Ehdottakaa työtä/koulutusta näillä vaatimuksilla
- Palkka vähintään sen suomalaisen mediaanin +3000 e/kk, ei haittaa vaikka olisi enemmän
- Päivätyö arkena, poikkeukset silloin tällöin eivät haittaa. Ei matkustelua eikä autossa istumista työn olennaisena osana
- Ei tarvitse ottaa vastaan asiakkaiden huonoa käytöstä ja kiukuttelua
- Asialliset työllistymismahdollisuudet pitäisi olla
- Plussaa, jos voi tehdä ainakin osittain etänä, mutta ei välttämätöntä
- Matemaattisilta taidoiltani olen keskiverto ylioppilastaustainen henkilö, eli mikään teoreettinen fysiikka ei nyt valitettavasti tule kysymykseen
- Olisi plussaa, jos työssä pääsisi käyttämään hoksottimiaan jonkin verran
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityön tutkija. Ala tekemään väitöskirjaa.
Ei tienaa väitöskirjaa tekemällä edes sitä mitä sosiaalityöntekijänä, jos nyt ylipäänsä yhtään mitään. Plus sen valmistuttua joutuisi varmaan takaisin näihin hommiin kuitenkin, kun akateeminen maailma on niin epävarma ja -vakaa työllistäjä.
Puheterapeutti. Lapsiasiakkaat kyllä välillä kiukuttelee, mutta jos siitä ei pääse yli niin käynnin voi jättää kesken ja todeta että asiakas ei ollut yhteistyökykyinen tänään. Lasten vanhemmat ei kiukuttele ikinä, vaan ovat yleensä aina tosi kiitollisia saamastaan avusta. Muut kohdat listallasi natsaa täysin.
Mä olen raksalla työnjohtajana, insinöörikoulutuksella.
Matematiikassa olen susipaska, lukion lyhyestä matikasta vitonen.
Kaikki kriteerisi osuu, palkkaa saan reilu 50ke vuodessa plus päivärahat yms kulukorvaukset.
Ohjelmoijat revitään tänään käsistä. Käy vaikka aluksi jokin nettikurssi, niin tiedät onko se sellaista jota voisit kuvitella tekeväsi työksesi. Jos vastaus on kyllä, hakeudu sopivaan koulutukseen. 2 vuoden koulutuksella ja jonkin ohjelmointikielen hallinnalla (Python, Java, C++, jne.) pääset jo harjoittelijaksi johonkin yritykseen. Jos teet työsi hyvin, vastuu ja palkka kehittyy nopeasti. Aloittelijana voit saada 2000+ euroa aluksi, mutta jos taitoja ja kykyjä riittää, vaihdat parin vuoden päästä firmaa tai käyt uuden neuvottelun, saat tuplattua tuon. 3-5 vuoden päästä voit olla 4000+ euroa tienaava pätevä koodari. 10 vuoden päästä voit olla 8000+ euroa tienaava sovellusarkkitehti.
Oikeustiede, ja sitten erikoistumaan johonkin sosiaalityö-caseihin?
Vierailija kirjoitti:
Oikeustiede, ja sitten erikoistumaan johonkin sosiaalityö-caseihin?
Haluan päästä kaikesta sosiaalityöhön viittaavasta niin kauas kuin mahdollista, ja joku huoltoriita- tai lasujuristi olisi oikeastaan vielä pahempaa kuin olla sosiaalityöntekijä. :D Mutta totta, että ihan looginen urapolku voisi kyllä ollakin.
Koitetaan vielä nostaa, vaikka hyviä ehdotuksia on jo tullutkin.
Sosiaalityön tutkija. Ala tekemään väitöskirjaa.