Mitä ajattelisit, jos ystäväsi mies kosisi ystävääsi vasta 8v seurustelun jälkeen
Tiedän yhden tälläisen parin ja ovat tietääkseni onnellisesti naimisissa. Tulee kuitenkin sellainen olo, että mies pitänyt niin sanotusti kortit avoinna ja kun ei ole tullut parempaa kättä, niin on päättänyt kosia.
Kommentit (36)
Jaa-a.... Ollaan oltu miehen kanssa just 8v yhdessä ja kosintaa yhä odotellaan :D
Me mentiin naimisiin 10v "koeajan" jälkeen. Nyt ollaan oltu yhdessä jo 17v. Ennemmin pitkä koeaika ennen avioliittoa kuin siinä rakkaudenhuumassa.
Miksi minä ajattelisin tuosta mitään?
En ajattelisi yhtään mitään. Onnellisesti yhdessä voi olla myös ilman avioliittoa, tervetuloa 2020-luvulle!
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a.... Ollaan oltu miehen kanssa just 8v yhdessä ja kosintaa yhä odotellaan :D
Oletko ilmaissut miehellesi haluavasi naimisiin? Minkä ikäisiä olette? On silläkin väliä onko aloitettu seurustelu 16- vai 26-vuotiaina. AP
Että ei ole mun asia toisten suhdekuviot.
Minua kosittiin 24-vuotiaana 6 vuoden seurustelun jälkeen. Ennen tätä naimisiinmeno ei todellakaan ollut ajankohtaista, joten turha silloin kai on kosiakaan. Muuten sinunlaisesi ihmiset kauhistelisivat, että ollaan oltu kihloissa vuosia, eikä vieläkään ole häitä vietetty :O
Miksi tuosta pitäisi ajatella yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ilmaissut miehellesi haluavasi naimisiin? Minkä ikäisiä olette? On silläkin väliä onko aloitettu seurustelu 16- vai 26-vuotiaina. AP
Olen sanonut. Hän ei vanhempiensa eron takia "usko" avioliittoon vaan hänellä on aika kyyninen asenne siihen. Ollaan oltu 22vuotiaasta yhdessä.
Haluaisin mennä naimisiin ihan maistraatissa ja pitää alle 20hlö pienet kekkerit. Haluaisin myös avioehdon, sillä asunto, jossa asumme, on minun. Eli en tosiaan ole minkään prinsessahäiden ja rahan perässä.
8 viikkoa tuntuu aika nopealta etenemiseltä.
En mitään, ja miksi sinunkaan pitäisi käyttää aikaa sen pohtimiseen?
Jaa. Itse olen ollut suhteessa nyt 20 v ilman kosintaa, ja oma "kosintani" tyrmättiin. Joten varmaan olisin vaan onnellinen heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut. Hän ei vanhempiensa eron takia "usko" avioliittoon vaan hänellä on aika kyyninen asenne siihen. Ollaan oltu 22vuotiaasta yhdessä.
Haluaisin mennä naimisiin ihan maistraatissa ja pitää alle 20hlö pienet kekkerit. Haluaisin myös avioehdon, sillä asunto, jossa asumme, on minun. Eli en tosiaan ole minkään prinsessahäiden ja rahan perässä.
Mielestäsi pyyntösi ovat kohtuullisia. Harmi kuulla, että miehelläsi on noin negatiivinen suhtautuminen avioliittoa kohti, vaikka toki myös ymmärrän heitä. Toivottavasti molempienne unelmat toteutuvat vielä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi pyyntösi ovat kohtuullisia. Harmi kuulla, että miehelläsi on noin negatiivinen suhtautuminen avioliittoa kohti, vaikka toki myös ymmärrän heitä. Toivottavasti molempienne unelmat toteutuvat vielä. :)
Tämä siis AP
Menimme naimisiin 11 v. jälkeen, yhdessä yli 30 vuotta. 😍
En tunne yhtään pariskuntaa, jossa mies olisi kosimalla kosinut. Yleensä kaikki ovat vain sopineet naimisiin menosta, kun sen aika on ollut (ostettu yhteinen asunto, lapsi tulossa, leskeneläkkeen ikäraja umpeutumassa jne). Joissain tapauksissa nainen "painostanut" miehen sitten kosimaan, niin on saatu perinteitä vaalittua. Kaikki nämä pariskunnat ovat olleet vuosia, jopa yli kymmenen, yhdessä ennen avioitumista. Harmi sinänsä, että tällainen romanttinen kosintaperinne ei minun ystävä- ja tuttavapiirissäni ole enää voimissaan, toivottavasti se jossain vaiheessa vielä elpyy. Ja ei, ei myöskään minua kosittu 10 v yhdessäolon jälkeen kun naimisiin maistraatissa mentiin. Monilla tuttavapiirin kolmikymppisillä miehillä on myös hyvinkin kielteisiä asenteita avioitumiseen, vaikka ovat hyvin perhekeskeisiä ja perheeseensä ja avopuolisoonsa selvästi sitoutuneita, on molemmin puolin toivottuja lapsia ja yhteisiä isoja talolainoja ja raksaprojekteja.
Onhan se pitkä aika. Kyllä jo parissa vuodessa sitä tietää haluaako olla toisen kanssa ellei ole pitkiä etäsuhdeajanjaksoja.