Onko diabeteksen oire jos pissattaa usein ja sitä pissaa tulee aina tosi paljon?
Kommentit (26)
Janottaako koko ajan ? Mene verikokeisiin. Av ei osaa diagnosoida tai tehdä hoitosuunnitelmaa.
Ei janota koko aikaa, eikä tätä pissaongelmaa ole töissä, mutta kun tulen kotiin niin tuntuu, että pissattaa jatkuvasti. Yöllä sitten janottaa, mutta luulen, että se johtuu unettomuudesta ja tekee mieli välillä suuta kostuttaa. Sitten vielä semmoinen että minua mielumminkin turvottaa kuin että olisin laihtunut ja eikö laihtuminen ole diabeteksen oire?
Ap
Oletko harrastanut normaalia enmmän liikuntaa viime aikoina? Voisiko johtua siitä?
Eli kaikki pissattaa ja aina on sairaus. Entä jos pissaa harvoin mutta paljon, vaikka ei juuri juo. Mitä testejä silloin pitää pyytää?
Jos olet mies, kyse voi olla eturauhasen laajentumisesta myös. Miehillä alkaa yleensä ilmenemään 40 ikävuoden jälkeen jossakin vaiheessa. Diabeteksessä on usein mukana myös jatkuva jano, kun verensokeri heittelehtii. Rasitustesti kannattaa tehdä hetimiten.
Mittaa juomasi ja pissasi parilta päivältä. Pitäisi täsmätä aika hyvin. Ei ikuisesti voi pissaa tulla enemmän kuin olet juonut nestettä.
Ainakin helteille voi nestetasapaino heitellä ihan luonnostaan, tulee juotua välillä liian vähän ja välillä liian paljon varsinkin jos syö vähäsuolaista ruokaa.
Monessa apteekissa on verensokerin mittaus pientä maksua vastaan, käy mittauttamassa niin asia selviää. Kyllä runsas virtsaaminen voi olla diabeteksen oire, etenkin silloin kun virtsaa tulee määrällisesti paljon. Yhdistettynä etenkin laihtumiseen, janoon ja väsymykseen todella tyypillinen oire.
Vierailija kirjoitti:
Ei janota koko aikaa, eikä tätä pissaongelmaa ole töissä, mutta kun tulen kotiin niin tuntuu, että pissattaa jatkuvasti. Yöllä sitten janottaa, mutta luulen, että se johtuu unettomuudesta ja tekee mieli välillä suuta kostuttaa. Sitten vielä semmoinen että minua mielumminkin turvottaa kuin että olisin laihtunut ja eikö laihtuminen ole diabeteksen oire?
Ap
Juu, ei vaikuta kyllä diabetekselta, mutta käypä silti verikokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöt pissattaa myös
Ei helvetti, mee nyt sinne lähihoitajakouluun kertaamaan.
Itseäni pissattaa näillä lämpimillä keleillä paljon, koska tulee juotua paljon nesteitä. Verensokeri ok. Mittasin juuri, se oli 4,3. Ei ole diabeteksen oire, vaan hyväkin asia, munuaiset toimivat hyvin.
Minulla yliaktiivinen rakko. Jouduin juoksemaan vessassa jatkuvasti. Kuulin asiasta, että rakkoa voi " kouluttaa". Heti virtsahädän tuntiessa ei kannata juosta vessaan, vaan odotella. Rakko tottuu siihen, että heti ei juokse virtsaamaan, rakko oppii pidättämään suurempia määriä virtsaa.
No ei sitä virtsaa tule sen enempää, kuin mitä on juonut.
Mutta tietty jos janottaa, niin tottahan sitä juo.Ja janottaa siksi, kun virtsaa niin paljon. Neste vähenee elimistöstä.
Lääkärissä pitää käydä, kakkostyypin diabetekseen kuuluu myös voimakas väsymys.t
Itse menin valittamaan työterveyslääkärille, erittäin voimakasta väsymystä ja fyysistä uupumista.
Verinäytteistä selvisi, että on 2.tyypin diabetes. Paastosokeri oli 11.
Nyt tasapainossa, tablettilääkityksellä ja ruokavaliolla.
Mulla oli diabeteksen oireena ainoastaan yöaikaan tihentynyt virtsaamistarve. Kuusi kertaa yössä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni pissattaa näillä lämpimillä keleillä paljon, koska tulee juotua paljon nesteitä. Verensokeri ok. Mittasin juuri, se oli 4,3. Ei ole diabeteksen oire, vaan hyväkin asia, munuaiset toimivat hyvin.
Verensokeri diabeteksen toteamiseksi, otetaan paasto verensokerista.
Illalla on usein alhaisempi verensokeri, myös itselläni, vaikka minulla onkin kakkostyp. diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, ei vaikuta kyllä diabetekselta, mutta käypä silti verikokeissa.
Mikä tää vois olla sun mielestä? Ihan rehellinen vastaus kiitos. Sivusta
Diabeteksen oire, pyydä rasitustesti.