Helteet sen kun vaan jatkuu. :`(
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288721272559.html
Itku!!! :`(
Ja niinkuin olin odottanut sään viilenemistä.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"]↑
[/quote]
Pitäiskö sitten laittaa näin päin: ↓↓ ;-)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"]↑
[/quote]
Pitäiskö sitten laittaa näin päin: ↓↓ ;-)
[/quote]
No voisko ihan kommentoida asiaa? Miksi vaan nostaa, jos ei ole mitään sanottavaa.
Täälä yksi odottaja, jonka suusta ei ole KOSKAAN kuulunut, että ompa kylmä tai liian kylmä.
Eikä lastem pukeminenkaan ole ongelma, kun eivät palele. Kaikesta selviää kunnollisilla vaatteilla ja vähäiselläkin järjenkäytöllä. Valitettavasti nahkaa ei voi kuoria pois... VITUN KESÄ, tahdon muuttaa grönlantiin.
Lääkäri määräsi minut helteiden ajaksi sairaslomalle, koska työnantaja ei pysty järjestämään minulle työolosuhteita, joissa en uuvu sairaalakuntoon. Käy tämä näinkin.
Niinpä :"( ja parin pvän päästä pitäisi aloittaa työt jossa ei hetken rauhaa koko 8h aikana paitsi kun vessassa käyt. Ja lisäksi joudut olemaan ulkona 1-2x/pvässä. Ja ei ole ilmastointia työpaikalla.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:17"]
Niinpä :"( ja parin pvän päästä pitäisi aloittaa työt jossa ei hetken rauhaa koko 8h aikana paitsi kun vessassa käyt. Ja lisäksi joudut olemaan ulkona 1-2x/pvässä. Ja ei ole ilmastointia työpaikalla.
[/quote]
Eihän tuo mitään haittaa, saat sitten pitää kerran tunnissa 10-15 minuutin tauon. Ihan lakisääteisesti
"Jos työpaikan ilman lämpötila teknisistä toimenpiteistä huolimatta helteen vuoksi ylittää +28 °C, on työtä ryhdyttävä keventämään lyhentämällä työntekijöiden altistumisaikaa kuumuudelle. Altistumisajoiksi ovat kevyissä ja keskiraskaissa, pakkotahtisissa töissä vakiintuneet 50 min tunnin aikana alle +33 °C:een lämpötilassa ja 45 min tunnin aikana yli +33 °C:een lämpötilassa. Työtä siis tauotetaan 10 - 15 min tuntia kohden."
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:17"]Niinpä :"( ja parin pvän päästä pitäisi aloittaa työt jossa ei hetken rauhaa koko 8h aikana paitsi kun vessassa käyt. Ja lisäksi joudut olemaan ulkona 1-2x/pvässä. Ja ei ole ilmastointia työpaikalla.
[/quote] päiväkotiin
Ihanaa! Kyllä sitä syksyä ja talvea taas piisaa! Mä nautin!
Mulla on kk:n ikäinen vauva. On aika tuskasta sisälläkin, jossa joudutaan olla koko päivä. Sitten ysiltä illalla pääsee ulos ja kävelylle. Eipä tää niin nautinto ole viettää kesäpäivää.
Minulla onnellisella on edessä lento saksaan huomenna. Voi onnea!! Toivottavasti helle ei jatku viikkoa.
Aivan kypsä jo helteisiin. No kaipa ne viimeistään kuukauden päästä ovat ohi eikä ihana marraskuukaan kaukana ole.
Ei kannata valittaa. Parin kuukauden päästä alkaa jo sadekausi. Jatkuisi pitkään helteet, vaikkakin inhottaa jatkuva hiki ja kuumuus, mutta kun vastapainona miettii kahden tahtoikäisen pukemista haalareihin ja kuravaatteisiin ja sitä loputonta kurapaskaa on aika onnellinen kun voi avata oven ja päästää kaksi nakua kirmailemaan nurmikolle.
Ihanaa, että kuyitenkin lopulta tulee se viileys ja kuumafAnittajatkin joutuu pukeutumaan vähän lisää.
↑