Kaikki me kuolemme.
Se on fakta. Sitä ei voi kukaan voi kieltää tai väistää. Jos elämällä ei ole suurempaa tarkoitusta miksi edes elää, yrittää rakentaa jotain joka kuitenkin katoaa, tai synnyttää lapsia tähän maailmaan? Itse en ainakaan halua yhden yhtäkään lasta synnyttää tänne. Mieluummin hoidan niitä jotka ovat jo syntyneet, ja tarvitsevat huolenpitoa ja rakkautta.
Kommentit (27)
Mikähän tän elämän tarkotus edes on, mun kohdalla aivan turha, kaikki menee perseelleen, ennen ku edes yrittää mitään saada aikaseks, rumalla pärställä ei pitkälle pötkitä ja pää on mikä on ei silläkään. Ei vaan jak.
Tuo on kyllä karu totuus ja sinä teet oman valintasi elää miten haluat.
So what?
Minä pidän hauskaa minkä ehdin ja perheeni myös.
Ai säkin ap katsoit sen tanskalaisen dokkarin missä kerrottiin, että kaikki me kuolemme ja mitä sen jälkeen tapahtuu.
Jos poistetaan ympäristön vaikutus yksilön mielenmaisemaan ja toimintaan, niin mitä jää jäljelle? Mistä motivaatio toimia, kun ei ole ketään, jolle tehdä asioita? Voiko yksilö tehdä koskaan pelkästään itselle jotain-eikö siinä ole aika paljolti toiset ihmiset ja heidän toiveensa ja odotuksensa taustalla motivaattorina?
Voiko ylipäätään tehdä jotain asioita esim. pelkän omaksutun arvon vuoksi? Ilman että siinä olisi mitään itsekästä motiivia taustalla?
Meille on annettu elämä, jota ei ole tarkotettu tuhlaamaan kuolemasta murehtimiseen. Kaikki hiljaa ja katsomaan curlingia.
Jumala on luonut kannabiksen, vanhassa raamatussa sanotaan että tämä rehu auttaa ja valaisee ajatuksia :)
No eihän meillä mitään tarkoitusta olekaan! Itse ainakin pidän hauskaa ja elän aikani juuri niin kuin haluan :)
Hemmetti, mä elän niin kybällä tän elämäni! Ihan sama mitä kukakin ajattelee. NAUTIN, NAUTIN ja NAUTIN!!! Kun kuolo korjaa, niin se on okei. Näin myös perheeni. Elämä on niin vaan niin ihanaa ja rakastamme näitä helteitäkin, sekin vielä. Elämä on ihmisen parasta aikaa by Masa. Joo, ja voidaan katsoa vaikka ruohon kasvua tai sisiliskon liikkeitä, mikäs sen mukavampaa...
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:21"]
Se on fakta. Sitä ei voi kukaan voi kieltää tai väistää. Jos elämällä ei ole suurempaa tarkoitusta miksi edes elää, yrittää rakentaa jotain joka kuitenkin katoaa, tai synnyttää lapsia tähän maailmaan? Itse en ainakaan halua yhden yhtäkään lasta synnyttää tänne. Mieluummin hoidan niitä jotka ovat jo syntyneet, ja tarvitsevat huolenpitoa ja rakkautta.
[/quote]
Hassu ajatus,jos elämällä ei ole tarkoitusta ja kuitenkin kuollaan,miksi edes elää ja yrittää mitään?Jaa-a,kai se on jotenkin synnynnäistä,että sentään yrittää elää(ihmisillä on elossapysymisvaisto siinä missä muillakin lajeilla)ja "rittää rakentaa jotain joka kuitenkin katoaa",hmm,liittynee itsensä toteuttamiseen,se kuuluu kuitenkin ihmisen korkeampiin tarpeisiin.Miksi synnyttää lapsia?Jotta ihmislaji jatkuisi. Itse en koe tarvetta synnyttää lapsia sen enempää kuin huolehtia jo olemassa olevista,muiden synnyttämistä lapsista,mutta ymmärrän kyllä miksi ihmiset sellaista tekevät. Jotenkin kummaa filosofista tajunnanvirtaa tämä avaus.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:31"]
Jos poistetaan ympäristön vaikutus yksilön mielenmaisemaan ja toimintaan, niin mitä jää jäljelle? Mistä motivaatio toimia, kun ei ole ketään, jolle tehdä asioita? Voiko yksilö tehdä koskaan pelkästään itselle jotain-eikö siinä ole aika paljolti toiset ihmiset ja heidän toiveensa ja odotuksensa taustalla motivaattorina?
[/quote]
Jos jo sikiöstä lähtien puuttuisi aistihavainnot, ei silloin osaisi ajatellakaan muuta olevan. Ehkä ne muutamien neuronien liikahtelut ja hormonit silti aikaansaisivat jotain mielihyvän tunteita, joita odottelisi ja joiden takia olisi. Jos samaan tilaan joutuisi kaiken vuosikymmenien aikana koetun, opitun ja aistitun jälkeen, saattaisi jatko olla masentavaa yksin.
Miksi me synnymme? Elämä on vaan niin vitun ihanaa!!! Nautin, niin kauan kun kuolen. Rakastan tätä elämää!!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 03:17"]
Rakastan tätä elämää!!
[/quote]
Hyvä! Oikeasti loistavaa, että olet löytänyt elämän, josta osaat nauttia ja jota rakastat! Mutta onko siinä kaikki? Entä jos on niin, että se "toinen puoli elämää" alkaa silloin, kun tämänpuoleinen elämä loppuu? Jos siis olisi olemassa tämän elämän jälkeistä elämää, niin pitäisikö siihen ehkä ottaa jotenkin kantaa jo tässä ja nyt - nimittäin harva meistä matkustaa esim. vieraaseen maahan ottamatta selvää, että mihin on matkalla: http://www.healingrooms.fi/?sid=100
http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 03:34"]
Rakastan tätä elämää!!
[/quote]
Hyvä! Oikeasti loistavaa, että olet löytänyt elämän, josta osaat nauttia ja jota rakastat! Mutta onko siinä kaikki? Entä jos on niin, että se "toinen puoli elämää" alkaa silloin, kun tämänpuoleinen elämä loppuu? Jos siis olisi olemassa tämän elämän jälkeistä elämää, niin pitäisikö siihen ehkä ottaa jotenkin kantaa jo tässä ja nyt - nimittäin harva meistä matkustaa esim. vieraaseen maahan ottamatta selvää, että mihin on matkalla: http://www.healingrooms.fi/?sid=100
[/quote]
Ja mitä väliä, elän tässä ja nyt!!! Ja NAUTIN!!! Onneksi voi ihan ITSE valita tiensä. Siihen ei jesset tai jumalat puutu pätkääkään. Ja ihan selvin päin, hyvällä mielellä ja ihanien ihmisten ympäröimänä ja rakastamana. Elämä on vaan niin ihanaa! Tuonpuoleinen ei voisi vähemmän kiinnostaa. Sitten, kun kuolema tulee, niin tuhkani siroteltakoon mereen. En todellakaan halua elää, kun tämän yhden ja ihanan elämän.
Rakastan tätä elämää!!
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin näkisin asian niin,että mahdollinen "tuonpuoleinen" ei ole vielä ajankohtaista,joten siitä on turha stressata.Sen näkee sitten mihin päätyy,katsotaan nyt tämä elämä ensin.Toki monia läheisiä menettäneenä ajattelen mielelläni,että on jokin seuraava maailma,jossa kohtaan heidät.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:40"]
Meille on annettu elämä, jota ei ole tarkotettu tuhlaamaan kuolemasta murehtimiseen. Kaikki hiljaa ja katsomaan curlingia.
[/quote]Joo, eli ei kun lakaistaan maton alle ikävät tai uhkaavan tuntuiset kysymykset kuten elämän rajallisuus ja tarkoitus? Ihan *elvetin hieno idea! Ja opetetaan vielä lapsillekin tällainen asenne! Sepä olisikin ihan tosi haitallista, jos vähän joskus pysähtyisi kelaamaan, että kukas minä oikeesti olen ja miksi täällä ollaan - voisi vaikka löytyä se elämän tarkoitus. Mutta eeeihän nyt sentään! Hys hys, ei häiriinnytä tuommoisista "syvällisistä"! Telkkari auki ja sielu kiinni!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 03:41"]
Rakastan tätä elämää!!
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin näkisin asian niin,että mahdollinen "tuonpuoleinen" ei ole vielä ajankohtaista,joten siitä on turha stressata.Sen näkee sitten mihin päätyy,katsotaan nyt tämä elämä ensin.Toki monia läheisiä menettäneenä ajattelen mielelläni,että on jokin seuraava maailma,jossa kohtaan heidät.
[/quote]
Mä en usko tohon. Pyrin elämään niin, että elän tämän elämäni täysillä läheisteni kanssa. Mitään ei tartte jättää "seuraavaan elämään". Elän rehellissesti, tässä ja nyt. En vaan usko mihinkään jälleennäkemisiin tai paratiiseihin. Mutta jokainen taplatkoon tyylillään.
...