Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin aikuisopiskelemaan, mies ei suostu pitämään lomaa...

Vierailija
02.08.2014 |

Pääsin vuosien hakemisen jälkeen aikuisopiskeluihin. Olen vielä hoitovapaalla, joten lapsi menee hoitoon vain kerran viikossa muutamaksi tunniksi jollekin tutulle, jotta pääsen kouluun.

Kouluun kuuluu myös 2 viikkoa lukuvuodessa opintoja, jolloin on oltava paikalla. Minun pitää silloin olla se 2 viikkoa toisella paikkakunnalla yötäkin.

Miehellä on 3 viikkoa lomaa jäljellä koko talveksi ja ehdotin, että hän pitäisi sitten lasta sen 2 viikkoa, jotta pääsen kouluun. Tämä ehdotus oli hänen mielestään täysin törkeä! Hän ei mitään lomaansa tuhlaa siihen, että ei voisi olla harrastuksessaan ja tehdä mitään muuta kuin olla lapsen kanssa. Eli nyt sitten on hankittava lapselle jostain kallis hoitaja 2 viikoksi tai muuten en pääse kouluun. Rahat meillä myös vähissä, kun tuloni on n.500e kuussa käteen ja pitäisi se 2 viikkoa pystyä yöpymäänkin siellä toisella paikkakunnalla sekä bensat sinne n.5x kuukaudessa.

Mitä mieltä? Olenko ehdotukseni kanssa väärässä :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä ainakaan enempää ala marttyyriks, kuulostat jo vähän sellaiselta. Ei muuta ku nokka pystyyn ja haistatat miehelle pitkän paskan ja opiskelet. Jos mies ei kestä, niin sit ei kestä. Eroatte joka tapauksessa joskus, kuulostaa niin laiskalta poikamieheltä tuo "miehesi".

Vierailija
22/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:26"]

Säästin kyllä melkein 5000e hoitovapaata varten ja olen koko ajan maksanut puolet asuntolainasta sekä ruokia, bensoja, lapsen vaatteet ja tavarat jne.

Ap

[/quote]

Nyt menee jo trollin puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:54"]

Kysytkö tosissasi? Miten aikuinen ihminen voi edes kysyä "olenko väärässä", jos vaatii lapsen omaa isää hoitamaan lastaan? Vai eikö miehesi ole lapsen isä?

Mistä sinäkin olet tällaisen helmen löytänyt, jolle harrastukset ovat tärkeämpiä kuin oma harrastus? Ja oman lapsen hoitaminen on ajan haaskausta?

Minunkin mieheni on monessa  mielessä 'sika', mutta on kyllä lapsiaan hoitanut, jos ei kiitettävästi mutta kuitenkin, vaikka toisinaan melko tulisten saatesanojen jälkeen.

Ratkaisu on se, että keskeytät hoitovapaasi sen kuukauden ajaksi ja laitat lapsesi hoitoon. Kai mies sentään yöt hänen kanssaan pärjää. Niin, kotihoitotuki menee siltä kuukaudelta, mutta saisitko opintotukea?

Toinen keino on sitten yksityinen hoitopaikka, joka ei vie tukea.

Ehkä miehelläsi on taka-ajatuksena estää opintosi. Mutta älä anna periksi! Sinulla on elämää vielä sen miehen ja lapsen jälkeen, eli lapsikin on joskus aikuinen ja sinä tarvitset opintojasi.

[/quote]

AP:n pitisi tuoda perheeseen RAHAA ei opiskella. Ainoa itsekäs tuossa on AP. Perheen kulut menee 50/50 ja siihen ei pysty niin on surkea vanhempi ja vielä surkeampi puoliso. 

[/quote]

Ap yrittää rakentaa koko perheelleen parempaa tulevaisuutta kouluttautumalla ja siten parantamalla asemiansa työmarkknoilla.

Vierailija
24/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:54"]

Kysytkö tosissasi? Miten aikuinen ihminen voi edes kysyä "olenko väärässä", jos vaatii lapsen omaa isää hoitamaan lastaan? Vai eikö miehesi ole lapsen isä?

Mistä sinäkin olet tällaisen helmen löytänyt, jolle harrastukset ovat tärkeämpiä kuin oma harrastus? Ja oman lapsen hoitaminen on ajan haaskausta?

Minunkin mieheni on monessa  mielessä 'sika', mutta on kyllä lapsiaan hoitanut, jos ei kiitettävästi mutta kuitenkin, vaikka toisinaan melko tulisten saatesanojen jälkeen.

Ratkaisu on se, että keskeytät hoitovapaasi sen kuukauden ajaksi ja laitat lapsesi hoitoon. Kai mies sentään yöt hänen kanssaan pärjää. Niin, kotihoitotuki menee siltä kuukaudelta, mutta saisitko opintotukea?

Toinen keino on sitten yksityinen hoitopaikka, joka ei vie tukea.

Ehkä miehelläsi on taka-ajatuksena estää opintosi. Mutta älä anna periksi! Sinulla on elämää vielä sen miehen ja lapsen jälkeen, eli lapsikin on joskus aikuinen ja sinä tarvitset opintojasi.

[/quote]

AP:n pitisi tuoda perheeseen RAHAA ei opiskella. Ainoa itsekäs tuossa on AP. Perheen kulut menee 50/50 ja siihen ei pysty niin on surkea vanhempi ja vielä surkeampi puoliso. 

[/quote]

Ap yrittää rakentaa koko perheelleen parempaa tulevaisuutta kouluttautumalla ja siten parantamalla asemiansa työmarkknoilla.

Vierailija
25/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on sun tehtävä yksin säästöistä maksaa hoitovapaalla kulut puoliksi. Yhtä lailla mies on vastuussa niistä!

Vierailija
26/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyppäs koska on sun vuoro saada kuukausi vapaata niinkuin sinäkin hänelle suonut? Nykyään on kyllä kumma kun isä on jotenkin erillinen perheestään. Automaattisesti äiti hoitaa Lapset ja isä vaan sitten jos jaksaa ja huvittaa ja ei löydy parempaakaan tekemistä. Samanlaisen vätyksen heivasin minä juuri!

Vierailija
27/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:16"]

Niin minä kun tosissaan kuvittelin miehen olevan iloinen siitä, että vihdoin pääsin kouluun ja tukevan minua opinnoissa. Mutta nähtävästi tässäkin asiassa tein väärin niin kuin aina kaikessa.

Kuulemma minä en myöskään ole _koskaan_ lapsen kanssa vaan hän on lasta hoitanut koko vuoden töidensä jälkeen. Minä olen käynyt kerhoissa ja ravannut lapsen kanssa siellä ja täällä päivät pitkät, mutta mikään ei riitä, kun pitäisi aina vain enemmän olla ja hoitaa.

Lisäksi teen muutenkin kaiken väärin. Eilen kirjoitin hänelle viestejä faceen, kun puhelin ei toiminut. Kuulemma olin hyökkäävästi sielläkin kirjoittanut ja taas jotenkin väärin.

Katsoin illalla uudestaan niin en ollut mitään ihmeellistä laittanut.

Mutta kun mitä tahansa teen kaikki on aina väärin.

ap

[/quote]

Miksi et kanna vastuuta perheestäsi? Siihen kuuluu myös taloudellinen vastuu. Sinun pitäisi maksaa ihan yhtä paljon kuin miehesi perheenne kuluista

Vierailija
28/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:41"]

No kysyppäs koska on sun vuoro saada kuukausi vapaata niinkuin sinäkin hänelle suonut? Nykyään on kyllä kumma kun isä on jotenkin erillinen perheestään. Automaattisesti äiti hoitaa Lapset ja isä vaan sitten jos jaksaa ja huvittaa ja ei löydy parempaakaan tekemistä. Samanlaisen vätyksen heivasin minä juuri!

[/quote]

Noiden perheessä mies maksaa suurimman osan kuluista. Joten hän on lomansa ansainnut. Se joka maksaa niin se päättää

Vierailija
29/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Miten asiat menisivät, jos sinulla ei olisi opiskeluja? Mies lähtisi jonnekin rentoutuslomalle yksin kahdeksi viikoksi? Millä oikeudella mies hankkii lapsen ja kuvittelee, että joku muu hoitaa sen 100%?

(ignoroi tuo 50-50-tyyppi. Päivystää täällä tällaisia ketjuja varten kirjoittaakseen samat patoutumansa uudestaan ja uudestaan).

Vierailija
30/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:07"]

No, ala yksinhuoltajaksi saman tien sitten. Eihän tuosta mitään tule. 11

[/quote]

Sen jälkeen on entistä enemmän kiinni lapsessa ja rahatkin vähissä

Vierailija
31/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:26"]

Säästin kyllä melkein 5000e hoitovapaata varten ja olen koko ajan maksanut puolet asuntolainasta sekä ruokia, bensoja, lapsen vaatteet ja tavarat jne.

Ap

[/quote]

No miksi se olet sitten sinä yksin, joka hoidat lapsen 100 % ? Sen ymmärtäisin, jos mies olisi se, joka maksaisi sekä sinun että lapsesi ylläpidon.

Entä miksi se olet SINÄ, jonka pitäisi ajatella MIESTÄSI? Kuka ajattelee sinua ja lastasi jos et edes sinä?

Siis naisen pitäisi olla olemassa vain miestä varten, ja kaikki muu on VÄÄRIN, kun ei elä ja ajattele kaikessa ensin miestään? Huomaatko, että sinä olet itsekin lipsumassa mukaan miehesi vääristyneeseen (tai ainakin vanhanaikaiseen patriarkaaliseeen) ajatusmaailmaan, kun kirjoitat näin itsestäänselvässä asiassa "teenkö väärin"?

Mieti sitäkin, mikä  muuttuisi, jos olisi yksinhuoltaja. Kuinka voisit olla enemmän sidoksissa lapseen, jos olet jo nyt 100% ? Eron jälkeen lapsi olisi noin joka toinen viikonloppu isällään, jolloin sinulla olisi aikaa itsellesi. Sinähän maksat jo nyt 50% kuluista, mikä muuttuisi jos maksaisit yksin oman osuutesi ja lapsen kuluihin saisit isältään elatusmaksut.+Niin, et tietenkään sinä aio erota, kun se mies on muuten niin ihana, osadn se yhteinen talo ja yhteinen lapsi ... ja mies kyllä sen tietää. Siksi hän uskaltaa elää kuin sika pellossa.

Vierailija
32/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:16"]

Niin minä kun tosissaan kuvittelin miehen olevan iloinen siitä, että vihdoin pääsin kouluun ja tukevan minua opinnoissa. Mutta nähtävästi tässäkin asiassa tein väärin niin kuin aina kaikessa.

Kuulemma minä en myöskään ole _koskaan_ lapsen kanssa vaan hän on lasta hoitanut koko vuoden töidensä jälkeen. Minä olen käynyt kerhoissa ja ravannut lapsen kanssa siellä ja täällä päivät pitkät, mutta mikään ei riitä, kun pitäisi aina vain enemmän olla ja hoitaa.

Lisäksi teen muutenkin kaiken väärin. Eilen kirjoitin hänelle viestejä faceen, kun puhelin ei toiminut. Kuulemma olin hyökkäävästi sielläkin kirjoittanut ja taas jotenkin väärin.

Katsoin illalla uudestaan niin en ollut mitään ihmeellistä laittanut.

Mutta kun mitä tahansa teen kaikki on aina väärin.

ap

[/quote]

Miksi et kanna vastuuta perheestäsi? Siihen kuuluu myös taloudellinen vastuu. Sinun pitäisi maksaa ihan yhtä paljon kuin miehesi perheenne kuluista

[/quote]

Siinä tapauksessahan miehen tulee sitten maksaa ainakin lapsen hoitamisesta, ja riippuen siitä miten osallistuu kotitöihin myös kodinhoidosta. Kyseessä on yhteinen lapsi, silloin hoitovastuu on molemmilla ja jos se ei mee tasan, ni vähemmän lasta hoitavan tulee korvata osuutensa muutoin. Jos siis kaiken pitää mennä puoliksi.

Vierailija
33/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapsi mukaan opiskelupaikkakunnalle ja ota samalla yhteyttä, tietysti aikaisemmin, paikkakunnan kunnalliseen päivähoitoon. Jospa lapsesi saisi tilapäisen paikana 2viikoksi.

toinen vaihtoehto tosiaan on, että lapsesi oli kotipaikkakunnallanne hoidossa ja mies hoitaisi aamut ja illat. Opiskelusihan hyödyttää tulevaisuudessa koko perhettä.

Vakava kysymys on, kannattaako tuollaisen ihmisen kanssa tuhlata elämäänsä. Mitäs, jos itsenäistyisit tuollaisesta ihmisestä, jonka mielestä teet kaiken väärin. Opiskele itsesi valmiiksi, kun saat töitä, eroa. Mieti, mitä jäät hänestä kaipaamaan. Jos et keksi mitään, oikea päätös on erota jossain vaiheessa.

Vierailija
34/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että tästä ei keskustella, Sä hoidat lastasi, piste. Lähdet sinne kouluun aamulla ja jätät lapsen miehen kanssa kotiin, ei Se mies lasta yksin kotiin jätä. Sen jälkeen on miehen oma päätös hoitaako itse vai maksaako hoitajan.

Vierailija
35/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi teille ratkaisu, joka tyydyttää varmasti molempia. Päätöksen teko on varmasti raskas, mutta varmasti paras tuossa tilanteessa. Miehestäsi ei selvästikkään ole isäksi ja raha tilanteenne on aika huono. Molemmat vanhemmat tarvitsevat myös omaa aikaa ja parisuhteenne ajautuu karille tuota menoa. Lapsennekin kärsii.joten ehdotan, että annatte lapsenne adoptioon.tuo kuulostaa varmasti todella radikaalilta, mutta uskokaa se on parempi kaikille osapuolille. Parisuhteenne paranee, sinä pääset opiskelemaan ja voitte sitten myöhemmin harkita uutta lasta, kun raha ja perhe asiat on kunnossa. Toimi ainakin omalla kohdalla! 

Vierailija
36/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, se isä tässä. Ajattelin pitää lomani yhdessä perheeni kanssa ensi kesänä, olisi vähän pidempi yhteinen loma. En ole siis pitämässä omaa lomaa. Maksan puolet asuntolainasta, vastikkeen ja suurimman osan laskuista, polttoaineet yms. Ei vaimollani ole oikein rahaa eikä hän töihin haluaisikaan. Töistä tullessani aloitan toisen työpäivän kotonani pienen tyttäreni kanssa koska äiti on vähän väsynyt ja nettiin täytyy päästä. Teen siinä samalla ruuan ja osallistun kodinhoitoon ihan yhtä paljon kuin vaimoni. Kiitokseksi tulee mykkäkoulua tai huutoa. Emme juurikaan keskustele koska olen yleensä väärässä ja tyhmä. Mitään läheisyyttä tai lämpöä en vaimoltani saa. Ikinä. Olen kätevä resurssi joka tuo rahaa, hoitaa lasta ja mahdollistaa äidin baarireissut yms. Joten en nyt mitenkään innosta kiljua ajatuksesta että kuluttamisen 6 viikkoa lomaa kahdestaan tytön kanssa. Se olisi myös yhteisestä lomasta pois.

Vierailija
37/37 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Lapsi sylissä ja ennakoiva tekstinsyöttö päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä