hirveen vähän ihmiset antoi häälahjarahaa.
Ite antaisin pariskuntana satasen, moni antoi vaan 50e . Sit syödään ja juodaan aamuun asti meiän piikkiin.
Kommentit (55)
Tarkista lahja ulko-ovella. Jos tuovat liian pienen summan, niin pyydä vieraita poistumaan.
Jos lahjatoiveena on rahaa, alle satanen on mun mielestä nolo summa. Pariskunnalta/perheeltä pitäisi liietä enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:41"]Jos lahjatoiveena on rahaa, alle satanen on mun mielestä nolo summa. Pariskunnalta/perheeltä pitäisi liietä enemmänkin.
[/quote]
Vai että nolo? Painu h elvettiin :DDFD sä oot nolo <3
Pidettiin itse pienet perhepiirin häät tänä kesänä, ja minä puolestani yllätyin rahasummien suuruudesta. Tuli kyllä mieleen, että ollaanko itse vieraina sitten annettu liian pieniä summia. Meillä ei ollut mitään toivetta lahjojen suhteen (ok käytäntö, mutta itse en halua esittää "vaateita", tärkeintä että rakkaat saapuvat paikalle), silti saimme lähes yksinomaan rahaa lahjaksi. Myös tämä yllätti! Ovatko ihmiset jo niin tottuneet juhlakalujen toiveeseen pelkästä rahalahjasta, että sitä annetaan automaattisesti.
Oon varmaan tosi sairas mieleltäni :P En antanut yhdelle pariskunnalle ollenkaan häälahjaa, koska tiesin, että ne eroaa.
Meniköhän 9kk ja olivat jo muuttaneet erilleen.
Olisitte pitäneet kahvihäät. Silti olis tullut se viiskybää :D
Kannattaisi kutsua vain rikkaita vieraita. Näin pienten lasten perheelle, kun lasketaan jokainen euro, niin 50€ on iso summa kuukauden rahoista. Anteeksi.
Kai sitten pyysitte vain rahaa? Ja kai ymmärrät että nyt on lama, ei kaikilla ole varaa antaa satasia. Ja pidittekö juhlat vain rahan takia?
Voi syö pääs! Niitä isoja häitä ei tartte pitää jos ottaa päähän syöttää koko suku. Tosi lapsellista valittaa lahjasta.
Jos juhliin tulee pitkästä matkasta, maksaa lapsenvahdille parista päivästä, ostaa juhlavaatteet, niin sinun häihisi on siinä vaiheessa jo laitettu pariskunnan ruokarahoista useampi satanen. Pitäisikö sinulle antaa vielä rahaakin?
Miks te ihan tosissanne tähän vastaatte. Hassut =)
Meillä on jo kaikkea ja halusimme kartuttaa häämatkakassaa. Häät pidimme koska halusimme hyvät bileet, ja olikin sairaan hyvät! Mutta jännä et ne "köyhät" antoi sen satasen ja hyvätuloiset rutkasti vähemmän. Ei pidetty rahan takia mut kun itse ajattelee että antais sen satasen ni ihmettelin vaan...
Tehän sen päätätte miten kalliilla ne vieraat syö ja juo teidän piikkiin vai syökö/juoko ollenkaan. Te myös päätätte ihan itse keitä kutsutte ja kuinka suuret juhlat pidätte. Ihan oma moka, jos järjestitte häät yli varojenne.
Taas jonku ahneen kusipään surkea provo!
Me saatiin varmaan yhteensä satanen kaks. Mutta ihanat muistot jäi. Jos raha olisi ollut pääasia, olis bileet jäänyt järjestämättä. Paljon enemmän olis jäänyt käteen silloin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:53"]
Meillä on jo kaikkea ja halusimme kartuttaa häämatkakassaa. Häät pidimme koska halusimme hyvät bileet, ja olikin sairaan hyvät! Mutta jännä et ne "köyhät" antoi sen satasen ja hyvätuloiset rutkasti vähemmän. Ei pidetty rahan takia mut kun itse ajattelee että antais sen satasen ni ihmettelin vaan...
[/quote]Ei muuta ku lasku perään vieraille siitä häämatkasta. Ja selvennys, että nyt maksoivat vasta bileistä.