Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tällä naamalla tule töitä saamaan...

Vierailija
10.08.2014 |

Okei, olen siis ihan nätti parikymppinen nainen. Ongelmana on kumminkin pahasti arpeutuneet kasvot ja muu keho.

Eli kun olin 13-vuotias, jäin auton alle. Vasen puoli kädestä täynnä tikattujen haavojen ja asfaltti-ihottuman arpea. Naamasta alkaa vasemman silmän alta semmoinen rosoinen iso arpi, joka päättyy huulen oikean puolen alle (menee vielä huulen läpi sillein tosi keljun näköisesti...). oikean ohimon kohdalla pienempää arpea. Kaikki nämä ovat kumminkin näiden vuosien jälkeen hyvin selkeästi näkyviä (moni luullut käsistäni, että olen viillellyt ja polttanut itseäni).

Joskus teini-iässä tämä oli melko 'cool', koska olin semmoinen rokkaripunkkari. Nämä arvet tulivat täysin osaksi minua, enkä jotenkin osannut ajatella niitä tulevaisuuden kannalta. Nyt olen ollut kaksi vuotta työttömänä. En pääse minnekkään ja minusta tuntuu, että se johtuu kasvoistani. Alani on asiakaspalvelupainotteista, joka vielä pahentaa asiaa. Huomaa, ettei kukaan halua ottaa tämmöistä jokeria edustamaan yritystään.

Meikit eivät peitä tarpeeksi, on jo kokeiltu. Eikai tässä auta muu, kuin lähteä opiskelemaan jotain alaa, jossa naamalla ei ole väliä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:18"]

Okei, olen siis ihan nätti parikymppinen nainen. Ongelmana on kumminkin pahasti arpeutuneet kasvot ja muu keho.

Eli kun olin 13-vuotias, jäin auton alle. Vasen puoli kädestä täynnä tikattujen haavojen ja asfaltti-ihottuman arpea. Naamasta alkaa vasemman silmän alta semmoinen rosoinen iso arpi, joka päättyy huulen oikean puolen alle (menee vielä huulen läpi sillein tosi keljun näköisesti...). oikean ohimon kohdalla pienempää arpea. Kaikki nämä ovat kumminkin näiden vuosien jälkeen hyvin selkeästi näkyviä (moni luullut käsistäni, että olen viillellyt ja polttanut itseäni).

Joskus teini-iässä tämä oli melko 'cool', koska olin semmoinen rokkaripunkkari. Nämä arvet tulivat täysin osaksi minua, enkä jotenkin osannut ajatella niitä tulevaisuuden kannalta. Nyt olen ollut kaksi vuotta työttömänä. En pääse minnekkään ja minusta tuntuu, että se johtuu kasvoistani. Alani on asiakaspalvelupainotteista, joka vielä pahentaa asiaa. Huomaa, ettei kukaan halua ottaa tämmöistä jokeria edustamaan yritystään.

Meikit eivät peitä tarpeeksi, on jo kokeiltu. Eikai tässä auta muu, kuin lähteä opiskelemaan jotain alaa, jossa naamalla ei ole väliä...

[/quote]

Hei, tällä hetkellä työllisyystilanne on niin surkea, että tuskin työttömyytesi suoraan ulkonäöllä selittyy?
Kipeä asia, se varmasti on selvää. Ja vaikuttaa tietysti myös itsetuntoon ja mielialaan. Oletko koskaan päässyt juttelemaan kenellekään? Voisi helpottaa oloasi?

Ala, jossa ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tietysti niitäkin on, mutta älä suuntaudu alalle, joka ei kiinnosta tämän vuoksi. Ota sellainen asenne, että perkele sisulla mennään.

Ja kauneus on kaikilla katoavaista. Kaskuna voin kertoa,että valmistuttuani korkeakoulun työvoimaneuvoja antoi minulle vinkkejä työnhakuun. Halusin julkiselle sektorille ja olin asiasta hyvin määrätietoinen. Tämä järjen jättiläinen työkkärissä nosti siihen kulmiaan: "Ai, mutta riittäishän sulla ulkonäköä yksityisellekin sektorille". ;) Olin VTM ja suuntautunut julkisen sektorin hallintoon. Mutta joo, hyvä kun ilmoitti asiasta, niin tajusin yksityisenkin sektorin olevan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
2/4 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi 2! Uskon, että on tällä nassulla jotain tekemistä sen kanssa :) Muutamassa työhaastattelussa jopa kysytty, pystynkö meikillä peittämään näitä. 

Ei tämä oikeastaan itsetuntoon vaikuta. Kuten aiemmin sanoin, nämä arvet ovat osa minua. Omalla tavalla jopa pidän niistä. Jäin auton alle, eikä pahempaa tullut, olen ihan onnellinen ihminen. Häiritsee vain, että oikeasti uskon arpien vaikuttavan työn saamiseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasvoissa ruusu ja pidän taukoa työnhaussa, kun viimeisimmästä työhaastattelusta poistuessani kuulin, kuinka minusta puhuttiin alkoholistina.

Vierailija
4/4 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:36"]

Moi 2! Uskon, että on tällä nassulla jotain tekemistä sen kanssa :) Muutamassa työhaastattelussa jopa kysytty, pystynkö meikillä peittämään näitä. 

Ei tämä oikeastaan itsetuntoon vaikuta. Kuten aiemmin sanoin, nämä arvet ovat osa minua. Omalla tavalla jopa pidän niistä. Jäin auton alle, eikä pahempaa tullut, olen ihan onnellinen ihminen. Häiritsee vain, että oikeasti uskon arpien vaikuttavan työn saamiseen.

Ap

[/quote]

Hei Ap, olen 2:n kanssa samoilla linjoilla, nyt on yleisesti hankalaa saada töitä, kenen tahansa. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka pitävät arpiasi syynä olla palkkaamatta, pinnallisuus ei katoa maailmasta ihan vähään aikaan, mutta jos olet muuten hakemiisi töihin pätevä ja oikealla asenteella liikkeellä, niin saat kyllä töitä?

Mille alalle haet töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi