Olisitteko tyytyväisiä tilanteeseeni?
Itse en osaa olla tyytyväinen, koska tiedän että on ihmisiä, joilla menee paljon paremminkin.
Ikää 32v, maisterin tutkinto, työ julkisella sektorilla ja palkka valitettavasti sen mukainen 3800e (nousee ikälisillä joidenkin vuosien päästä 4000e), omistan puolet omakotitalosta Hgissä (pankin lainaa 2/3) ja säästöjä nyt 10 000e eli mininimaalisesti joihinkin muihin verrattuna. Kaksi lasta ja mies.
Kommentit (12)
Asutko alueella jossa viihdyt? Onko suhde puolison kanssa hyvä? Lapset terveitä? Työ sellainen jossa viihdyt?
No taloudellinen tilanne harmittaa, kun en osaa/uskalla sijoittaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No taloudellinen tilanne harmittaa, kun en osaa/uskalla sijoittaa. Ap
Uskaltamattomuus/osaamattomuus on syy miksi naisen euro on 80cent.
Mitään maallista omaisuutta ei saa mukaan tuonpuoleiseen.
Olisin. Todellakin.
Rahan vähyyskö sua harmittaa vai mikä?
Olisin enemmän kuin tyytyväinen, paitsi en halua lapsia enkä asua Helsingissä.
Tuntuu turhalta säästää, koska kun säästän vuosikausia,saan kasaan 30 000e, se menee vaikka johonkin asunnon remppaan. Ikinä en tule kovin vauraaksi ja elintaso on sitä tiettyä mitä on. Pitäisi osata olla tyytyväinen mutten osaa. Ap
Jos minä kertoisin tilanteestani aloittaisin minulle tärkeimmästä, siitä mihin sinä lopetit. Lapseni ovat terveitä ja pärjäävät hyvin, puolisokin on terve ja minulle sopiva.
Vain yksi ihminen maailmassa on se rikkain. Kaikki me muut voimme sitten ihan itse miettiä, mikä elämässä on tärkeää.
Olisin tyytyväinen, jos minulla olisi vakituinen työ, jossa viihdyn ja jonka palkalla tulisin toimeen, hyvä ja rakastava puoliso sekä hyvä ja rakastava suhde lapsiini ja kaikki perheenjäsenet terveitä jne. Avauksestasi ei käynyt ilmi, viihdytkö työssäsi tai miten perheen kanssa sujuu, joten en voi tietää, olisinko sijassasi tyytyväinen vai en.
Vinkkinä, että varallisuutta ja materiaa tuijottelemalla ei voi ikinä tulla onnelliseksi, sillä rahaa ei ole ikinä tarpeeksi ja jollain muulla on aina jotain materiaalista enemmän kuin itsellä.
Aina on joku, jolla menee paremmin. Mutta onhan se toki tuokin syy valittaa.
Kaikkeen muuhun olisin tyytyväinen, mutta en haluaisi asua Helsingissä.
En minä elämänlaatua rahalla mittaa.