Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat elokuun viimeiseen lauantaihin***

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se joukko vaan harvenee. Tapaamisporukasta kasassa toistaiseksi ovat vielä Calathea, Air, Pubu ja minä. Airin eräpäivä on sitten maanantaina ja Pubulla hilkulla myös. Minä ja Calathea saavutamme ensi viikon alussa sen kauan odotetun lasketun ajan. Minä tuossa kalenterista laskin, että jos tämän raskauden annetaan mennä yli tuonne rv 42+2, syntyy vauva samana päivänä kuin kuopus eli vasta 14.9.

Minä olen stressannut sitä lastenhoitoasiaa niin että maha on ihan kipeä. Puhuin sitten loppujen lopuksi sisareni kanssa asiasta ja hän sanoi heti tulevansa meille yötä valvomaan, jos pääsee sitten aamusella töihin lähtemään. Tämä vähensi hieman tuota yölähtemisen aiheuttamaa painetta. Miehen täti sanoi että heille voi soittaa, jos tarvitaan apua. He ovat jo iäkkäitä, mutta ovat kuulemma miehensä kanssa yhdessä aika tehokkaita. Liikuttavaa! Eiköhän tästä selvitä, kun auttamisen tahtoa ainakin tuntuu löytyvän.

Sain taas viime yönä nukuttua aivan loistavasti, yhdellä herätyksellä posottelin kymmenisen tuntia. Lievää aamupahoinvointia on havaittavissa ja supparit tulevat ja menevät. Tehoa suppareissa ei ole vielä tarpeeksi, mutta hyvä kun nyt edes jotain tapahtuu. Antaapahan edes pientä toivoa siitä, että hautominen joskus päättyy.

Pubukos se sanoi että synnytys on ruvennut jännittämään. Minua jännittää myös ja välillä käypi mielessä, että mitähän sitä on taas tullut tehtyä ja kuinkahan selviän kaikesta. Mies toteaa tähän vain miesmäiseen tyyliin, että on turha itkeä enää, kun pa****at ovat jo housussa. Niinpä...:)

Tämä loppuraskaus on selvästi kiristänyt minun ja anopin välejä. Normaalisti anoppi tarjoutuu auttamaan kotitöissä (joskin haluan aina tehdä kaiken itse) ja laittaa aina välillä ruokaa, että pääsemme valmiille. Nyt on kaikki pannassa...hyvä kun tuo puhuu edes minulle.

Ottaa oikein pannuun tuollainen kiukuttelu. Ei minua tarvitse passata, mutta en viitsisi katsella tuollaista hiljaista mielenosoitustakaan päivien ratoksi.

Jaaha, sitten on lähdettävä aamiaisen laittoon...palaan...ties montako kertaa...Tsemppiä kaikille pallomahoille ~~~~~~~~~~~~~supparisäteiden saattelemana!

Opemamma ja vimpula rv 39+4

Vierailija
2/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on hiljaista! Onko kaikki rynnännyt synnyttään vai nukutaanko sitä vain viikonlopun kunniaksi normia pidempään...

Meille jyrryytteli jo kaheksan aikaan aamulla kaivinkone pihaa mulistaan. Astiat helisee astiakaapissa, kun se jyystää tuota vanhan mökin kivijalkaa irti. Nyt se urakka tulee sitten päätökseen, on se huikeaa saada vihdoinkin kunnollinen iso ja tasainen etupiha =) Tosin siellä jo konetta hitsataan, joku osa meni rikki, hiukan vi...taa kun kalliilla tuntitaksalla het ruvetaan korjaan, saisivat nuo urakka miehet huolehtia että kalusto on kunnossa, kun ruvetaan 50 tunnilla velottaan!!! Sitä mieltä minä!

Vauva on ollut tosi hiljainen. Eilen sain kolme liikettä laskettua koko päivänä. Lisäksi maha on pinkee ku mikä ja aristaa alamahaa. Joten synnytys lienee lähestyvän. Tosin jos liikkeet yhtä vaisuja tänään eikä mitään tapahu, niin täytynee ottaa johonkin yhteyytä, ettei tarvi jälkeenpäin katua, jos jotakin olis sattunut.

Niin, ja melkeimpä unohtui, Muumulle onnittelut vauvan johdosta. Eipä meitä elokuisia enää hirveesti jälellä oo, mutta ei oo kyllä elokuutakaan. Saas nähä tuleeko sittenkin syyskuun lapsonen.

Mutta mä lähen surffaileen muuallekin välillä! Kirjoitelkaahan!

Ikarus, 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ODE, MUUMU JA SAUANNE NYYTEISTÄ.

myry ja poika 6vk

Vierailija
4/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma: sun kuopuksella on samanapäivänä syndet ku mun tytöllä :),mäki oon meinannu et jos meinais 42+2 vasta käynnistää ni ois kanssa aika samaan aikaan syndet :S mutta en tosiaankaan anna kasvattaa niitten tätä vauvaa! sehän ois jo lähellä 4,5kg!

muuta: eipä oo mitään,hemmetinmoiset poltto/kolotus alakerrassa,onkohan se ihan normaalia?. huomena ois mulla laskettupäivä mutta yli mennään..ei toivookaan että tulis ajoissa...:(

jännittää kovasti toi synnytys,kaikki oli niin erinlaista esikoista oottaessa kun ties päivän jne..

nyt sufeen keitolle..

k.h.p 39+6

Vierailija
5/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä heräsivät aamulla ihan normaalisti seiskan maissa mutta mies nousi heidän kanssaan ylös niin sain itse köllötellä vielä sängyssä.

Eilisistä ässäilyistä ei ollut mitään hyötyä ei supistuksen supistusta. Hiestä märkänäheräsin alku yöstä oli pakko mennä hetkeksi parvekkeelle vilvottelemaan ja sitten jatkamaan unia. Nukuinkin siitä kuin tukki aamuun asti.

Opemamma hyvä juttu että lapsenvahteja löytyy nyt sitten kumminkin. Tulee heti helpottuneempi olo.

Tälle päivälle riittääkin ohjelmaa. Vietetään pojan 6v synttärit tänään. Vieraat tulevat iltapäivällä. Nyt aamusta tarvis hieman siistiä paikkoja ja silittää eiliset pyykit pois. Tehdä täytekakku loppuun.

Koneelle en taida keretä kun vasta illalla sitten. Tai toiveissa olis että illalla sais suunnistaa kohti sairaalan mäkeä. Mutta mun toiveitahan ei kuunnella tässä asiassa.

Nyt poistu käyn nyt kumminkin ennen iltapäivää kurkkimassa onkos uusia vauva uutisia.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 41+2

pikku-ukko on nyt mennyt kaikista eniten yli La:n meijän muksuista. Sitä saa näköjään näin viimeisellä kerralla odotella koko rahan edestä.

Vierailija
6/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi taas takuuaikaan kl. 6.00. Minua harmittaa, että koko päivä menee sitten semmoiseksi nuokkumiseksi. Tunti pidempään jos nukuttaisiin, niin olisin todella tyytyväinen. Minulla tuo tunti vaikuttaa ihan tosi paljon. Menen kumminkin jo kympiltä nukkumaan, mutta nyt verottaa tämä pitkäksi venähtänyt raskaus ja kroppa tarttis enemmän lepoa.

Tsemppiä anopeiden ja muiden ymmärtämättömien sukulaisten kanssa. Meillä nuo ovat niin kaukana, etteivät voi kuin puhelimitse terrorisoida.

Mitäköhä sitä tänään keksittäisiin? Ollaan tytön kanssa koko päivä kahdestaan kotona ja kovin kauaksi en enää kotiovelta uskalla lähteä.

Onnittelut taas uusille elomammoille!

Velho78 rv41+3

Vierailija
7/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas herätty uuteen aamuun huonosti nukutun yön jälkeeen. Ei kipuja ei mitään vaanku vessassa ramppaamista joka tunti. Eilen Ässäiltiin miehen kanssa, mutta ei tulosta! Prkl! Ei supistusta ensimmäistäkään. Joo yli menee täällä kyllä ellei ihme tapahdu. Huomenna siis L.A. Yöllä kyllä jotain valui pikkareihin, mutta tais olla jotai muuta kuin lapsvettä ;) yök mua.

Anoppi ja appiukko on kohta tulossa kylään, ja mua ei tosiaan kiinnosta just seurustella kenenkään kanssa, vaikka mukavia ihmisiä ovatkin. Mä haluan vaan olla rauhassa. Miehelle sanoin, että olen päättänyt, että vauva syntyy viikonlopun aikana, mutta ei taida paljoa mun päätökset painaa. Sympatiat on kyllä teidän puolella, jotka ylliajalla menette, mitä mä tässä valittelen vielä.

Onnea kaikille eilen vauvauutisia tuoneille!

Tähtinova 39+6

Vierailija
8/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

P***kaaks tässä, yhdessä kasassa edelleen, hyvin nukuttu yö takana, ei paljoo enempää vois vi***taa.

Peeveli rv 41+1

Vierailija
9/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELI EI MITTÄÄN! :(

Koittakaa jaksaa yliaikaiset... liityn teihin maanantaina...

Villa rv39+5

Vierailija
10/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. Ei ole sitten ennustajiin luottamista. Peevelin viesti kuvastaa munkin tunteita hyvin ;) samoissa kun vielä mennään..

Eilen oltiin juhlimassa appiukon synttäreitä ja paskan maku jäi suuhun

:( oltiin kimpassa hankittu porukalla arvokas lahja (kylpyläreissu apelle ja anopille) eikä edes kiitosta saatu. Ehkä olen turhamainen mutta olisivat edes muodonvuoksi kiittäneet. Toisen miniän kanssa ollaan nyt ihmetelty, että mistä tuulee. Toivottavasti eivät jätä käyttämättä lahjakorttia vaan antavat sen sitten vaikka eteenpäin jos eivät itse käytä. Nyt tuntuu, että hermot ovat muutenkin piukassa tän mahan kanssa niin ärsyynnyin varmaan senkin takia eilisestä.

K.H.P: Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Viimeksi se oli niin helppoa kun sai päivämäärän ja kellon ajan kun piti olla osastolla ja se siitä. Nyt tästä itsensä tarkkailemisesta ei tule loppua. Koko ajan miettii että koska, joko ny.

vanhemmilleni en taida enää joutavia soitella kun ovat jo jalka oven välissä tulossa esikoista hoitamaan. Aina kun soitan kuulen oikein kuin pidättävät hengitystä ja jännittävät että sanonko: " Nyt vois sitten tulla, meille tuli lähtö."

" No vauva tulee kun vauva on valmis. Ei sinne vielä kukaan ole jäänyt." -paskan marjat. Meidän vauva taitaa olla se poikkeus..

pubu ja Unski rv41+1 ...ja loppua ei vielä näy...

Vierailija
11/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset onnitteluista.

Olen menossa pikapäikkäreille jos vaan onnistuu...vauva nukkuu kopassa ja mies katsoo ' ex-kuopuksen' kanssa alakerrassa Titi-nallea. Vauva syö todella tiheään ja nukahtaa kyllä ihanasti uinumaan rinnalle mutta hiukan haasteellisempaa onkin sitten siirtää sänkyyn.

Opettelemme vauva-arkea, hurjaa miten pikkukakkonen näyttää tosi isolta tytöltä! Eikä oikeasti ikää ole kuin se 1v10kk. Jännittää aikas paljon miten arki alkaa sujumaan. Nyt on onneksi mies suurena apuna kun olen täällä ihan kuutamolla väsymyksen vuoksi. Tänään itkivät molemmat pienet, vauva maitoa ja keskimmäinen silkasta hämmennyksestä. Sitten tuli laittamaan pään äidin kylkeen -voi että mikä liiikutus sydämeen siitä taas tuli. On niin erilaista kuin 2 vuotta sitten kun esikoinen oli jo 6 ja risat. Nyt on sitten jo 8v ja homma sujuu tottuneesti vauvaa ihastellessa ja sylitellessä.

Piti vain sanoa että TSEMPPIÄ kaikille teille yliaikaisille ja laskettua päivää vielä odotteleville. Tiedän ettei paljon lohduta mutta oikeasti pian se nyytti on käsivarsilla.

Nyt lähden makuuasentoon, ah.

tuuli ja jumppatyttö 3vrk

Vierailija
12/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei mitään uutta.. Viime yönä taas valvoin monta tuntia kun särki alamahaa ja-selkää. Sanoiko joku että oli synnärillä sanottu että ottaa ihan Panadolia tuollaiseen särkyyn?

Nyt mä toivon että tää pysyis mahassa vielä huomisen ainakin, anoppi on jalkahoitaja ammatiltaan, ja on huomenna tulossa käymään ja lupas tehdä jalkahoidon mulle. Ihanaa!

Kuulostaa kyllä hurjalta tuo Opemamman laskema päivä, 14.9!!! Apua!! Toivottavasti meidän kummankaan ei silti ihan sinne saakka tarvi kärvistellä. Mä elättelen vielä toivoa että ei menis yli lasketun ajan, joka on siis maanantaina..

Calathea 39+5

Vierailija
13/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan täysin pihalla kaikesta mitä viimisen viikon aikana on täällä kirjoiteltu!

Meille syntyi komea poika lauantaina 19.8. kello 18.24(vihdoin ja viimein!!!) rv 42+1! Mitoiltaan poika oli iso: 4310g ja 54cm, että kyllä oli ponnistaminen varsinkin näin kun ensisynnyttäjä olin! =) Mutta kaikki meni hyvin ja nyt on maailman paras palkinto vieressä tuhisemassa! =D

Sairaalasta kotiuduimme jo maanantaina, mutta en oikein ole koneelle ehtinyt(eikä oo istuminenkaan tässä koneella kovin paljoo houkuttanu ;)) kun on noita vierailijoita käynyt enemmän tai vähemmän joka päivä! Nyt alkaa vähän tasaantumaan ja tänään ei varmaan olekaan kukaan tulossa!

Poika on aivan mahtava pakkaus! Ei paljon turhia itkeskele!

Synnytys meillä ei mennyt ihan niin sujuvasti kuin ois voinu toivoo...! Synnytystä alettiin käynnistelemään perjantaina ja illalla puol yhentoista aikaan alkoikin jo kunnon supistukset ja synnytyssaliin siirryttiin sitten noin yhden aikaan yöllä...! Siellä sitten sainkin makoilla useamman tunnin! Supistukset harvenivat aamuyöstä ja sitten vasta yhdeksän aikaan aamulla niitä alettiin tipalla vauhdittamaan! Siitä ne sitten pikkuhiljaa voimistuivat ja saimme kuin saimmekin pojan maailmaan! =D Ponnistusvaihe ei kestänyt kuin 14min, mutta kaiken jälkeen olin aikas väsynyt, kun siellä synnytyssalissa kaikkinensa olimme niinkin kauan! =) Mutta loppu hyvin kaikki hyvin!!!

Nyt poistun pojun luokse! =)

-Mömmeli06 ja poika 1 viikon-

Vierailija
14/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeankokoisen esikoisen saitte! Auvoisia päiviä vauvanhoitoon toivottelee vielä omaansa odotteleva

Opemamma

Vierailija
15/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi mun kokenut kätilö ystävä, että kannattaa ottaa panadolia siihen alavatsa jomotukseen. On kuulemma tärkeää, että saa nukuttua hyvin ennen synnytystä ja niitä oikeita kipuja se panadoli ei peitä. Nyt mä olen aina illalla nukkumaan mennessä ottanut 2 panadolia ja auttaa kyllä.

Vierailija
16/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin edellisen kerran tuossa lähes neljä viikkoa sitten keskellä yötä lupaavien supistusten alettua. Mutta sittemmin niitä supistuksia on ollut enemmän ja vähemmän, lähes aina viimeistään sohvalle heittäytyessä noin 10 min välein. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, enkä kohdunsuun tilanteestakaan tiedä muuta kuin että se oli jo kolme viikkoa sitten pehmennyt ja sormelle auki. Inhottavinta on niinä öinä kun en poltoilta ole saanut nukuttua, tähän mennessä sellaisia on ollut kolme. Suosittivat minullekin Panadolia ja kuumavesipulloa.

Itseä ei hirveästi stressaa yliaika, minulla tämä raskaus on ollut tosi helppo. Nytkin juuri kotiuduttiin esikoisen kanssa, hän kun halusi auton sijaan kävellä keskustasta kotiin tuon 2km matkan. Supistelee tietysti, mutta ei tietoakaan niistä edellisen raskauden tuntemuksista, kun en meinannut selvitä Citymarketin perukoilta kassoille.

Mies on sitäkin malttamattomampi, hän kun on joutunut ja joutuu perumaan jatkuvasti erilaisia työmatkoja ja kauempia tapaamisia. Syyskuun 7. hän lähtee viikoksi Kiinaan ja sitä ei voi perua, mutta meillä käynnistetään kun on 10 pvää yli, eli minulla se tarkoittaa 4.9. Pitäisi siis miehen hyvin ehtiä tutustumaan uuteen tulokkaaseen ennen lähtöä.

Minulla ei ole juurikaan ollut näitä epäsosiaalisuus tunteita joista olette kirjoittaneet, ennen viime torstaita. Nyt en jaksa enää sitä että kaikilla muilla on niin kiire lapsen syntymän suhteen. Meillä kaksi ensimmäistä syntyi 10 pvää etuajassa, kuopus laskettunapäivänä, joten kaikki tämä yliaika on minulle uutta kokemusta.

Synnytys jännittää ja kun sen tietää kuitenkin olevan joka tapauksessa niin lähellä, niin jännittää entistä enemmän. Kuopuksen kanssa olin aivan tuskissani henkisesti ja fyysisesti ja niinpä otin tuota risiiniöljyä neuvolasta asiasta ensin kysyttyäni. Kuopus tupsahti ilmoille sitten aikalailla kuusi tuntia risiiniöljyn nauttimisesta, eli jos maltti menisi, olisi vielä yksi keino takataskussa...

ElinaE

ja pesue 5,5v, kohta 4v, 2v ja eläväinen masukki rv 40+1

Vierailija
17/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelinkin et joku oli siitä aiemmin puhunut. Täytyy illalla ottaa pari Panadolia, jos sais vähän paremmin nukuttua.

Calathea

Vierailija
18/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä nauroin tuota " munallinen tyttö" -letkausta :-))) Oli varmaan melkoinen ylläri, että tyttöajatuksien jälkeen syntyikin poika!

Sylintäydeltä ONNEA!

ja ONNEA myös MÖMMELI, MUUMU ja kaikki muut, joita en vielä ole onnitellut!! Tulee siihen tahtiin näitä uutisia,että varmasti aina joku unohtuu.

AIRille hurjan paljon tsemitystä maanantaiseen! On se varmaan jännää, kun noin tarkkaan tietää vauvansa syntymäpäivän.

Ja Pubulle taas paljon iso korillinen päreitä niiden appivanhempien kanssa, kuin myös Opemammalle! Meilläkin on taas tänä viikojnloppuna niin paljon ohjelmaa ettei millään keritä omilla appivanhemmilla käymään...ja ohjelmaahan keksitään aina lisää, ettei tarvii vähään aikaan mennä, ehkä sitten jouluna ;-)

Nyt kuuluu huuto, jotn menox.

Pumpuli

Vierailija
19/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 19.8 klo:00.27. Perjantaina lähdettiin klo 20.30 ja ilokaasun voimalla poika syntyi aika vauhdilla, kuten isoveljensäkin.

Mitat olivat 3930 g ja 52 cm. Keskiviikkona päästiin kotiin.

T.Lauris ja " oscar" 1 vk

Vierailija
20/29 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!

Maanantaina olis sitten tasan 40 vkoa täynnä. Saa nähhä meneekö yli vai pääseekö sitä näin viikonloppuna sairaalaan " täysihoitoon" . Pari viikkoa on ollut jo tuntemuksia, että kohta tulee. Muutaman päivän ajan on tuntunu siltä, että lapsivedet tulee ulos hetkenä minä tahansa. Esikoinen syntyi viikoilla 39+5. Tämän vauvelin kanssa ei taideta enää siihen päästä.

Rv tänään 39+5