Pääsin aikuisopiskelemaan, mies ei suostu pitämään lomaa...
Pääsin vuosien hakemisen jälkeen aikuisopiskeluihin. Olen vielä hoitovapaalla, joten lapsi menee hoitoon vain kerran viikossa muutamaksi tunniksi jollekin tutulle, jotta pääsen kouluun.
Kouluun kuuluu myös 2 viikkoa lukuvuodessa opintoja, jolloin on oltava paikalla. Minun pitää silloin olla se 2 viikkoa toisella paikkakunnalla yötäkin.
Miehellä on 3 viikkoa lomaa jäljellä koko talveksi ja ehdotin, että hän pitäisi sitten lasta sen 2 viikkoa, jotta pääsen kouluun. Tämä ehdotus oli hänen mielestään täysin törkeä! Hän ei mitään lomaansa tuhlaa siihen, että ei voisi olla harrastuksessaan ja tehdä mitään muuta kuin olla lapsen kanssa. Eli nyt sitten on hankittava lapselle jostain kallis hoitaja 2 viikoksi tai muuten en pääse kouluun. Rahat meillä myös vähissä, kun tuloni on n.500e kuussa käteen ja pitäisi se 2 viikkoa pystyä yöpymäänkin siellä toisella paikkakunnalla sekä bensat sinne n.5x kuukaudessa.
Mitä mieltä? Olenko ehdotukseni kanssa väärässä :(
Kommentit (37)
Oletteko te vielä parinskunta vai jo eronneet? Tuollaisella miehellä ja isällä ei tee mitään, kiertoon vaan.
Käske miestä aikuistumaan ja kasvamaan isäksi. Hän on jälkikasvustaan yhtälailla vastuussa ja nyt olisi hyvä hetki tukea sinun opiskelujasi. Oikeastiko hän mieluummin laittaa lapsensa vieraalle ihmiselle hoitoon? Noin typerää miestä en kauaa katsoisi.
Et sinä väärässä ole, isähän on lapsen isä!
Toisaalta voisit kyllä keskeyttää sen hoitovapaan ja hakea lapselle hoitopaikan, edes lyhennetyllä päivällä, sillä oikeasti sun tarvinnee kyllä opiskella muutenkin kuin niiden pakolistenläsnäolojen ajan. Joudut tekemään harkkatöitä, esseitä, lukemaan kirjoja. Tarvitset todennäköisesti muutaman tunnin päivittäin. Noiden lähiviikkojen ajaksi harkitsisin, voisiko apuun pyytää jotain mummoa tai vaaria.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:37"]Pääsin vuosien hakemisen jälkeen aikuisopiskeluihin. Olen vielä hoitovapaalla, joten lapsi menee hoitoon vain kerran viikossa muutamaksi tunniksi jollekin tutulle, jotta pääsen kouluun.
Kouluun kuuluu myös 2 viikkoa lukuvuodessa opintoja, jolloin on oltava paikalla. Minun pitää silloin olla se 2 viikkoa toisella paikkakunnalla yötäkin.
Miehellä on 3 viikkoa lomaa jäljellä koko talveksi ja ehdotin, että hän pitäisi sitten lasta sen 2 viikkoa, jotta pääsen kouluun. Tämä ehdotus oli hänen mielestään täysin törkeä! Hän ei mitään lomaansa tuhlaa siihen, että ei voisi olla harrastuksessaan ja tehdä mitään muuta kuin olla lapsen kanssa. Eli nyt sitten on hankittava lapselle jostain kallis hoitaja 2 viikoksi tai muuten en pääse kouluun. Rahat meillä myös vähissä, kun tuloni on n.500e kuussa käteen ja pitäisi se 2 viikkoa pystyä yöpymäänkin siellä toisella paikkakunnalla sekä bensat sinne n.5x kuukaudessa.
Mitä mieltä? Olenko ehdotukseni kanssa väärässä :(
[/quote]
siis onhan se miehenkin lapsi!!!?
Miehesi on itsekkyyden huipentuma.
Jos tilanne olisi toisinpäin olisi itsestäänselvää että nainen hoitaisi lapsensa.
Äijä kierrätykseen.
Miten tuollaisesta voisi suhde ylipäätään selvitä jos jatkat, jättää särön.
Mies ei ole selvästikään omaksunut vastuullisen vanhemman roolia parisuhteessanne.
Niin mies ei kuulemma kesälomaansa (vaikka olisikin syksyllä/keväällä) halua tuhlata siihen, että joutuisi olemaan 24h lapsen kanssa yksin eikä pääsisi mihinkään.
Ja jälleen kerran minä olin se, joka on törkeä ehdotuksineen eikä ajattele häntä.
ap
Kysytkö tosissasi? Miten aikuinen ihminen voi edes kysyä "olenko väärässä", jos vaatii lapsen omaa isää hoitamaan lastaan? Vai eikö miehesi ole lapsen isä?
Mistä sinäkin olet tällaisen helmen löytänyt, jolle harrastukset ovat tärkeämpiä kuin oma harrastus? Ja oman lapsen hoitaminen on ajan haaskausta?
Minunkin mieheni on monessa mielessä 'sika', mutta on kyllä lapsiaan hoitanut, jos ei kiitettävästi mutta kuitenkin, vaikka toisinaan melko tulisten saatesanojen jälkeen.
Ratkaisu on se, että keskeytät hoitovapaasi sen kuukauden ajaksi ja laitat lapsesi hoitoon. Kai mies sentään yöt hänen kanssaan pärjää. Niin, kotihoitotuki menee siltä kuukaudelta, mutta saisitko opintotukea?
Toinen keino on sitten yksityinen hoitopaikka, joka ei vie tukea.
Ehkä miehelläsi on taka-ajatuksena estää opintosi. Mutta älä anna periksi! Sinulla on elämää vielä sen miehen ja lapsen jälkeen, eli lapsikin on joskus aikuinen ja sinä tarvitset opintojasi.
Jospa se mies on niin väsynyt työvuodesta, että tuntee todella tarvitsevansa täydellistä lepoa jaksaakseen? JOtenkin inhimillisen kuuloista, minäkin kaipaan hengähdystä, kesä on ollut raskas. Ja opiskelukuvioista ja hoitokuvioista olisi kyllä pitänyt puhua ja sopia etukäteen ihan kunnolla. Kummallakin on varmasti vuorollaan oia tarpeita tai se paras aika edistää omaa uraa/ harrastusta.
Teette nyt sitten niin, että mies pitää leponsa, lapsi on 2 viikoa hoidossa, menet opiskelemaan ja lakkaatte tappelemasta tyhjästä.
Mies oli juuri 7 viikkoa isyysvapaalla ja nyt saa olla lähes kuulkauden yksinään kotona töiden jälkeen, kun minä olen lapsen kanssa mökillä.
ap
Yritin puhua etukäteen hoitokuvioista ja mainitsin myös tästä, että koulua on sitten pari viikkoa vuodessa myös. Mutta silloin mies sanoi vain, että katsotaan sitä sitten...
ap
Teille tulee ero jokatspauksessa.
No, ala yksinhuoltajaksi saman tien sitten. Eihän tuosta mitään tule. 11
Tuolle miehelle kyllä tekisi tosi hyvää olla hetki lapsen kanssa kahden.
Niin minä kun tosissaan kuvittelin miehen olevan iloinen siitä, että vihdoin pääsin kouluun ja tukevan minua opinnoissa. Mutta nähtävästi tässäkin asiassa tein väärin niin kuin aina kaikessa.
Kuulemma minä en myöskään ole _koskaan_ lapsen kanssa vaan hän on lasta hoitanut koko vuoden töidensä jälkeen. Minä olen käynyt kerhoissa ja ravannut lapsen kanssa siellä ja täällä päivät pitkät, mutta mikään ei riitä, kun pitäisi aina vain enemmän olla ja hoitaa.
Lisäksi teen muutenkin kaiken väärin. Eilen kirjoitin hänelle viestejä faceen, kun puhelin ei toiminut. Kuulemma olin hyökkäävästi sielläkin kirjoittanut ja taas jotenkin väärin.
Katsoin illalla uudestaan niin en ollut mitään ihmeellistä laittanut.
Mutta kun mitä tahansa teen kaikki on aina väärin.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:44"]
Käske miestä aikuistumaan ja kasvamaan isäksi. Hän on jälkikasvustaan yhtälailla vastuussa ja nyt olisi hyvä hetki tukea sinun opiskelujasi. Oikeastiko hän mieluummin laittaa lapsensa vieraalle ihmiselle hoitoon? Noin typerää miestä en kauaa katsoisi.
[/quote]
Perheellinen ihminen ei opiskele. AP se on vastuuton. Hänen pitäisi olla tienaamassa rahaa perheelle eikä missään koulussa. Perhe on yksikkö ja siinä kummatkin aikuiset kantavat rahaa kotiin. Jos haluaa tekemistä niin hankkikoot toisen työpaikan
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:54"]
Kysytkö tosissasi? Miten aikuinen ihminen voi edes kysyä "olenko väärässä", jos vaatii lapsen omaa isää hoitamaan lastaan? Vai eikö miehesi ole lapsen isä?
Mistä sinäkin olet tällaisen helmen löytänyt, jolle harrastukset ovat tärkeämpiä kuin oma harrastus? Ja oman lapsen hoitaminen on ajan haaskausta?
Minunkin mieheni on monessa mielessä 'sika', mutta on kyllä lapsiaan hoitanut, jos ei kiitettävästi mutta kuitenkin, vaikka toisinaan melko tulisten saatesanojen jälkeen.
Ratkaisu on se, että keskeytät hoitovapaasi sen kuukauden ajaksi ja laitat lapsesi hoitoon. Kai mies sentään yöt hänen kanssaan pärjää. Niin, kotihoitotuki menee siltä kuukaudelta, mutta saisitko opintotukea?
Toinen keino on sitten yksityinen hoitopaikka, joka ei vie tukea.
Ehkä miehelläsi on taka-ajatuksena estää opintosi. Mutta älä anna periksi! Sinulla on elämää vielä sen miehen ja lapsen jälkeen, eli lapsikin on joskus aikuinen ja sinä tarvitset opintojasi.
[/quote]
AP:n pitisi tuoda perheeseen RAHAA ei opiskella. Ainoa itsekäs tuossa on AP. Perheen kulut menee 50/50 ja siihen ei pysty niin on surkea vanhempi ja vielä surkeampi puoliso.
Miehelläsi on kriisi tuoreen perheen, isyyden, vastuun, oman ajan vähenemisen suhteen ja puolison roolissaan. Sellaiset tuntemukset eivät ole vain naisten etuoikeuksia. Se saa hänet ärtyneeksi, kohtuuttomaksi, vetäytymään omiin oloihinsa ja syyttelemään olosuhteita. Isän roolissa on paljon tekemistä ja näistä kirjoitettiin ainakin ennen ihan odottajan ja tuoreen perheen oppaisiin, joita jaettiin neuvolassa. Nykyisin kai keskitytään vain äitien tuntemuksiin ja baby bluesiin?
Säästin kyllä melkein 5000e hoitovapaata varten ja olen koko ajan maksanut puolet asuntolainasta sekä ruokia, bensoja, lapsen vaatteet ja tavarat jne.
Ap
No mies varmaan maksaa.