Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-pankki ainoana pankkina?

Vierailija
24.07.2021 |

Onko kenenkään perheessä joko aikuisella tai nuorella S-pankki ainoana pankkina? Ja toimiiko hyvin?

Lapsella on tili eräässä isossa pankissa, mutta ei aikanaan tajuttu ottaa verkkopankkitunnuksia tiliin ja nyt kun se olisi aiheellista, niin pitäisi matkustaa 100km päähän, koska kotipaikkakunnan pankkikonttori tarjoaa vain laina- ja sijoituspalveluita.. Pikatsekillä sama tilanne muillakin isommilla pankeilla. Paikallisessa Prismassa sen sijaan kaikki S-pankkipalvelut hoituisi näppärästi, joten siksi tuota S-pankkia mietin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii oikein hyvin ainoana pankkina, kaikki asiat voi hoitaa sähköisesti. Lapseni on myös s-pankin asiakas ja hänen isänsä välillä antaa käteistä rahaa isojakin määriä ja opiskelija-lapseni on tosi tyytyväinen kun voi vain viedä minne tahansa prismaan nuo rahat, jotta saa ne tililleen. 

Lainaneuvottelut yms. hoituneet täysin sähköisesti, eli ei tarvitse mennä paikan päälle. Viimeisimmät asuntokaupatkin hoituivat täysin sähköisesti (no, se ei ole pelkästään pankin ansioita, mutta osa siitä on), ei tarvinnut mennä minnekään paikan päälle.

Vierailija
42/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii oikein hyvin ainoana pankkina, kaikki asiat voi hoitaa sähköisesti. Lapseni on myös s-pankin asiakas ja hänen isänsä välillä antaa käteistä rahaa isojakin määriä ja opiskelija-lapseni on tosi tyytyväinen kun voi vain viedä minne tahansa prismaan nuo rahat, jotta saa ne tililleen. 

Lainaneuvottelut yms. hoituneet täysin sähköisesti, eli ei tarvitse mennä paikan päälle. Viimeisimmät asuntokaupatkin hoituivat täysin sähköisesti (no, se ei ole pelkästään pankin ansioita, mutta osa siitä on), ei tarvinnut mennä minnekään paikan päälle.

KAIKKIA asioita EI VOI hoitaa sähkoisesti, kun siellä ei VOI HOITAA MITENKÄÄN tiettyjä asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elannon "pankki" vei aikanaan köyhän mummon rahat, en muista tarkalleen mikä kupru se oli. En ikinä luota S-pankkiin.

Kertoisitko tarkemmin?

Historiaa, josta pienet tytöt ja pojat voivat lukea historian kirjoista.

Kerro nyt  jos tiedät, kun historian kirjoista ei tuota löydy.

Vierailija
44/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKIA asioita EI VOI hoitaa sähkoisesti, kun siellä ei VOI HOITAA MITENKÄÄN tiettyjä asioita. 

Mitähän ne tietyt asiat oikein on?

Minä olen hoitanut niin omat kuin kuolinpesienkin asiat s-pankissa ja hommat on hoituneet todella hyvin.

Vierailija
45/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Ensin aiheuttivat toimintaongelmia maksaa kortilla. Seuraavalla kerralla toiminta lakkasi myös automaatilla. Ihan omin päin kuolettivat koko kortin. Voi liittyä myös keskinkertaisen Applen puhelimen toimintaan.

Ei mitään anteeksipyyntöä pankista olla ilman käteistä kunnes uusi kortti tulee. Sitä ennen oli ollut verkkohäirintää monta kertaa kun yritti sovellusta asentaa ja tunnukset meni toistuvasti lukkoon. Sekä poliisi että pankit voivat olla sonnan ytimessä. Sen sijaan molemmille natsimiehet on hyviä työntekijöitä. 

Vierailija
46/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitanut niin omat kuin kuolinpesienkin asiat s-pankissa ja hommat on hoituneet todel

Ostapa vaikka 1000 kpl kesko B osakkeita. 

Kerro kuinka onnistuit. 

Vierailija
47/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät on lastulevyä eikä jalopuuta. Muuten on ylivoimainen jos et ole miljonääri.

Vaihdoin jo vuosituhannen alussa.

Vierailija
48/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mieluummin kauppaa kuin pankkia, joka toimii hyvin.

Vierailija
49/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahalla ei ole muuta käyttöä kuin arjen pakolliset menot ja paikka mihin tuet tai palkka tulee, niin s-pankki toiminee ihan hyvin ja taitaa olla se ainoa ilmainenkin vaihtoehto. Jos sitten keskittää ostokset vielä s-ryhmän kauppaan, niin saa sitten ylijäämäpalautuksetkin. s-mobiililla maksaminenkin on ainakin itsellä toiminut hyvin. 

itselle s-pankki ei toimi täysin, koska eivät tarjoa kaikkea sitä sjoitusmahdollisuutta, jota itse käytän, mutta s-pankissa on käyttötili, johon siirrän parempaa korkoa maksavalta pankilta kerran kuussa rahaa kuukauden menoihin. Pidän sitten vain s-pankin korttia mukana. Ei sitten tule myöskään suurempaa vahinkoa, jos korttini pöllitään ja huomaan sen liian myöhään. useimmin kyllä maksan s-mobiililla. Tuossa käyttötilimoodissa ainakaan itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa s-pankista. Ja plussana sekin, että kaupan kassalla voi tehdä vaikka talletuksen omalle tilille, tai nostaa rahaa.

asiakaspalvelupisteet on ruuhkaisimillaan maantaisin, perjantaisin ja tukien maksupäivänä. Silloin ne mummot ja mammat ja narkkareilta näyttävät nuoret suomimiehet asioi. Opin joskus tämän, kun jouduin jonottamaan yli tunnin asiakaspalvelupisteelle. Ei ollut ennen ollut tarvetta asioida siellä, nyt piti käydä kortin lukitus poistamassa, kun sitä oli yritetty luvatta käyttää. Valitisin epäonnisesti tukienmaksupäivän. En aio sitä virhettä toistamiseen tehdä jos joskus jotuu toistamiseen asiointipisteellä asti käymään. 

Jos on jotain erityisempää rahan käyttöä, niin sitten ehkä kannattaa valita joku toinen pankki, tai tarvittaessa avata toinenkin tili toiseen pankkiin. 

Vierailija
50/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitanut niin omat kuin kuolinpes

Aika harvassa pankissa on nykyisin myös arvo-osuustilit yms. vermeet. S-pankissa oli, mutta ne siirtyivät Nordnetille. Mutta ei osakkeiden ostaminen ole kovinkaan erilaista Nordnetin kautta, sinne vain oman pankin vastatili, niin voi siirrellä rahoja Nordnetin ja oman pankin tilien välillä ja osakkeet ostetaan Nordnetin nettisivuilta ja arvo-osuustilit näkyvät siellä. Rahastosijoituksia voi tehdä suoraan S-pankista. Vaikka esim. Osuuspankilla on tarjolla tämä (ainakin vielä, odotan mielenkiinnolla milloin poistuvat sieltä) osakekauppojen mahdollisuus vielä heidän nettipankissaan, niin loppujen lopuksi harva niitä käyttää ja jos käyttää niin tarve käyttää on muutama kerta vuodessa, joten minulle ei ole mikään ongelma tehdä sitä Nordetista. OP ei muuten nappaa minua yhtään, on vähän vanhanaikainen pankki edelleenkin.

Vierailija
51/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO minun ei ole tarvinnut käydä pankissa paikan päällä ainakaan 10 VUOTEEN, JOTEN MINÄ OLEN VOINUT NIITÄ HOITAA.

Vierailija
52/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO minun ei ole tarvinnut käydä pankissa paikan päällä ainakaan 10 VUOTEEN, JOTEN MINÄ OLEN VOINUT NIITÄ HOITAA.

eli et ainkaan ole osakesijoittaja, koska osakkeita et voi s-pankista hankkia

Vierailija
53/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa pankissa on nykyisin myös arvo-osuustilit yms. vermeet. S-pankissa oli, mutta ne siirtyivät Nordnetille. Mutta ei osakkeiden ostaminen ole kovinkaan erilaista Nordnetin kautta, sinne vain oman pankin vastatili, niin voi siirrellä rahoja Nordnetin ja oman pankin tilien välillä ja osakkeet ostetaan Nordnetin nettisivuilta ja arvo-osuustilit näkyvät siellä. Rahastosijoituksia voi tehdä suoraan S-pankista. Vaikka esim. Osuuspankilla on tarjolla tämä (ainakin vielä, odotan mielenkiinnolla milloin poistuvat sieltä) osakekauppojen mahdollisuus vielä heidän nettipankissaan, niin loppujen lopuksi harva niitä käyttää ja jos käyttää niin tarve käyttää on muutama kerta vuodessa, joten minulle ei ole mikään ongelma tehdä sitä Nordetista. OP ei muuten nappaa minua yhtään, on vähän vanhanaikainen pankki edelleenkin.

Sano YKSIKIN toinen pankki jossa EI OLE arvo-osuustiliä? Kyllä se ja nykyään taitaa olla myös osakesäästötilikin kutakuinkin kaikissa muissa paitsi S-pankissa. 

ja juuri SIITÄHÄN tässä oli kyse että pärjääkö vain yhdellä, eikä siitä että onko helppo siirtää rahaa välittäjälle vai ei. 

Vierailija
54/56 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on S-pankki ainoana pankkina. Yleensä se on toiminut hyvin. Kannattaa tietysti pitää aina vähän käteistä varalla, kuten muidenkin yhden pankin asiakkaiden.

Mullakin on toiminut hyvin. Mobiili on kätevä.

Vierailija
55/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on S-pankista tilattuna saldoviesti 3x viikossa, mutta siihen ei näy olevan luottamista. En tiedä mistä ja mihin aikaan se vetää saldotiedon, esim. tänäänkin saldoviestin ja S-mobiililla katsotun tilin saldon ero heitti yli 50 euroa, eli niinpäin, että saldoviesti väitti rahaa olevan enemmän tilillä kuin sitä oikeasti on!!

Eihän tällaisella valehtelevalla saldoviestillä ole mitään virkaa!!!

Vierailija
56/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni ja minun jo aikuisilla lapsilla