Hellevihaajat, missä olette???
Nyt kun lämpötilat laskivat hellevihaajien iloksi 10 astetta ja järvivedet samoin ja tuli viileä tuuli olisin kuvitellut että kadut, puistot ja rannat olisi täynnä ihmisiä - kaikilla kun ei ole mökkejä eikä varaa reissuihin.
Yllätyksekseni huomasin kaverini kanssa ettei nämä ulkoilusta nauttivat aktiiviset perheet lapsiaan ainakaan uimaan ole vieneet. 4 uimarantaa käyty vuorokauden aikana ja olimme ainoat uimarit. Prkl kylmä vesi mutta toisaalta uimme myös avannossa talvella. Itse kyllä nautin helteistä ja lämpimistä vesistä paljon enemmän! Tulisipa helteet takaisin!
Kommentit (56)
Ihanaa se on kun aurinko paistaa eikä koske mihinkään. Kerrankin.
En minä tykkää uimisesta luonnonvesissä, lämmintä tai ei. Mutta kävin päivällä pitkän kävelylenkin rantareittiä pitkin ja matkalla ostin jäätelön. Ei se, että en pidä kuumasta tarkoita sitä, että olisin 24/7 ulkona muulloinkaan. Ero hellepäiviin ja muihin on se, että helteellä - enkä kyllä myrskyssä, tuiskussa tai kovassa sateessakaan - tee näitä pitkiä kävelylenkkejä. Aika usein viikonloppuisin ollaan miehen kanssa vaeltamassa kun ei ole liian kuumaa.
Mulla ihan sama! Oikein ihanaa, kun ei koske selkään eikä koske polviin. Antaa paistaa vaan.
Enemmän nyt ihmisiä liikkuu kuin helteillä.
Silloin näkyi lähinnä autoilijoita. Rannat toki olivat tupaten täynnä, mutta sinnekin kuljettiin ilmastoidulla autolla.
Nyt lapset leikkivät koko päivän pihalla, ihmiset kävelevät ja pyöräilevät kauppoihin jne.
Mahtavaa nauttia vaan lämmöstä. Onneksi oon lomalla.
Tulispa oikein kunnon helle taas.
sais olla kolmetkympit ihan jatkuvasti
Suomalaiset nyt valittaa aina, olipa mikä sää tahansa.
Aurinko aurinko lättyjä paistaa.
-minä saan auringon lättyjä maistaa
Opasta mua aurinko, mä pelkään pimeää
Polta jo pois ahdinko, mä kaipaan elämää
Näytä mulle tie aurinko sun uuteen aamuun
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt edes ole mikään helle
No siitähän tässä oli kysymys että nyt ei ole hellettä.
Lennän aurinkoon, en eksy kuutamoon,
pilvien taa en mene varjoon.
Lennän aurinkoon, en eksy kuutamoon,
sateen jälkeen palaan taas valoon.
Sua seuraa aurinko
Sua seuraa aurinko
Jee, pimeyden ja varjojen maa
Saa hartiat kyyryssä tallustaa
Olen tässä, onko jotain kysyttävää ?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on sitten aika kattava otanta.
Nämä on lähimmät rannat tässä pk seudulla, helleviikoilla niin täynnä ettei sekaan mahtunut. Ensimmäiset tuli klo 8 aikoihin ja viimeiset kotiutuivat puolenyön aikaan (kuten oma nuoreni). Nyt ei ketään
Lisää empiiristä tutkimusta viimeviikon roadtripillä halki Suomen 1200km ja todella monta kylää, kaupunkia, rantaa yms joissa ihmiset nauttivat helteistä. Mitenkähän niissä nyt?
Hellevihaaja ilmottautuu, täällä ollaan. Olin tänään yli 5 tuntia mustikassa, oli ihanaa. Varpujen väri oli osassa paikkaa alkanut muuttumaan, keräsin ensimmäiset puolukat, näin ensimmäiset punaiset pihlajanmarjat. Kotiin tullessa en ollut läpimärkä hiestä.
Olin jättänyt tuuletusikkunat auki ja nyt on jopa vähän vilpoisa asunto. Pistin pitkät housut jalkaan ja collegepaidan päälle. Huomenna teen kaalilaatikkoa kun sain kerättyä vähän puolukoitakin.
Ei Suomess vielä koskaan ole liian kuumaa ollut, ei läheskään.