S-pankki ainoana pankkina?
Onko kenenkään perheessä joko aikuisella tai nuorella S-pankki ainoana pankkina? Ja toimiiko hyvin?
Lapsella on tili eräässä isossa pankissa, mutta ei aikanaan tajuttu ottaa verkkopankkitunnuksia tiliin ja nyt kun se olisi aiheellista, niin pitäisi matkustaa 100km päähän, koska kotipaikkakunnan pankkikonttori tarjoaa vain laina- ja sijoituspalveluita.. Pikatsekillä sama tilanne muillakin isommilla pankeilla. Paikallisessa Prismassa sen sijaan kaikki S-pankkipalvelut hoituisi näppärästi, joten siksi tuota S-pankkia mietin.
Kommentit (56)
S pankki on kyllä hyvä siitä, jos tarvitsee konttoripalveluja. Tosin se tulee muistaa, että ihan joka tiskillä missä palveluja mainostetaan, ei onnistu kaikki toiminnot. Esim Prisman info tiskillä pystyt tekemään jotain, mutta vasta niissä paikoissa missä on ihan lasiloossit, onnistuu melkein kaikki.
En tiedä sujuvasta hoidosta Prisman S-Pankissa. Meillä päin siinä on aina kymmenen vaaria ja mummoa jonossa, meni milloin tahansa. Sijainti on kyllä aika lähellä.
Mutta itse kysymykseen: S-Pankki mainostaa että heillä on kaikki samat palvelut kuin muillakin.
Monilla on S-pankki ainoana pankkina. Yleensä se on toiminut hyvin. Kannattaa tietysti pitää aina vähän käteistä varalla, kuten muidenkin yhden pankin asiakkaiden.
Elannon "pankki" vei aikanaan köyhän mummon rahat, en muista tarkalleen mikä kupru se oli. En ikinä luota S-pankkiin.
Mulla oli tosi pitkään ns. pääpankkina eli ainoa jonka tilille oli verkkopankkitunnukset ja kortti. En muista että olis ollut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Elannon "pankki" vei aikanaan köyhän mummon rahat, en muista tarkalleen mikä kupru se oli. En ikinä luota S-pankkiin.
Muistat harhoja. Elannon säästökassa ei vienyt kenenkään rahoja.
On minulla henkilökohtaisesti vain yksi tili S-pankissa ja sehän on aina toiminut kuten muissakin pankeissa, hyvin.
Sekä minulla että lapsillani ainoana pankkina. Toimii ihan hyvin, ollut jo vuosia. Myös Prisman kassoilla voi esim tallettaa rahaa tilille .
Mikä pankki kyseessä, joka tarjoaa konttorissa vain sijoitus- ja lainapalveluja?
Mulla on S-Pankki ainoana pankkina. Olin muinoin Tapiola-pankin asiakas ja yrityskaupan myötä päädyin S-Pankin asiakkaaksi.
Peruspalveluista ei mene palvelumaksuja. Siis tilit ja kortit. Mulla on Visa 10000€ luottorajalla eikä siitäkään mene kuukausimaksua. Silloin kun mulla vielä oli asuntolainaa, oli lainan korko ihan kilpailukykyinen. Nykytilanteesta en tiedä, Merkittävä etu on myös se, että ylimääräisistä lainalyhennyksistä ei mene niistäkään kuluja. Ainakin osa pankeista ottaa niistä jotain, hehän menettää siinä tulevaisuuden korkotuottoja. S-Pankki ei ota mitään. Kysyin joskus tuosta vielä suullisestikin ja vastasivat jotain "jos et tee ylimääräisiä lyhennyksiä enempää kuin noin pari kertaa vuodessa, se on meille OK".
Sijoitukset mulla on muualla. Noista palveluista en siis sano mitään.
Tyytyväinen olen ollut. Ja tässä onkin mulla moraalinen ristiriita. Noin muuten pyrin välttämään tuota vihreän kortin liiketoiminta kun vain mahdollista. Ryhmä on jo aivan liian suuri tähän maahan. Kaupoillaan ja ravintoloillaan tuhoavat tämän maan ruokakulttuurin ja nostavat hintatasoa. Ei kiitos. Ja tämän takia välillä mietin, pitäiskö vaihtoo huonompaan pankkiin.
Korjaus edelliseen viestiini: ei ainoana pankkina vaan pääpankkina. Tottakai mulla on sekä tili että kortti myös toisessa pankissa ja pelkkä luottokorttikortti vielä kolmannessa.. Varapankki kannattaa jokaisella olla ihan jo häiriöiden varalta.
Varapankkina toimii, pääpankkina vähän nihkee
Minulla on s-pankki ainoana pankkina ja kaikki on toiminut todella hyvin. Suosittelen.
Itsellä ei ole ollut tarvetta asioida pankissa paikan päällä muuta kuin silloin kun tein pankkisopimukset jne. Meillä on siis ainakin Prismassa kaikki kattavat pankkipalvelut, onhan sinne jonkun verran jonoa mutta ei kovin paljoa koska auki joka arkipäivä muistaakseni 9 - 17. Sinne voi myös varata asiointiajan jos on sellainen tilanne ettei jouda jonottamaan.
Joskus aina toimin ns. kuskina kun avustettavat ovat liikkumisrajoitteisia. Pisin jonotus aika ilman ajan varausta oli puoli tuntia kun erehdyimme menemään yleisenä eläkkeen maksupäivänä.
Tuolla meidän kaupungin keskustassa on Nordea auki kahtena päivänä parisen tuntia ja siellä sitä vasta jonoja piisaa. Siellä erään ihmisen kanssa jonotin 1.5 tuntia vaikka se päivä ei ollut edes minkään etuuden maksupäivä. Tuo aika jäi mieleen kun onnekseni olin maksanut kaiken varalta parkki-aikaa 3 tuntia. Samoin OP:ssa on saanut jonottaa kauan. Kerron tämän siksi tuolla joku sanoi että s-pankissa mummot ja papat jonottaa, mutta eivät kuitenkaan niin kauaa yhdellä käynti kerra kuin noissa muissa pankeissa.
Mulla on ainoana käyttötili- ja debitkorttipankkina. Siellä on myös visa, säästötili, määräaikaistili ja tällä hetkellä laina. Ihan tuo on toiminut kuten paikallissäästöpankki, jossa olin asiakas aiemmin. SP vaan nosti kk-maksut sietämättömiksi niin lähdin etsimään edullisempia ratkaisuja jo vuosia sitten.
Lisäksi mulla on plussakorttiin liitetty Mastercard OP:lta. Toinen säästötili, määräaikaistili ovat ja välillä oli lainaakin ei perinteiseissä pankissa. Osakkeet ja rahastot on Nordnetissa ja Seligsonilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta olis kiva nähdä vähän perusteluja. Mikä on nihkeetä?
Haen S-bonukset luukulta pari kertaa vuodessa. Kaamea lauma aina käytävällä ja jokaisen asiointi kestää puoli tuntia. Hyvin kansainvälistä meininkiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistat harhoja. Elannon säästökassa ei vienyt kenenkään rahoja.
Mummilla ja ukillani voisi olla enemmän tietoa.
S-pankki rummuttaa nyt hurjasti, mielestäni luukun palvelu on tökeröä ja ammattitaidotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta olis kiva nähdä vähän perusteluja. Mikä on nihkeetä?
Kyllä, itsekin haluaisin perusteluja, ainakin itsellä pelkästään myönteisiä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko tarkemmin?
Nordealla on ylivoimaisesti eniten ollut ongelmia. Pienemmillä pankeilla vähiten.