimään niiden kans.yks pesä hävitetty liiteristä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:41"]Tässä ketjussa on sairas toi sotanorsu, sekasikiö,äpärät kommentoija. Uhkaa tappaa ihmisen jos tulee vastaan. Ja vertaa ampiaista ja käärmettä ihmiseen. Vedä nyt syvään henkeä ja rauhoitu! Samalla voit käydä tsekkaamassa kuinka pitkältä ajalta sun lääkkeet on ottamatta.
[/quote]
Vaikka se sulle voi yllätyksenä tullakin, niin tässä ketjussa on useampi ihminen kirjoittanut tappamista vastustavia kommentteja. Minä myös, enkä ole sotanorsuksi ketään huudellut.
Kannattaa kyllä tarkastaa myös se oma lääkityksen tarve, jos ensimmäinen reaktio nähdessäsi eläimen (esim. se käärme) on elukan listiminen. Vaaratilanne on tietysti toinen juttu, mutta tässäkin ketjussa moni on osoittanut ettei sellaista tarvitse olla, kunhan huvikseen tappaa.
Ensimmäinen reaktioni eläimen nähdessäni ei ole tappaminen, mutta en ymmärrä mitä pahaa on ampiaisen tappamisessa? Ja kyllä läiskin hengiltä myös hyttysen ja kärpäsen. Kyytä en ala mökiltä mihinkään siirtämään vaan hengestä pääsee jos tielle osuu. Mitenkään en kyyjahtiin en erikseen lähde, mutta mökkilaiturille en niitä halua omaksi enkä lapsieni vaaraksi. Mitään tappamisen riemua en tunne, mutta yhä ihmettelen ampiaisen ja käärmeen vertaamista ihmiseen. Ja kuka uhkasi tappaa av-mamman jos tielle osuu kun on arvoton? Tuo ajattelutapa on kyllä aika erikoista. Suorastaan sairasta.
Juu et huudellut sotanorsuksi vaan vitun sotanorsuksi. Ohis.
Mä ainakin menen ampiaisia karkuun kun olen allerginen. Jos tulevat sisälle niin mies kiikuttaa ne lasin ja paperin kans ulos. Se vie ulos hämähäkit, kärpäset jne. Mutta muurahaisten kiikuttaminen ulos on työlästä :(
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:44"]
Tähän aikaan vuodesta kuningatar hajoittaa täydessä lastissa olevat pesät talvipaikan etsimistä varten ja näin ollen miljoonat ampparit jäävät kldittomiksi. Ruokaa luonnossa on huonosti enää näin loppukesästä ja siksi ampparit päätyvät ihmisten läheisyyteen tuoksujen perässä. Kun tapat yhden, ne kuollessaan lähettävät hätäferomoneja mikä saa ampiaiset todella agressiivisiksi.
[/quote]
Miten pesän hajottaminen auttaa kuningatarta talvipaikan etsimisessä?
Meillä ampparit parvekkeella eivät kyllä joutuneet kodittomiksi vaan kuolivat pois ja varisivat partsin lattialle. Pesä hapertui ja linnut kävivät nokkimassa loput.
Mua pisti eilen amppari. Olen viimeksi muutama vuosi sitten saanut kohtauksen kun amppari pisti.
Nyt ei tapahtunut mitään.
Olen pelännyt amppareita kun luulin että kohtauss tulee jos pistää.
Nyt pelko hieman hellitti enkä enää juokse karkuun jokaista pörisijää.
Minuakin inhottaa noi ampparit. Menee juomalaseihin. Pelkään, että nielaisen vahingossa ja amppari pistää nieluun. Mikä niitä nyt riivaa?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:29"]
Mä ainakin menen ampiaisia karkuun kun olen allerginen. Jos tulevat sisälle niin mies kiikuttaa ne lasin ja paperin kans ulos. Se vie ulos hämähäkit, kärpäset jne. Mutta muurahaisten kiikuttaminen ulos on työlästä :(
[/quote]
Minä siirrän ne pölynimurilla sellaiseen pehmoiseen pesään, joka on hiuksista ja pölystä rakennettu.. siellä niiden on ilmeisesti hyvä asua, koska yksikään ei ole vielä tullut takaisin sieltä.
Oikeasti, nyt karkaa tämä keskustelu sivuraiteelle.. Kunnioituksella on vähän tekemistä tappamisen kanssa, isoisämme ovat kunnioittaneet eläimiä terveellä tavalla, mutta myös tappaneet niitä. Nykyihminen on aika kaukana kunnioituksesta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]No ruokapöydässä pyörivät ja yksi perheenjäsen saa anafylaktisen shokin pistosta.
Ap
[/quote]
Tapatko käärmeenkin jos se sattuu tiellesi, ettei se purisi? Ne ampparit voi myös napata lasiin ja viedä pihalle.
[/quote]
Tapan todellakin! -ohis
[/quote] jos sä kävelet mun eteen, tapan sut, vitun sekasikiö..
[/quote]
Palsta-mammuli kiukustui! :D
[/quote] hahhah, en oo mamma, nuorempi ja kauniimpi ku sä, vitun sotanorsu
[/quote]
O.o
En ole edellinen kirjoittaja mutta hienoa läppää sulla :D Tiesitkö että kauneus lähtee myös sisältä :D