Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tämä laihduttaminen ja alkoholismista parantuminen on varmaan aika samanlaista
02.08.2014 |
Olen aloittanut elämänmuutoksen ja samalla tietenkin toivon painon putoavan reilusti (lue: 30kg). Mulla on aika usein samanlainen olo kuin kuvittelen alkoholisteilla olevan silloin kun he ovat pääsemässä eroon alkoholista. Joka päivä pitää tsempata että pysyy ruodussa eikä repsahda. Toki siis tässä laihduttamisessa repsahtaminen ei ole niin vaarallista kuin alkoholismissa. Ja joka ilta kun tajuat, että tänään söin terveellisesti ja monipuolisesti ja liikuinkin vähän, tulee mieletön voittajaolo!
Tänään on onneksi tuollainen päivä, huomenna taas uusi kamppailu liian isoja annoksia sekä suolaisia ja makeita herkkuja vastaan :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei mulla ainakaan ollut samanlaista.
Syödä pitä enivei, juomisesta on sinänsä helppo pysyä kaukana kun linnottautuu kotiin ilman viinaa, ei voi juoda. Syömisessä ei ole sama juttu, pakko syödä ja pakko sotaa ruokaa kotiin. Vaikka ostain kuinka terveellistä ruokaa, sillä voi vetää överit.
Laihduttamisesta tuli voittajaolo kun oli onnistunut päivän, alkoholista luopuessa illalla vaan olo aina paheni, ja sai vielä nukkumaan mennesä pelätä ettei kestä yötä, tai ainakin seuraavana päivänä repsahtaa.
Laihduttaessa on myös se lohtu, että aina joskus, harvoin mutta joskus, voi syödä sen himoitsemansa herkun. Koko elämää ei tarvi olla täysin ilman. Alkoholin kanssa se on niin helvetin lopullista ja surullista ajatella, ettei enää KOSKAAN elämässään voi ottaa sitä saunakaljaa, tai skoolausskumppaa, tai istua hellepäivänä siiderillä kavereiden kanssa. Ettei enää koskaan elämässään voi lähte kavereiden kanssa baariin viettämään tyttöjen iltaa, tanssimaan yökerhoon jne. Ja joo "aina voi baarissa olla selvinpäin" mutta ei sinne ihan oikeasti alkoholisti voi lähteä ja olettaa että pystyy olemaan selvä ja pitämään hauskaa ilman viinaa, kun koko ympäristö on vain sitä alkoholia.
T: ex-läski ex-alkoholisti