Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OPINTOLAINAA kahdesta pankista?

Vierailija
01.08.2014 |

Viime lukuvuonna otin pankista X opintolainaa koko summan eli 2700e. Tänä vuonna en haluaisi sieltä ottaa,koska lainasta veloitetaan 75 euron suuruinen toimitusmaksu, joka on mielestäni ihan kohtuuton koska olen _opiskelija_ ja tuo summa on melkein kuukauden ruokabudjetti. Nordealla on käytössä vain 10e suuruinen järjestelypalkkio :))) Voinko hakea tämän vuoden lainan Nordeasta? Miten takaisin maksu? Pitääkö mun sitten maksaa kahteenpankkiin tuota lainaa takaisin samaan aikaan? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä hakea...

Joko maksat lainaa takaisin kahteen pankkiin (mikä itsestäni tuntuu vähän epäkäytännölliseltä) tai otat uuden lainan Nordeasta ja siirrät tuon vanhan lainan myös sinne (pankki x voi tästä kyllä periä maksun)

Vierailija
2/4 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 18:02"]

Voihan sitä hakea...

Joko maksat lainaa takaisin kahteen pankkiin (mikä itsestäni tuntuu vähän epäkäytännölliseltä) tai otat uuden lainan Nordeasta ja siirrät tuon vanhan lainan myös sinne (pankki x voi tästä kyllä periä maksun)

[/quote]

Niimpä ja se maksu on kuitenkin sitten sen 75e tai enemmän... :-D

AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten jos on jo yhestä pankista myönnetty se opintolaina, niin voiko  samana lukuvuoten hakee toista lainaa toisesta pankista? vai näkeekö se toinen pankki että minulle on jo myönnetty ekasta pankista?

Vierailija
4/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:13"]Mites sitten jos on jo yhestä pankista myönnetty se opintolaina, niin voiko  samana lukuvuoten hakee toista lainaa toisesta pankista? vai näkeekö se toinen pankki että minulle on jo myönnetty ekasta pankista?

[/quote] Siis sä saat takauksen vain yhteen opintolainaan. Jos taas saat vakuudet kokoon jotain muuta lainaa varten, niin voit ottaa lainaa opiskeluja varten vaikka kymmenestä pankista. Opintolaina-nimeä kuitenkin käytetään vain siitä valtion takaamasta.