Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virpominen

Vierailija
03.04.2025 |

Milloin virpojat tänä vuonna tulevat oven taakse?

Jos samassa porukassa on vaikka kolme lasta ja he antavat yhden koristellun oksan, niin annatteko kaikille kuitenkin omat palkat? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.4 eli ensi viikon sunnuntaina. Laittakaa ovikellot pois päältä jos pitää nukkua.

Jos antaa karkkeja ekalle sakille niin ne voi hälytellä kännykällä kavereillekkin mistä saa.

Vierailija
2/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa varpominen? Virvon varvon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa virpoa, jos et kuulu ortodoksiseen kirkkoon. Kulttuurisen omimisen on nyt loputtava.

Vierailija
4/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oksa, yksi palkka.

Vierailija
5/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos +20 vuotiaita niin otan mielellään piiskaa.

M55

Vierailija
6/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole käyneet moneen vuoteen. Yksi vuosi joku nainen tuli oven taakse valittamaan että oli annettu hänen kullannupulleen vanhaa suklaata ja että pitäisi antaa rahaa. Sanoin että täällä ei ole virpojia käynyt moniin vuosiin, enkä jakele rahaakaan. 

Vierailija
7/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avaan oven virpojille ainoastaan jos siitä on sovittu etukäteen. Eli siis vaan tuttujen lapset saavat virpomisesta palkkansa. Tosiaan jos tuntemattomille lapsille antaa virvontapalkan niin laittelevat viestiä muille tuntemattomille kavereilleen mistä saa hyvät namit. Siksi olen päätynyt siihen että virpomiset tapahtuu ainoastaan sovitusti ja näin palkkakin on sitten hieman parempi. Kiva perinne tuo virpominen ja kannatan traditioita, mutta ei vaan enää toimi tänä päivänä kuten 80-luvulla.

Vierailija
8/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa varpominen? Virvon varvon.

Varpominen, varpajaiset

Vierailija
9/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei BB-Kaki tule oven taakse virpomaan.

Vierailija
10/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy korkeintaan kaksi lasta naapurista, joille annan pieniä ja vanhoja koriste-esineitä sekä halpissuklaata vähän.

Vierailija
11/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13.4 eli ensi viikon sunnuntaina. Laittakaa ovikellot pois päältä jos pitää nukkua.

Jos antaa karkkeja ekalle sakille niin ne voi hälytellä kännykällä kavereillekkin mistä saa.

Mitäpä jos vanhemmat sanoisivat pilteilleen, että tuntemattomien ovikelloja ei mennä pimputteleen? Vai mitä?

Vierailija
12/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset käyvät palmusunnuntaina ja ruotsinkieliset pääsiäislauantaina.  Asun kaksikielisellä paikkakunnalla. Varaudun aina pikkusuklailla, mutta coronan jälkeen ei ole käynyt kukaan. 

Vierailija
13/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ei tänne tuu pikkuvapruja virpomaan.. joten en mä ikinä varustaudu ylimääräisillä karkeilla.. viime vuonna mä ostin iskän naisystävän lapsenlapsille karkkia.

Vierailija
14/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei BB-Kaki tule oven taakse virpomaan.

Kaki pilasi virpominen-sanan merkityksen.

Vierailija
15/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on kiva jos niitä tulee paljon. Varaan aina paljon karkkia ja harmittaa jos ei monikaan käy. Viime vuonna ovikello soi koko ajan monta tuntia, olin niin iloinen. Ja kyllä vuodesta tulikin sitten hyvä!

Vierailija
16/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on kiva jos niitä tulee paljon. Varaan aina paljon karkkia ja harmittaa jos ei monikaan käy. Viime vuonna ovikello soi koko ajan monta tuntia, olin niin iloinen. Ja kyllä vuodesta tulikin sitten hyvä!

Jep! Jengi on vanhoja ja raihnasia kun ei päästä virpojia virpomaan tuoreeks ja terveeks😉

Vierailija
17/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen varautunut karkeilla, joka vuosi. Enpä näitä kovasti odota, mutta kun tämä perinne on kerran vuodessa, eiköhän sen aikuinen kestä ja lapset saavat hyvän mielen.

Vierailija
18/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut karkkipussin, jos tulee monta kerralla. Jakakoon keskenään.

Antti
19/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska idea. Josko tästä olisi jollekin muullekin iloa 

https://virvonvarvon.app/

Vierailija
20/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämä nykytrendi on, kun virpomassa käyvät batmanit, prinsessat, leijonat yms. Eikö lapsille voisi opettaa, että perinteisesti virpomassa käyvät trullit eli pääsiäisnoidat ja satsata siihen tyyliin? Voisivat asut edes etäisesti viitata Pääsiäiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi