Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 14 v hoitaa mielestäsi 4 v pikkusisarta 3-4 tuntia ?

Vierailija
02.08.2014 |

Esim äidin käydessä ystävän kanssa leffassa, syömässä, teatterissa jne. Hoitoon kuuluisi siis iltapala, iltapesut, nukkumaanlaitto jne. Olen yksinhuoltaja ja esikoinen on vastuullinen tyttö, mutta en vielä ole näin tehnyt, pienempiä aikoja ovat toki olleet kahdestaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin voi!

Vierailija
2/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti voi, miksei muka voisi.

Oikeasti, mitä se kertoo nykyajasta, nykyvanhemmista ja nykylapsista, että noin normaalia asiaa pitää edes kysellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin 14-vuotiaana vierasta (naapurin) 2v lasta 4-8h illalla/yöllä. Kai nyt oma sisarus pitäisi onnistua?

Vierailija
4/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos saa myös korvauksen tästä. 14-vuotiaillakin on jo omia menoja.

Vierailija
5/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi.

Vierailija
6/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mun mielestä voi. Riippuu tietenkin, millainen  tapaus tämä teini on. Mä hoidin vastasyntynyttä 10vuotiaana 12v siskon kans. Äiti oli silloin kotona tietenkin ja opetti, mutta kun lähti töihin (oma firma) niin aika paljon oltiin vauvan kans kolmisin kotona. Hoitaja palkattiin sit myöhemmin. Perheen isä aika paljon poissa, töissä.

Vierailija
7/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset tekevät jo itsekin lapsia, ja 4-vuotias ei kovin paljon tarvi hoitamista, ei ole vaippoja ym. ja syö itse, eihän siinä ole mitään ongelmaa. Kaipa ne sun lapset osaavat itsekin sanoa että pärjäävät.

Vierailija
8/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alaikäiselle ei vaan voi lykätä vastuuta noin pienestä lapsesta. Ei ennen kouluikää.

Vierailija
9/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen itsekin hoitanut 14 - vuotiaana tuttavien 3 ja 5 vuotiaita kuukauden 6 tuntia päivässä, mutta se oli silloin se ja nykyään tuntuu, että kaikki on paljon tiukempaa ja kaikkea helpommin arvostellaan ja normitetaan.-ap

Vierailija
10/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hoitaa :)

Vierailija
11/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti

Vierailija
12/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti

Vierailija
13/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi.

Välillä niin huvittaa "Voinko jättää 17v. ja 10v. keskenään kotiin työpäivän ajaksi? Omg mitä teen."-kyselyt, koska olen itse ollut lapsenlikkana jo ala-asteella ollessani (myös yön yli). Tulee vaan mieleen, että millaisia uusavuttomia mammanpoikia teinit nykyään on? Vai onko vanhemmat vaan vauhkoja?

Vierailija
14/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan sitä ollaan me 70-luvulla syntyneet ja sitä vanhemmat edes kasvettu normaaleiksi ihmisiksi ilman traumoja, kun ap:n kaltainen tilanne on ollut tuttuakin tutumpaa monessa perheessä.

Itse hoidin silloin tällöin 12-vuotiaana (ja siitä ylöspäin) silloin 3 vuotiaita kaksosveljiäni, jotka olivat vilkkaista vilkkaimpia ja hyvin meni aina. Enkä mitenkään traumatisoitunut tästä vastuusta jota minulle annettiin. Toki jos se olis ollut jokapäiväistä ja jatkuvaa niin ehkäpä se oma lapsuus olisi jäänyt vähän elämättä ja katkeruus siitä olisi saattanut syntyäkin, mutta eipä kai ap:n tapauksessakaan mistään jatkuvasta järjestelystä ollutkaan kyse. 

Vierailija
15/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:41"]

Hyvin voi.

Välillä niin huvittaa "Voinko jättää 17v. ja 10v. keskenään kotiin työpäivän ajaksi? Omg mitä teen."-kyselyt, koska olen itse ollut lapsenlikkana jo ala-asteella ollessani (myös yön yli). Tulee vaan mieleen, että millaisia uusavuttomia mammanpoikia teinit nykyään on? Vai onko vanhemmat vaan vauhkoja?

[/quote]

Vanhemmat on vauhkoja ja niistä teineistä tehdään väkisin uusavuttomia laiskiaisia.

Vierailija
16/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:41"]

Hyvin voi.

[/quote]

Vanhemmat on vauhkoja ja niistä teineistä tehdään väkisin uusavuttomia laiskiaisia.

[/quote]

Minä oon ihan yksikseni opetellut itsenäisesti :) Ei kaikki teinit niiin avuttomia ole.

n16

Vierailija
17/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin voit kysyä jos asia mietityttää sinua :)  Jos vanhempi tyttösi on vastuullinen ja kokee, että hän pärjää hyvin siskonsa kanssa  tuon ajan ja itsekin asttelet niin  mielestäni hän voi olla laapsenlikkana.  Toki sillä varauksella että sinut saa kiinni txt-viestillä.

Vierailija
18/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi. Ainoa mitä miettisin on jos 4v pelkää mennä nukkumaan kun äiti ei ole kotona?

Vierailija
19/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:19"]

Voi, jos saa myös korvauksen tästä. 14-vuotiaillakin on jo omia menoja.

[/quote]

Mielestäni 14-vuotiaalla ei tarvitse olla ilta-aikaan niin paljon menoja, ettei pikkusisaruksen vahtiminen silloin tällöin onnistuisi.

Vierailija
20/41 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapsityövoiman käyttö kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän