Sairaslomaa töistä alkuraskaudesta?
Niin, onko kukaan joutunut ottamaan saikkua heti alkuraskaudesta? itse todellakin harkitsen, että pitäisikö sitä mennä hoitajalle valittamaan, kun väsymys on niin järkyttävää, että en hereillä pysy. Vuorotyötä siis teen, mutta vuorot on tosi epäsäännölliset ja etenkin aamu- ja yövuoro vaikeaa. Kotona ollessa nukun parin tunnin päiväunia, mutta eihän sitä nyt töissä voi lepäillä.
Ilkeääkö väsymyksen takia pyytää saikkua? Rv kasassa 9.
t.hannah81
Kommentit (6)
Itse olin viime viikon sairaslomalla pahoinvoinnin takia. 8. viikko lähti käyntiin paremmin mielin, kun olin saanut pötkötellä kotona.
viikon saikkua, just rankka kuukauden työputki takana kun muut kesälomilla ja itse yritin kaikkien työt tehdä pahoinvoinnista ja väsymyksestä huolimatta, nyt pahoinvointi jo hellittänyt mutta väsymys ja sellainen älytön uupumus on tallella, tuntuu etten päivääkään enää töitä voi tehdä ilman pientä taukoa, jotenkin varmaan se stressi jäi päälle tuosta kuukaudesta että tuntuu niin raskaalta lähteä joka aamu töihin, lisäksi väsymyksen takia olen muutaman kerran meinannut aamuisin nukahtaa rattiin (tunnin työmatka) että enpä taida kovin liikenneturvallinenkaan olla. Hieman kyllä tuntuu vaikealta pyytää tällaisen takia saikkua, kun yleensä menen lääkäriin vasta kun on suunnilleen pää irti, mutta itsekkäästi aion nyt ajaltella itseäni ja vauvaa, enkä tällä kertaa aio muiden mielipiteistä välittää pätkääkään, lue: työkavereiden mielipiteistä.
Kyllä kannattaa hakee hiukan huili taukoo töistä. Kyllä vauva ja oma vointi on tärkeempi kuin työ. :)
siis taidat olla kans hoitoalalla ja työ on raskasta. Ite oon kans hoitoalalla. Mun neuvolalääkäri ymmärsi oikein hyvin, jos ei jaksa raskaana ollessa olla töissä. Jäin sit saikulle rv20 loppuajaksi alhaisen hb:n ja supistelujen vuoksi. :)
Olen sos.alalla lastensuojelulaitoksessa töissä, joten työkään ei ole mitään kevyimmästä päästä. Viime yö meni ihan ok, joten katsotaan, jos tää nyt tästä taas. Jos ensi vk on ihan hirveä, haen sitä sairaslomaa muutaman päivän. Lepo tekisi hyvää...
t.ap
En todellakaan olisi pystynyt töihin, kun mikään ruoka ei pysynyt sisällä ja laihduin monta kiloa. Sen ekan saikun jälkeen olen sinnitellyt töissä selkäkivuista, väsymyksestä, supisteluista ja muista oireista huolimatta ja nyt on enää pari viikkoa töitä jäljellä.