Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hirveen vähän ihmiset antoi häälahjarahaa.

Vierailija
02.08.2014 |

Ite antaisin pariskuntana satasen, moni antoi vaan 50e . Sit syödään ja juodaan aamuun asti meiän piikkiin.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin itse 50 v äskettäin. Oli reilut 20 läheistä ihmistä vieraana (lapset mukaan lukien) ja tarjosimme kunnon menun juomineen. Mitään lahjatoiveita mulla ei ollut ja sanoinkin kysyjille, ettei mulla toiveita ole. Pääasia, että juhlii meidän kanssamme.

Sain mm ison kasan koruja, kellon, kukkia, suklaata, vaatteita ja laukun. Kaikista tykkäsin ja olivat mieluisia.  Lisäksi tuli rahaa yli 2000€. 

Mä olin aivan ällistynyt siitä, kuinka paljon nuo rakkaat ihmiset lahjoittivat ja kuinka ihania lahjoja olivat osanneet ostaa.

Ajattelin vaan kertoa, kun tuntuu, että kaikki rutisee lahjoista ja ikinä ei kukaan ole tyytyväinen. Mulla oli mielettömän mahtavat synttärijuhlat ja sain aivan uskomattomat lahjat. Nöyrä kiitos rakkaille vierailleni. <3

Vierailija
42/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:53"]

Meillä on jo kaikkea ja halusimme kartuttaa häämatkakassaa. Häät pidimme koska halusimme hyvät bileet, ja olikin sairaan hyvät! Mutta jännä et ne "köyhät" antoi sen satasen ja hyvätuloiset rutkasti vähemmän. Ei pidetty rahan takia mut kun itse ajattelee että antais sen satasen ni ihmettelin vaan...

[/quote]

Minulle olisi jo 20 e iso raha annettavaksi häälahjaan. Jokainen antaa sen, minkä parhaaksi näkee. Jos kyseessä on vähän etäisempi sukulainen, olisi luonnollista että hän antaisi sen 50 euroa tai vähemmän.

Otitko huomioon myös sen, että morsiuspari tarjoaa vierailleen ne häät. Ei heidän velvollisuutensa ole maksaa niitä isolla häälahjarahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo kaikkea ja halusimme kartuttaa häämatkakassaa. Häät pidimme koska halusimme hyvät bileet, ja olikin sairaan hyvät! Mutta jännä et ne "köyhät" antoi sen satasen ja hyvätuloiset rutkasti vähemmän. Ei pidetty rahan takia mut kun itse ajattelee että antais sen satasen ni ihmettelin vaan...

[/quote] Niinhän se on, että köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan!

Vierailija
44/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:03"]

Jumalauta, onko tosiaan näin, että nykyään häihin pitää maksaa pääsymaksu? Sillä sitten katetaan kulut? Ei voi olla totta! Kyllä meidän häissä me maksettiin kaikki tarjoilut eikä edes mietitty, että mitä saadaan...

Kaikki ihanat ystävät ja sukulaiset (mitään hyvänpäiväntuttuja tai pikkuserkkuja ei todellakaan kutsuttu) olivat meidän VIERAITA, joille kuuluu TARJOTA. Porukka oli 80 hölöö ja hemmetin hauskat kekkerit olikin :). Ei olisi tullut pieneen mieleenkään miettiä, että mitähän tästä saldotaan reissuun tai hääkustannuksiin. Kääk, olen mykistynyt!

Onko tämä nyt sitä WT:ä?

[/quote]

On tämä on just sitä! Käsittämätöntä minunkin mielestä, olen kyllä 38v., joten onko maailma muuttunut yhdeksässä vuodessa? Menimme  silloin naimisiiia ja kyllä mekin tasan tarkkaan häämme kustannettiin eikä mitään "häämatka-ruoka-almuja" kinuttu. Kylläpä on omituista.

Olimme muuten itse vieraina  sukulaishäissä viime kesänä ja ei sielläkäänkyllä mitään rahaa kerätty. Häälahjaksi toivoivat kehitysapua (kohde kerrottiin), oli sellanen vihreä pari:). Onko sama juttu???

Vierailija
45/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin kutsutaan ja järjestäjä maksaa kustannukset. Ei sinne ole tarkoitus pääsylippuja ostaa eikä kustantaa omia tarjoilujaan. Järjestäjä pitäköön sen kokoiset juhlat kun varaa on. Lahjat on sitten plussaa ja kukin tuo rahaa tai maljakkoja tai pöytäliinoja sen verran kun itse katsoo sopivaksi. Juhliin menee tosiaan paljon muutakin rahaa kuin se lahja (vaatteet, kengät, matkat, mahd. majoitus) ja jonkun muutenkin vastemielisen sukulaisen tai puolitutun hääjuhliin +500e kulut alkaa olla ihan liikaa muutenkin saati että siinä menee viikonloppu pilalle. Hyvän ystävän tai läheisen sukulaisen juhla voi olla asia erikseen, silloin sitä lahjaa tai lahjasummaakin tulee mietittyä vähän syvällisemmin. Joka tapauksessa lahja tai raha ei saa olla edellytys juhlaan tulemiselle, vaikka jotkut wt-tyypit, kuten ap, näin nykyään ajattelevatkin.

Vierailija
46/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
47/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minulta vieraana pyydetään hinta esim.ruuasta haluan olla myös valitsemassa ruokaa. Minulle riittää se kahvi en edes kakusta tykkää. Joten sopiiko silloin antaa 5€?

Vierailija
48/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annoimme tänä vuonna vähemmän kuin yleensä. Syyt: tänä vuonna sattui kohdalle useammat juhlat, sen lisäksi lapsi muuttaa pois kotoa ja tarvitsee alkuun apua huonekaluhankinnoissa ja muutossa, kun itsellä ei intin jälkeen oikein paljoa ole eikä ehtinyt kesätöissäkään paljon olla. Aiempina vuosina meiltä on saanut juhlakalut enemmän, mutta jos sattuu vain yksi juhla kesään, silloin on varaa antaa enemmän. 

Vierailija
49/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:50"]

jos minulta vieraana pyydetään hinta esim.ruuasta haluan olla myös valitsemassa ruokaa. Minulle riittää se kahvi en edes kakusta tykkää. Joten sopiiko silloin antaa 5€?

[/quote]

Juhlapaikasta nyt puhumattakaan. Minulle kelpaisi oikein hyvin keittoruoka ja vironjuomat jossain syrjäkylän seurojentalolla, joten en myöskään maksa minkään kartanon pitopalvelusta ja omakustannebaarista.

Vierailija
50/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Juhlapaikasta nyt puhumattakaan. Minulle kelpaisi oikein hyvin keittoruoka ja vironjuomat jossain syrjäkylän seurojentalolla, joten en myöskään maksa minkään kartanon pitopalvelusta ja omakustannebaarista.

[/quote]

Joskus muistelen täällä (tai sitten  jossain muualla) että oli kauhisteltu, kun häihin oli ilmoitettu illalliskortin hinta. Se on rehellistä toimintaa, tosin sitten ei pidä enää olla erikseen lahjaa vailla. 

Vierailija
51/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas juuri luin eräästä häälehdestä (Brides Magazine) näistä pääsymaksullisista häistä:
http://www.aijaa.com/kYtZ65

Vierailija
52/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Montako kertaa itse sen satasen antaisit? Jos vaikka teidän pariskunnalla olisi yhden kesän aikana parit polttarit ja häät ja ilman häälahjaakin kustannukset olisivat yli 200 euroa morsiusparia kohti. Tämän lisäksi serkkutyttösi pääsi ylioppilaaksi ja hänellekin lahjan veitte. Paljonko sinulla on rahaa laittaa muille ihmisille lahjaksi parin kuukauden aikajaksolla?

Vierailija
53/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:05"]

Mikä provo? Olen aivan samaa mieltä apsun kanssa. Kyllä lahjan tulee kattaa sillä saatu tarjoilu. Itseä vähän hävetti äskeisissä häissä, kun ei ollut varaa antaa kuin se satanen ja tarjoilut olivat aivan valtaisat! Loistavaa ruokaa ja juomat ilmaisia niin paljon kuin jaksoi juoda. Ja konjakki oli Larsenia, herkkuani!

[/quote]

En käsitä, miksi tätä alapeukutettiin! Tuohan on aivan totta. Vai menettekö juhliin syömään ja juomaan ilmaiseksi? Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi teini-ikäiset, mutta aikuiset työssäkäyvät ihmiset kyllä saavat maksaa syömisistään ja juomisistaan.

[/quote]

Jos näin on, niin silloin asia tulee selvästi kertoa jo kutsussa. Tällöin kutsusta täytyy käydä ilmi, millaista ruokaa tarjotaan ja paljonko se maksaa henkeä kohden. Kannattaa hinnoitella myös alkoholi erikseen, sillä kaikki eivät käytä sitä. Tällä tavoin varattomammat ihmiset osaavat iloksenne kieltäytyä kokonaan kutsusta ja teidän ei tarvitse jälkikäteen surra yhtään hukkaan eli kutsuvieraaseen uhraamaanne pennosta.

Vierailija
54/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuu useammat juhlat samalle kesälle, niin kyllä siinä on lompakko kovilla! Sinä kesänä kun menimme itse naimisiin, meillä oli kahdet muut häät polttareineen - eli neljät polttarit (molemmat meistä oli näissä eli minä kahden morsiamen ja mies kahden sulhasen) ja sitten tietysti kaksi häälahjaa. Molempiin häihin mentiin kyllä samoissa vaatteissa, en alkanut ostaa toista mekkoa toisiin häihin, vaikka kaveripiiri sama olikin. Samoin nämä muiden häiden porukka oli mukana toistensa häissä, eli heillä oli myös kahdet häät, toiset meidän. Samoin useilla kavereillamme oli siis kolmet häät. Samaa kaveriporukkaa kun ollaan. Sitä vain ei tullut puhuttua etukäteen, että kukin suunnitelee häitä. Ei tullut mieleenkään arvostella kenenkään lahjoja, enkä enää 12 vuoden jälkeen muista, mitä kukakin toi. Kalliiksi se kesä siis tuli meille kaikille, eikä vapaita viikonloppuja juuri ollut. Sen lisäksi meillä oli sukulaistytön rippijuhlat, eli sinnekin piti viedä lahja.

Mutta hauskaa meillä kaikilla oli!

Vierailija
55/55 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lahja eikä pääsylippu. Juhlat täytyy pitää sen mukaan, mihin itsellä on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme