Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauspahoinvointi ja ultran painoarviot, kokemuksia?

Vierailija
01.08.2014 |

Meillä rakenneultrassa 20+5 painoarvio 296g, pään ympärys vastas viikkoja, vatsan ympärys muistaakseni jätätti 10 päivää ja reisiluu 7 päivää ja sydämessä oli joku aukko? Siitä kontrolli kahden viikon päästä! :( Np-seulonnasta puhtaat paperit riskiluvuin 1:29 000.

Olen kärsinyt oikeastaan koko raskauden pahoinvoinnista joka voimistuu iltaa kohti, aamupalan saan hyvin syötyä, yleensä lounaankin, mutta kaikki muu tulee ulos... voiko tästä johtua alhainen painoarvio ja pienet mitat? Kokemuksia kiitos tämän huolen keskelle! 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän ohis mutta en ole kummassakaan raskaudessa oksentanut kertaakaan ja söin samoin ja painoa tuli minulle samat ja molemmat syntyneet melkein laskettuna päivänä ja tyttö oli alle 3kg ja poika 4kg.

Pojalla oli myös sydänäänissä häikkää rv. 16-36. Joka kolmas lyönti jäi väliin ja sydänkäyrä oli siis pelkkää suttua ja neuvolassa sydänäänet 80. Terve poika tuli.

Vierailija
2/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koko raskauden kestävä pahoinvointi, ensimmäiset neljä kuukautta tuli aivan kaikki ylös. Vielä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa painoarvio oli n. 3100 g. No, yli 4-kiloinen terve lapsi syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Esikoinen oli samoilla viikoilla yli 400g ultrassa ja silloin en oksentanut kertaakaan. Niin tuli mieleen että onko tekemistä tuolla oksentamisella vai onko vauvalla joku vika :(

Vierailija
4/5 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella paha raskauspahoinvointi koko raskauden, aamusta iltaan. Oksentelin koko ajan, ei tainnut olla päivääkään ilman. Oma painoni ei tästä syystä juuri noussut, mutta poika painoi syntyessään 3,8kg eikä mitään hätää..

Vierailija
5/5 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 07:35"]Mulla oli todella paha raskauspahoinvointi koko raskauden, aamusta iltaan. Oksentelin koko ajan, ei tainnut olla päivääkään ilman. Oma painoni ei tästä syystä juuri noussut, mutta poika painoi syntyessään 3,8kg eikä mitään hätää..

[/quote]

5 jatkaa, että älä nyt silti hätäile että vauvallaolisi jokin vika! Jos päänympärys tulee viikkojen mukaan niin sekin jo todella hyvä :) ja kontrollisss selviää lisää